Інфлюенс-маркетинг: як працювати з блогерами та не прогоріти

Жанна Дідик
Редактор блогу The Instapreneurs

Одним з інструментів для досягнення впізнаваності та продажів є інфлюенс-маркетинг. Простими словами — це реклама у блогерів. За результатами дослідження HubSpot 92% споживачів купують товари та послуги після прямих рекомендацій. А 71% користувачів зробили покупку на основі рекомендацій в соцмережах.

То як правильно використовувати інфлюенс-маркетинг та не зливати рекламний бюджет? Редакція The Instapreneurs підготувала інфлюенс-гайд, де поговоримо про таке: 

  • Чому варто працювати з блогерами та які є формати співпраці
  • Як обрати блогера для реклами та не витратити гроші в пусту
  • Як написати технічне завдання блогеру
  • ТОП 3 сервіси для пошуку та перевірки блогерів

Залишайте email та регулярно отримуйте анонси подій The Instapreneurs, дайджести статей в блозі та корисний контент, який пушить marketing skills.

Підпишись на розсилку

Наші email-followers першими дізнаються про знижки та отримують листи із корисними порадами від спікерів

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Робота з блогерами: які є формати співпраці

В нашому матеріалі «Тренди маркетингу у 2023 році» ми розповідали про інфлюенс-маркетинг. У 2022 році обсяг світового ринку інфлюенсерів склав $16,4 млрд — це в чотири рази більше, ніж рекламний дохід TikTok. Довіра до реклами у блогерів на 65% вище, ніж до класичних способів просування — про це кажуть у Forbes, посилаючись на дані mediakix.com. 

Але щоб все спрацювало, треба правильно обрати блогера та майданчик для реклами. Не менш важливий формат співпраці, наприклад:

  • пряма або нативна реклама в сториз, дописах, Reels,
  • конкурси та розіграші,
  • колаборація та амбасадорство,
  • партнерські публікації в Instagram. 

Останні — відносно нова функція, суть якої в тому, що ви створюєте пост у колаборації з блогером. Так він одночасно з’являється на сторінці інфлюенсера та вашого бренду, тож ви отримуєте охоплення блогера.

Яскравий приклад такої реклами — нещодавня публікація Тані Парфільєвої сумісно з її брендом одягу CHER’17. Допис присвячений новій рекламній кампанії #тьолочка.

Як обрати блогера для реклами та не витратити гроші впусту

Якщо ви думаєте, що тут вирішує кількість підписників, то unfortunately but not. Куди важливіші якісні показники блогера, його відповідність вашому запиту та сама подача рекламного матеріалу.

Покрокова інструкція, щоб обрати блогера для реклами та не злити рекламний бюджет:

  1. Аналіз цільової аудиторії. Знайдіть яскравих представників вашої ЦА та проаналізуйте їх інтереси, болі та захоплення. Порада: підгляньте, на кого підписані ваші клієнти. Так ви складете попередній список з 10-20 блогерів, які їм цікаві. 
  1. Оберіть платформу для реклами. YouTube, Instagram, TikTok — популярні та ефективні майданчики. Проте важливо обирати ту соцмережу, якою найчастіше користується саме ваша цільова. 
  1. Знайдіть блогерів. Деяких з них ви знайдете в підписках у ваших клієнтів. Також можна пошукати через телеграм-чати, спеціальні сервіси та хештеги / ключові слова в соцмережах. Далі надамо 3 крутих сервіси для пошуку блогерів. 
  1. Проаналізуйте блогерів. Інфлюенсер має бути близьким вашій ЦА та продукту, який ви хочете прорекламувати. Наприклад, якщо ви рекламуєте натуральну косметику, яка не тестується на тваринах, то не варто обирати блогера з фото в шубі зі справжнього хутра. Також важливо дивитися на цифри блогера: співвідношення кількості підписників та залучення, статистика попередніх рекламних публікацій, охоплення дописів та сториз.
  1. Перевірте блогера. Накручені підписники та лайки на дописах — це red flag. З такої колаборації ви не отримаєте бажаних результатів. Радимо перевірити чорні списки блогерів, аби не зіпсувати репутацію свого бренду. Їх можна знайти в сервісах для пошуку блогерів та в телеграм-каналах.

Interesting: дослідження Influencer Marketing Hub показує, що на кожен витрачений на рекламу долар припадає $6 прибутку. Але за умови правильно підібраної рекламної стратегії та каналів.

Як написати технічне завдання блогеру

How we say: «Без нормального ТЗ — результат хз». Написання технічного завдання (ТЗ) для блогера допоможе чітко визначити очікування та вимоги до рекламного контенту. Ось декілька пунктів, які варто вказати:

  • Продукт або послугу, яку ви хочете рекламувати, його ЦА та очікування від реклами.
  • Формат співпраці та тип рекламного контенту, який хочете отримати. Наприклад, фото, відео, сториз, ефір. 
  • Ключові пункти рекламного контенту: назвіть, які конкретні особливості продукту або послуги мають бути відображені.
  • Бажану дату публікації та інші умови.

Advice: не пишіть покрокову інструкцію, як блогер має прорекламувати товар або послугу. Він краще знає, як подати матеріал так, аби зацікавити свою аудиторію.

Дякуємо! Ми надіслали файл на твою електронну скриньку 💌
Oops! Something went wrong while submitting the form.

ТОП 3 сервіси для пошуку та перевірки блогерів

Де шукати блогерів та як проаналізувати їх акаунти? Ділимося трьома найпопулярнішими сервісами.

trendHERO

trendHERO — український сервіс для аналізу блогерів в Instagram, TikTok і YouTube. Зараз він один з найпопулярніших сервісів на ринку, де є понад 90 показників для перевірки блогерів та більше ніж 20 фільтрів для пошуку.

Основні функції сервісу:

  • аналіз аудиторії блогера та відстежування статистики, 
  • аналіз контенту та його ефективності, 
  • моніторинг попередніх співпраць, 
  • формування звітності у PDF та Exel форматах.

Для повноцінної роботи з сервісом радимо скористатися платним функціоналом. Початкова ціна — $15 на місяць.

22nd Floor

22flr.com — ще одна українська платформа для співпраці між брендами та блогерами Instagram, TikTok та YouTube. Тут є чорний список блогерів, який застерігає від невдалих рекламних кампаній.

Основні функції сервісу:

  • пошук блогерів за різними критеріями, 
  • аналіз та порівняння статистики блогерів,
  • спілкування з інфлюенсерами та укладання договорів через платформу, 
  • моніторинг рекламної кампанії та отримання аналітики результатів.

Тарифні плани на сервісі розраховані на певну кількість звернень до блогерів, відповідно до обраної кількості проєктів або місяців підписки.

Influencity

Influence.co — це онлайн-сервіс з однією з найбільших баз даних, понад 70 млн інфлюенсерів.

Основні функції сервісу:

  • створення профілю та додавання інформації про себе як маркетолога або креатора контенту, 
  • пошук інфлюенсерів за фільтрами,
  • перегляд глибокої статистики блогера,
  • можливість співпрацювати з інфлюенсерами з будь-якої країни.

Є безкоштовний та платні тарифи. Стартова ціна за місяць користування сервісом —  $50.

Дякуємо! Ми надіслали бриф на твою електронну скриньку 💌
Oops! Something went wrong while submitting the form.