Редакція The Instapreneurs запускає проєкт «Збираю вподобайки». Наша мета — показати, як працюють українські смм-спеціалісти та яку роль займають соціальні мережі в бізнесі.
Для першого випуску ми обрали нішу ювелірних прикрас та запросили для інтерв'ю представників одних із найпопулярніших українських брендів:
В епоху диджиталу будь-якому бренду варто мати профіль у соціальних мережах, і ювелірна продукція — не виняток. Онлайн-комунікація — це вимога часу, тому ваша відсутність у соцмережах — це свого роду соціальна ізоляція. Для брендів SMM — це складова такого важливого поняття, як brand citizenship.
Сьогодні клієнта цікавить не лише продукт, його ціна і точка збуту, а й соціальне життя компанії. Соцмережі — той канал комунікації, де бренд може показати продукт, продемонструвати його у реальному житті, розповісти про свої благодійні та соціальні ініціативи, показати процеси виробництва, поділитися новинами та прямо прокомунікувати з клієнтом, як візуально, так і текстом.
SMM дає можливість бренду бути ближчим до свого споживача кожного дня. Крім цього, реклама у соціальних мережах — це той тип просування, який можна розпочати з найменшого бюджету. Його ефективність дуже легко виміряти та оцінити.
Gunia Project — не є брендом лише прикрас. Звісно, у нашому асортименті є також і прикраси, але це не єдина наша категорія.
Соціальні мережі наразі є невіднятним каналом комунікації зі світом. Це інструмент достпний брендам будь-якого розміру та бюджету, який дає можливість надшвидкої взаємодії з аудиторією. На нашу думку, він потрібен будь-якому бізнесу, окрім тих, хто принципово, за цінностями та візією бренду, не хоче працювати в соціальних мережах.
Історія Цвіте Терен почалася 26.06.21 з допису в Instagram. Оля Остапенко, засновниця бренду, самостійно створювала контент та планувала комунікаційну стратегію. І тільки з часом команда почала розширюватися. За 2 роки ми встигли попрацювати з агенцією, але згодом все одно повернулися до in-house управління SMM напрямком.
Кожний бренд має відповісти собі, що для них SMM і які цілі вони покладають на нього. Ми – не про щось одне. Наша комунікація – про візуал, сповнений змістом. Вона є важливою ланкою стратегічного планування, та невіднятною частиною операційної діяльності бренду. У першу чергу, соціальні мережі — це можливість познайомити Теренівську сім’ю з особливостями бренду: від процесу створення прикрас до сенсу, яким ми їх наповнюємо.
Кожна наша публікація планується згідно з цілями бренду та з урахуванням відповідей на питання:
Для того, щоб відрізнятися від конкурентів, потрібно не орієнтуватися на них :) Тобто натхнення варто черпати з середини, з інших сфер, що можуть бути не дотичними до вашого бізнесу. Наприклад, з культури, мистецтва, літератури. Ми в команді, звісно, слідкуємо за іншими ювелірними та фешн брендами. Ми маємо бенчмарки серед всесвітньо відомих компаній, які створюють прикраси. Проте ми ніколи не повторюємо, не копіюємо інших, не беремо за основу чужі рішення та ідеї.
Щоб відрізнятися від конкурентів, потрібно виробити власний стиль, естетику, tone of voice. Все це повинно базуватися саме на цінностях бренду та його ДНК і бути унікальними. Усі складові комунікації в соцмережах — тексти, візуал, формат меседжів — мають працювати разом і бути в єдиному стилі. Тоді читачі побачать унікальний бренд, а не набір різнопланового контенту.
Працювати над візуальною мовою, випрацювати свій власний почерк, який не копіює інших, залучати команду професіоналів і завжди продовжувати експериментувати. Над нашими мережами працює команда, щоб кожен був сфокусований на своїй задачі.
Для нас соцмережі — не лише рекламний майданчик. Ми намагаємось нести освітню-надихаючу частину і більше розповідати про українську культуру, традиції та наше натхнення.
Ми виготовляємо не просто прикраси — через них ми розповідаємо історію України, відтворюємо традиційні ремесла і створюємо особливі сенси. Ми мандруємо країною у пошуках скарбів української культури, а майстрині щодня шукають особливу рецептуру, щоб зробити прикраси ще якіснішими та кращими.
