Шукаєте перспективну роботу — редакція The Instapreneurs рекомендує звернути увагу на посаду SMM-менеджера. Це трендова професія, яка дає змогу заробити на власне життя непогані гроші, та ще й задонатити на ЗСУ.
Розберімося, хто такий SMM-менеджер, усе про найпопулярнішу професію та її переваги. Підписуйтеся на інстаграм-сторінку, щоб бути в курсі новин та дізнайтеся, як ним стати.
SMM розшифровується як Social Media Marketing, тобто маркетинг у соціальних медіа. Однак менеджер не просто публікує контент. Ця людина моніторить, фільтрує та вимірює присутність бренду в соцмережах. До її обов’язків входить:
У рамках своїх обов’язків СММ-менеджер залучає підписників, організовує серед них конкурси, інформує про акції, зміни в роботі тощо. Тому SMM-менеджеру потрібні такі хард скіли: вміти писати тексти грамотно та зрозумілою мовою, знати відмінності між соцмережами, створювати візуал за допомогою графічних редакторів, використовуючи мінімальні навички вебдизайну.
Про те, як опанувати Figma, розповідає спікерка Емілія Алісуманова у лекції «Figma для SMM-спеціалістів». Переходьте за посиланням, аби отримати доступ.
SMM-менеджеру необхідно розбиратися, як працює реклама на різних ресурсах. Кожна із соцмереж має свої особливості. Поради щодо охоплення аудиторії Instagram не спрацюють для Tik-Tok. Знадобляться навички швидкого пошуку, роботи зі стоковими фотосервісами. Додатковим бонусом буде знання іноземних мов, особливо, якщо хочете працювати для закордонних компаній.
Кайнд ремайндер: соцмережі — це насамперед спілкування. Тому, щоб бути максимально ефективною, потрібно:
За різними даними у світі налічується від 100 до 200 соцмереж. Як стверджують дослідження, 16 з них мають від майже 500 тис. до приблизно 3 млрд (Facebook) юзерів. Це вносить SMM-менеджерів до списку професій, що мають найбільший попит на ринку.
5 млрд користувачів у всьому світі щодня витрачають на читання постів 2,5 години — широке поле для роботи. До того ж від 60% юзерів постійно відстежують діяльність брендів, щоб вирішувати, що купувати.
У США підрахували, що в країні майже 350 тис. людей працює на посаді СММ-менеджера й щороку з’являтиметься понад 35 тис. вакансій. В Україні лише на одному сайті Work.ua зараз шукають 921 людину на цю посаду. Як стверджує LinkedIn, такі навички перебувають на 9 місці з найбільш потрібних.
Середній вік спеціаліста в США складає 39 років. Покоління з груповані так:
В Україні фахівцями із соцмереж, в основному, працюють люди покоління 24–30 років. Хоча це не є обмеженням.
Сайт Work.ua підсумував, що середня зарплата СММ-спеціаліста становить 17500 грн у місяць:
Залежно від розміру компанії, навичок сума перебуває в межах 9000–30000 грн:
Але агентства, що надають такі послуги, найчастіше оцінюють свою роботу в розрізі типів проєктів від 500 до 1000 доларів та вище. Якщо розглядати плату за різновиди робіт в Україні, ведення сторінки може коштувати від 70, розроблення стратегії 80–240 доларів в місяць, рекламний пост від 4,5 доларів за 1000 символів.
Коли ж ви добре знаєте англійську, маєте спробувати працювати на закордонних ринках, де виплати набагато більші. Ось які суми отримують СММ-менеджери в США:
Фрілансери зазвичай отримують на 20% менше, ніж ті, що працюють фултайм. Шукати роботу в Україні можна на сайтах work.ua, rabota.ua, DOU тощо. Вакансії щодо закордонного фрілансу розміщені на UpWork, Freelance та інших. Вам знадобиться портфоліо. Але новачки можуть створити його, розробивши стратегію для будь-якого бренду, де б хотіли її змінити. Із цього потрібно зібрати презентацію та грамотно й коротко обґрунтувати її.
Зацікавилися — розпочніть зі знань. Навчитися бути SMM-менеджером можна, вступивши до вишів на спеціальності: маркетинг, журналістика, філологія. Але такий довгий шлях є необов’язковим.
Набагато швидше буде закінчити спеціалізовані курси. Ви також можете займатися самоосвітою — читати книжки, статті. Багато матеріалів зібрано на освітній платформі Coursera, на ресурсах Social Media Examiner, Netpeak, MNews.
Подивіться лекцію від The Instapreneurs про те, як вести власний блог у 2023 році. Вероніка Сенькіна розповідає про те, як обрати соцмережу, як створювати та аналізувати контент, як набирати аудиторію та монетизувати сторінку. Якщо відчуваєте в собі потенціал створювати якісний контент для просування брендів у соцмережах, вибирайте професію СММ-спеціаліста.
SMM Star(t) — ґрунтовний курс про SMM із практикою на реальних проєктах, що окупається за перший місяць роботи.
Продажі на курс вже відкрито. За будь-якими питаннями звертайтеся до нас в support.