Хто такий контент-менеджер? Перспективи професії та як її опанувати

Жанна Дідик
Редактор блогу The Instapreneurs

Генератор контенту, аналітик і творець водночас — усі ці ролі описують одну професію. Це — контент-менеджер. Тобто людина, яка управляє всіма видами контенту у проєкті. The Instapreneurs розповість, хто такий «контент-мейкер» та які підводні камені цієї професії. А ще — які нюанси роботи на українському та міжнародному ринку. Та чому ми переконані, що це перспективна професія, яка з роками лише стає популярнішою.

Аби не пропускати новини зі світу маркетингу, підписуйтесь на розсилку від The Instapreneurs 👇

Підпишись на розсилку

Наші email-followers першими дізнаються про знижки та отримують листи із корисними порадами від спікерів

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Хто такий контент-менеджер 

Якщо слово «менеджер» — більш зрозуміле, то з поняттям «контенту» треба розібратися додатково. Виникає запитання: «що таке контент?». Це аудіо-, фото-, відео- і текстові матеріали, створені для різних задач і каналів: від соцмереж та сайту до поліграфії, радіо чи телебачення. Усе, що людина може почути, побачити чи прочитати, і є контентом. А режисер та безпосередній творець цих продуктів — контент-менеджер.

Він відповідає за аналітику, створення, публікацію та оновлення усіх матеріалів бренду. Контент-менеджер може робити це самостійно або делегувати завдання команді та підрядникам. Усе залежить від розміру компанії, бюджетів, обов'язків та цілей.

Дізнайтеся також про те, хто такий smm-менеджер та які перспективи розвитку чекають на професію у статті від The Instapreneurs.

Що він робить: задачі та responsibilities контент-мейкера

Від загальних обрисів перейдімо до конкретики — які задачі виконує контент-мейкер. До основних обов'язків цього фахівця входить:

  • Аудит контенту компанії. Сюди входить актуалізація даних, вичитка інформації, її перевірка на релевантність та оптимізацію;
  • Створення стратегії та контент-плану. Content manager відповідає за розробку та впровадження контентної стратегії. Для цього потрібно аналізувати аудиторію, конкурентів, визначати цілі та формувати ключові меседжі;
  • Створення та редагування контенту. Зазвичай такий менеджер співпрацює з командою, адже один фахівець не може генерувати якісний контент і для сайту, і для соцмереж, і для ЗМІ. Він може виконувати функцію райтера, наприклад, а все інше делегувати дизайнерам, фотографам, SEO-спеціалістам тощо;
  • Аналітика контенту. Аби створювати релевантний та прибутковий контент, менеджер його аналізує. Він вивчає його ефективність, стежить за реакціями та поведінкою аудиторії. До того ж контент-менеджер аналізує дані із сайту та соціальних мереж, вивчає коефіцієнт конверсії та рівень залученості;
  • Аналітика виконаної роботи. І поряд із нею — оптимізація процесів, щоб робити контент якіснішим і цікавішим. Це звірка, наскільки вибраний план підійшов цільовій аудиторії, що покращити, а що — зовсім прибрати. 

Звісно, контент-мейкер може самостійно писати тексти або створювати відео, але це просто переключення на додаткову функцію. Основний обов'язок — правильно спланувати свої дії, щоб готовий контент потрапив до читачів та глядачів. Аби краще розібратися з цим, радимо подивитися нашу лекцію про контент-маркетинг

Здається, що контент-мейкер має бути універсальним солдатом. Але насправді це кілька ключових ролей: аналітик, стратег та управлінець.

Попит на ринку

Щодо попиту професії контент-мейкера — лише один меседж. Єдине, що змінюється на ринку маркетингу та реклами — це різновиди контенту. Як короткі динамічні відео у соцмережах прийшли на заміну довгим текстам чи друкованим газетам. Але бажання людей постійно споживати контент залишається незмінним. 

Дані сайту work.ua

При чому з роками воно лиш зростає. Сьогодні люди швидко обробляють інформацію, читають та дивляться в сотні разів більше контенту, ніж навіть 20 років тому. Разом із високою конкуренцією продуктів та постійним споживанням товарів маркетинг і реклама постійно потребують нових професіоналів. Адже для того, щоб новий контент постійно народжувався на просторах інтернету та офлайну, цю задачу має підхопити фаховий менеджер. 

На українських порталах постійно відкриті сотні вакансій контент-мейкерів із різним досвідом. Про те, де знайти роботу у сфері контент-маркетингу та smm розповідали у цьому матеріалі.

Дякуємо! Ми надіслали файл на твою електронну скриньку 💌
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Скільки отримує: зарплата контент-менеджера

За статистикою від Work.ua, контент-менеджер україномовних матеріалів заробляє в середньому 15 000 грн. У різних містах оплата, звісно, відрізняється. Проте кількість вакансій та рівень оплати — гідні. Тим паче специфіка роботи дозволяє обирати кілька проєктів, працюючи part time. А ще — можна виконувати свої задачі дистанційно для великих замовників з інших регіонів або навіть країн. Робота з контентом англійською чи іншими мовами оплачується дорожче. Зазвичай, це у два-три рази вище ринкової ціни в Україні.

Дані сайту work.ua

Також на формування оплати впливають новітні технології, як от запуск ChatGPT. Нещодавно на порталі NV.Бізнес опублікували аналітику з зарплатами фахівців, які працюють з контентом, якісно залучаючи штучний інтелект. Попередні оцінки: фахівці на різних посадах мають від 25-40 і до 100-120 тис. грн на місяць. Наприклад:

  • Копірайтер, який працює над оптимізацією процесів та написанням текстів — 25 000−30 000 грн;
  • Контент-менеджер, який використовує АІ для написання карточок товару — 26 000−28 000 грн;
  • SMM- та ком'юніті-менеджер, що залучає ChatGPT для створення контенту — 28 000 грн.
Більше про те, як використовувати Ghat GPT читайте у матеріалі The Instapreneurs — «Як писати тексти за допомогою штучного інтелекту»
Дякуємо! Ми надіслали бриф на твою електронну скриньку 💌
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Де навчатися контент-маркетингу 

Наразі у вишах України контент-менеджерів не готують якісно до роботи. Але запит на цю професію у сфері реклами та маркетингу росте в геометричній прогресії. А для виконання своїх функцій контент-менеджеру потрібні базові знання та навички. 

Та ми маємо власні навчальні курси та програми з повною базою для роботи. Повноцінні програми у The Instapreneurs легко допоможуть опанувати нову професію. Це в рази швидше, ніж традиційне навчання. А результат разом із першим доходом прийдуть уже за кілька місяців. 

Для комплексного навчання ми запустили щомісячну підписку з доступом до різних лекцій та матеріалів. А ще — регулярно оновлюємо її, щоб розповісти нашій аудиторії про нові тренди.