Можна візуально повторити пташку, але ніхто не зможе повторити ідею, з якою ми її створили та не зробить її частиною Теренівської сім’ї. Можна скопіювати продукт, але він буде «пустим», бо не несе в собі ідею. Ми робимо акцент на «живий» контент, а також UGC. Ми не використовуємо рекламу, а залучаємо органічний трафік.
У соціальних мережах нам важливо:
Для нас Instagram — один з головних каналів саме для комунікації з клієнтом та допомоги у підборі прикрас. Фінально покупка може здійснюватися, наприклад, через сайт, але перший дотик дуже часто відбувається саме в приватних повідомленнях на нашій сторінці.
Приблизно 30% усіх онлайн продажів здійснюються безпосередньо в Instagram, але напевно більша частина розпочинається з direct комунікації або ж кліку на рекламу.
Ми також присутні й в інших соцмережах (Facebook, TikTok, Pinterest) проте основна наша аудиторія наразі саме в Instagram.
Сам по собі Instagram не суттєвий у розрізі продажів. А це наш потужний канал комунікації. До того ж веде клієнтів на сайт, а згодом і до покупки. Також ми ведемо TikTok та Pinterest.
Протягом двох років ми щодня особисто приймаємо замовлення у наших клієнтів, відповідаємо на їхні питання та допомагаємо із вибором. Зараз у нас немає сайту, тому Instagram — основний канал продажів. У майбутньому ми плануємо вихід на нові платформи, але за цим слідкуйте в нашому Instagram. Усі новини розкажемо там!
Наша команда відносно невелика. Ми працюємо в дуже тісному контакті одне з одним та іноді підхоплюємо задачі, що можуть знаходитися поза сферами відповідальності наших посад.
Безпосередньо над реалізацією SMM-стратегії щоденно працює графічний дизайнер та SMM-менеджер. А от до планування комунікацій, запуску колекцій, створення нових проєктів та продакшену контенту долучається вся креативна команда бекофісу та підрядники (наприклад, фото-, відеооператори та інші).
У нашій команді працюю я, як smm-менеджерка. Я відповідаю за сториз та дописи, створюю контент для TikTok. Також з нами працює копірайтерка, яка готує все текстове наповнення. Ще є етнографиня, яка консультує нас по освітній частині. Над створення контенту також працюють креативні директори, знімальна команда, відеографи та дизайнери.
Я, як smm-менеджерка, відповідаю за планування контенту та комунікаційну стратегію, ведення соціальних мереж, підготовку звітності й контроль всіх показників ефективності. Також залучаю команду фотографів, креаторів та графічних дизайнерів для створення контенту.
Попередньо ми працювали з агенцією, але вирішили повернутися до формату роботи “in-house”. Це дає можливість швидше реагувати на зміни, краще відчувати бренд та потреби аудиторії.
Напевно, найскладніші проєкти — благодійні та соціальні. Такі ініціативи надзвичайно важливі. Але коли починаєш роботу над ними, треба бути дуже обережним та продумати все до найменших деталей. Будь-яка помилка може коштувати брендові репутації, тому все має бути чесно, прозоро та відкрито.
Один з наших останніх великих соціальних проєктів — альманах «МОЇ». Це ювелірна капсула та невеличка відеоколекція, присвячена українській мові.
Тема гостросоціальна, тому висвітлити її правильно було для нас досить нелегко, але і цікаво водночас. Ми проробили складну роботу, аби підібрати героїв, визначити формат, в якому транслюватимемо наші ідеї. І прикраси, і комунікація повинні були відповідати стилю бренду та нашим цінностям. Сьогодні, коли проєкт набрав обертів, ми бачимо, що кропітка підготовка та більш ніж 6-місячний продакшн дали неймовірний результат.
Важко виділити щось найважче, загалом ми рухаємось по затвердженій схемі. Після готовності колекції ми розробляємо концепцію зйомки або 3D графіки. Копірайтер готує реліз і підписи до фото. Я, як smm-менеджерка, роблю стрічку в Instagram, контент для сториз та додаткові відео про процес створення колекції, натхнення тощо.
Ми підбираємо людей для співпраці за покликом серця, якщо чесно :) Це стосується і співробітників, і партнерів для колаборацій, і підрядників. Ми всі у команді віримо, що коли відбувається ментальний та емоційний метч — робота виходить якісною, а проєкти винятковими. Всі мають бути на одній хвилі!
