SMM-менеджер: хто такий та чим займається

Жанна Дідик
Редактор блогу The Instapreneurs

Шукаєте перспективну роботу — редакція The Instapreneurs рекомендує звернути увагу на посаду SMM-менеджера. Це трендова професія, яка дає змогу заробити на власне життя непогані гроші, та ще й задонатити на ЗСУ. 

Розберімося, хто такий SMM-менеджер, усе про найпопулярнішу професію та її переваги. Підписуйтеся на інстаграм-сторінку, щоб бути в курсі новин та дізнайтеся, як ним стати.

Підпишись на розсилку

Наші email-followers першими дізнаються про знижки та отримують листи із корисними порадами від спікерів

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Хто такий SMM-ник

SMM розшифровується як Social Media Marketing, тобто маркетинг у соціальних медіа. Однак менеджер не просто публікує контент. Ця людина моніторить, фільтрує та вимірює присутність бренду в соцмережах. До її обов’язків входить:

  • створювати контент для різних платформ;
  • моніторити успіхи та невдачі стратегії просування конкурентів;
  • встановлювати цілі, розраховувати витрати та ефект, пов’язані з ними;
  • розробляти план викладення контенту до соцмереж відповідно до графіка активності юзерів;
  • відстежувати тренди, популярні події, бути в курсі новин та створювати під них пости;
  • взаємодіяти із читачами, залишати коментарі, відповідати на них.

У рамках своїх обов’язків СММ-менеджер залучає підписників, організовує серед них конкурси, інформує про акції, зміни в роботі тощо. Тому SMM-менеджеру потрібні такі хард скіли: вміти писати тексти грамотно та зрозумілою мовою, знати відмінності між соцмережами, створювати візуал за допомогою графічних редакторів, використовуючи мінімальні навички вебдизайну. 

Про те, як опанувати Figma, розповідає спікерка Емілія Алісуманова у лекції «Figma для SMM-спеціалістів». Переходьте за посиланням, аби отримати доступ.  

SMM-менеджеру необхідно розбиратися, як працює реклама на різних ресурсах. Кожна із соцмереж має свої особливості. Поради щодо охоплення аудиторії Instagram не спрацюють для Tik-Tok. Знадобляться навички швидкого пошуку, роботи зі стоковими фотосервісами. Додатковим бонусом буде знання іноземних мов, особливо, якщо хочете працювати для закордонних компаній.

Кайнд ремайндер: соцмережі — це насамперед спілкування. Тому, щоб бути максимально ефективною, потрібно:

  • вміти розв’язувати проблеми, конфлікти;
  • мати навички комунікації;
  • підлаштовуватися під ситуацію, швидко виявляти ред флегс, адаптуватися до будь-яких змін;
  • багато читати, і не лише новини, але і спеціалізовані книжки;
  • дотримуватися тайм-менеджменту;
  • критично мислити, ставити запитання, вибирати найголовніше.

Чи є попит на ринку на смм-менеджерів

За різними даними у світі налічується від 100 до 200 соцмереж. Як стверджують дослідження, 16 з них мають від майже 500 тис. до приблизно 3 млрд (Facebook) юзерів. Це вносить SMM-менеджерів до списку професій, що мають найбільший попит на ринку. 

5 млрд користувачів у всьому світі щодня витрачають на читання постів 2,5 години — широке поле для роботи. До того ж від 60% юзерів постійно відстежують діяльність брендів, щоб вирішувати, що купувати.

У США підрахували, що в країні майже 350 тис. людей працює на посаді СММ-менеджера й щороку з’являтиметься понад 35 тис. вакансій. В Україні лише на одному сайті Work.ua зараз шукають 921 людину на цю посаду. Як стверджує LinkedIn, такі навички перебувають на 9 місці з найбільш потрібних.

Середній вік спеціаліста в США складає 39 років. Покоління з груповані так:

В Україні фахівцями із соцмереж, в основному, працюють люди покоління 24–30 років. Хоча це не є обмеженням.

Яка зарплата в SMM-ника

Сайт Work.ua підсумував, що середня зарплата СММ-спеціаліста становить 17500 грн у місяць:

Залежно від розміру компанії, навичок сума перебуває в межах 9000–30000 грн:

Але агентства, що надають такі послуги, найчастіше оцінюють свою роботу в розрізі типів проєктів від 500 до 1000 доларів та вище. Якщо розглядати плату за різновиди робіт в Україні, ведення сторінки може коштувати від 70, розроблення стратегії 80–240 доларів в місяць, рекламний пост від 4,5 доларів за 1000 символів.

Коли ж ви добре знаєте англійську, маєте спробувати працювати на закордонних ринках, де виплати набагато більші. Ось які суми отримують СММ-менеджери в США:

Фрілансери зазвичай отримують на 20% менше, ніж ті, що працюють фултайм. Шукати роботу в Україні можна на сайтах work.ua, rabota.ua, DOU тощо. Вакансії щодо закордонного фрілансу розміщені на UpWork, Freelance та інших. Вам знадобиться портфоліо. Але новачки можуть створити його, розробивши стратегію для будь-якого бренду, де б хотіли її змінити. Із цього потрібно зібрати презентацію та грамотно й коротко обґрунтувати її. 

Дякуємо! Ми надіслали файл на твою електронну скриньку 💌
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Де навчитися СММ

Зацікавилися — розпочніть зі знань. Навчитися бути SMM-менеджером можна, вступивши до вишів на спеціальності: маркетинг, журналістика, філологія. Але такий довгий шлях є необов’язковим.

Набагато швидше буде закінчити спеціалізовані курси. Ви також можете займатися самоосвітою — читати книжки, статті. Багато матеріалів зібрано на освітній платформі Coursera, на ресурсах Social Media Examiner, Netpeak, MNews. 

Подивіться лекцію від The Instapreneurs про те, як вести власний блог у 2023 році. Вероніка Сенькіна розповідає про те, як обрати соцмережу, як створювати та аналізувати контент, як набирати аудиторію та монетизувати сторінку. Якщо відчуваєте в собі потенціал створювати якісний контент для просування брендів у соцмережах, вибирайте професію СММ-спеціаліста.

Дякуємо! Ми надіслали бриф на твою електронну скриньку 💌
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Курс SMM Star(t) — повноцінне навчання SMM від The Instapreneurs

SMM Star(t) — ґрунтовний курс про SMM із практикою на реальних проєктах, що окупається за перший місяць роботи.

Продажі на курс вже відкрито. За будь-якими питаннями звертайтеся до нас в support.