У нас стала команда в середині бренду. А от для кампейнів ми залучаємо фотографів, відеографів та дизайнерів, чий смак та роботи нам подобаються.
Ми шукаємо людей, чиї цінності будуть схожі з нашими. Більшість підрядників — професіонали у своїй сфері, але нас обʼєднує інше: любов до Теренівських прикрас із перших хвилин знайомства.
У тандемі професіоналізму, однакового бачення та любові до продукту народжується спільне натхнення, коли всі учасники процесу віддаються йому на 110%. Ми знімали в блекаути, знімали в музеях, продюсували студійні зйомки з повною відсутністю електроенергії із залученням освітлення та димомашини. А під час останньої зйомки до Івана Купала, фотографка за власним бажанням продовжила її на 1.5 години, бо сама захопилася прикрасами та ідеєю. Тож для нас головний секрет — знайти «своїх».
Ми не використовуємо штучний інтелект для маркетингу і не плануємо. Команда переконана, що якість продукту чи контенту, які створює людський мозок, неможливо здобути завдяки комп'ютерним алгоритмам. Проте не відмовляємося від експериментів з новітніми технологіями в окремих проєктах. Будь-якому бізнесу потрібно йти в ногу з часом та розвиватися відповідно до глобальних змін, що відбуваються у світі.
Ні, зараз наша команда не використовує ШІ — все робимо своїми зусиллями.
Ні, ми не використовуємо штучний інтелект. Весь наш контент «органічний»: ми відчуваємо бренд, настрої клієнтів, їх бажання та все це показуємо в соціальних мережах. Для нас важливо зберегти контакт з аудиторією, відчуття, що ми одна родина. Штучно зробити це неможливо.
Наші соціальні мережі — це історія Цвіте Терен, яку ми пишемо самостійно. Хоча ми підтримуємо експерименти й, можливо, колись штучний інтелект стане нам у пригоді!
Я переконана, що ліки проти вигорання — це захоплення та любов до справи, яку робиш, і продукту, з яким працюєш. Але звісно відпустка теж всім потрібна :) Нам потрібно робити піт-стопи, відновлювати ресурс та іноді перемикати мозок на щось відмінне від роботи.
Вигорання — це в першу чергу про негармонійне використання власного ресурсу. Якщо правильно розпланувати графік, як власний, так і постингу, то буде зрозуміло, як цією енергією користуватись та де її заощаджувати на потім.
Головні три фактори: гнучкий графік роботи, підтримка в команді та наша Тренівська сім’я. Я працюю за гнучким графіком, що дає можливість поєднувати особисте життя, роботу і водночас залишатися «up to date» з трендами. Для всього потрібен час, особливо для креативу, і ми в цьому не обмежуємося. Встигнути поснідати вранці допоможе створити більше класних ідей, ніж постояти в заторах та встигнути в офіс на 9 ранку.
У Цвіте Терен зібралася команда, де кожний цікавиться різними сферами та вже є джерелом натхнення. Ми розвиваємося разом, ділимося останніми новинами, підтримуємо один одного й «ловимо інсайти» під час спілкування навіть за обідом.
Ну і звісно ж, наша Теренівська сім’я. Кожний день ми отримуємо десятки відміток від клієнтів, їх одкровенні історії в direct та просто взаємну любов до бренду. Ми живемо цим 24/7, бо люди дають сенс всьому, що ми робимо.
The Instapreneurs — освітня платформа з no-bullshit контентом про маркетинг, блогінг та саморозвиток. Тут зібрані лекції та диджитал-матеріали від спікерів із різних ніш. З нами ви дізнаєтесь:
Хороша новина у тому, що відтепер The Instapreneurs — підписка.
Як це працює? Після оформлення підписки ви отримуєте доступ до всього контенту платформи — лекції + диджитал-продукти. До того ж всі оновлення відразу з'являються у вашому особистому кабінеті відразу після лончу.
Чи можна придбати одну лекцію? Так, ви можете придбати лекції окремо. Проте не забувайте, що вартість усіх лекцій складає понад 12 000 гривень. А завдяки підписці їх можна отримати за 555 гривень на місяць.
Як оформити підписку? Це можна зробити сторінці будь-якої лекції під час оплати або на головній сторінці сайту за цим посиланням.