Хто такий PR-менеджер: перспективи професії та як її опанувати

Жанна Дідик
Редактор блогу The Instapreneurs

На обкладинці Саманта Джонс із серіалу Sex and the city натякає, що сьогодні редакція The Instapreneurs розповість більше про піарників. Зокрема, хто вони та що входить у їхні обов'язки. А ще — які перспективи цієї професії та де навчатися піару.

Більше інсайтів про роботу з комунікаціями в диджитал відправляємо через email-розсилку. Підпишіться та отримуйте повідомлення від нашої Софії першими. 

Підпишись на розсилку

Наші email-followers першими дізнаються про знижки та отримують листи із корисними порадами від спікерів

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Хто такий PR-менеджер

Поговоримо про PR — public relations, тобто зв'язки з суспільством. Раніше цих фахівців називали менеджерами по роботі з громадськістю. Зараз частіше кажуть PR-менеджер або просто піарник. Це фахівець, який створює позитивний імідж у суспільстві для певної людини або організації. 

У своїй роботі піарники:

  • готують історії та матеріали для ЗМІ;
  • організовують пресконференції;
  • працюють з інфлюенсерами та селебриті;
  • влаштовують колаборації;
  • задають меседжі для соцмереж тощо. 

Піар допомагає формувати стосунки з клієнтами та партнерами для просування бізнесу на ринку. Піар-менеджер відповідає саме за правильну побудову комунікації. Він направляє, задає тон, тобто робить усе, що допоможе налаштувати потрібні зв'язки з аудиторією. 

Базові обов'язки PR-менеджерів

Для налагодження комунікацій від імені бренду піарнику треба працювати в таких напрямах:

  • формулювати PR-стратегію та втілювати її;
  • планувати активності для медіа;
  • створювати інфоприводи, закладати сенси та ідеї в комунікацію;
  • організовувати медійні заходи;
  • писати пресанонси, релізи, статті та різні промокампейни;
  • відстежувати згадки в ЗМІ; 
  • вирішувати кризові ситуації у комунікаціях;
  • аналізувати індикатори роботи та покращувати їхню ефективність. 

Для початківців у піарі маємо лекцію «Як робити PR самостійно». Піарник Gogola Agency Юрій Нога розповідає про сервіси для роботи та метрики ефективності, які треба зрозуміти на старті. 

Після лекції ви:

  • дізнаєтесь, як робити самостійно PR, на прикладі реального проєкту;
  • навчитесь етапів побудови PR-стратегії;
  • розберетесь, які є метрики ефективності та про що має звітувати PR-cпеціаліст;
  • дізнаєтесь, які сервіси допоможуть в роботі піарником.

Обов'язки та навички

У роботі піарника є hard та soft skills, які забезпечують його ефективну діяльність та високий рівень результатів. 

Хард скіли в піарі — це: 

  • знання традиційних PR-інструментів;
  • вміння працювати з аналітикою та сервісами, типу Google Analytics, Google Trends, Mention;
  • високий рівень літературної мови;
  • знання ділового етикету в комунікаціях тощо. 

Є стереотип, що задача журналістів — говорити правду, а піарників — створювати ілюзію правди. Фільм-класика про піарників «Хвіст крутить собакою» показує, як часто на наших очах створюють картинку навколо правди. Проте ми розіб'ємо цей стереотип. 

Єдина відмінність, що журналісти у своїх статтях фокусуються на подачі новини. А піарник шукає у бізнесі тему, що стане інфоприводом та приверне увагу аудиторії. І правильно розставляє акценти, щоб для ЗМІ вона мала нову цінність. 

Саме так працюють прогресивні піарники, які мислять далекоглядно і дбають про репутацію бренду. Тоді на наступному рівні комунікації ЗМІ самі стежитимуть за вашими новинами та пропонуватимуть написати про це. 

Софт скіли, які є базою для переходу в PR 

Софтові речі потребують більших зусиль для розвитку. Тому легко стають фільтром для виходу на високий левел експертності. Це: 

  1. Комунікабельність — найважливіша якість. Вміння домовлятися, вести перемовини письмово чи усно. А ще стійко реагувати на відмови. 
  2. Стресостійкість. Особливо для антикризових комунікацій.
  3. Тайм-менеджмент (і з ним вміння оперативно реагувати). Якщо ви теж удосконалюєте вміння планувати день, місяць і все своє життя, читайте добірку технік від The Instapreneurs, щоб встигати більше. 
  4. Вміння працювати з командою. 
  5. Agile-підхід та готовність до невизначеності. Бо прилетіти може завжди: запит на коментар, хейт чи крута колаба. Треба швидко приймати рішення, трансформувати плани і комунікувати, щоб в результаті бути в виграші. 

Може здатися, що робота піарника вимагає нон-стоп включеності. Але все залежить від work-life балансу. Як відпочивати та не вигоріти в постійному потоці задач — читайте в блозі The Instapreneurs. Розповімо, як знизити тривогу та емоційну напругу, щоб робота була в задоволення. 

Що з попитом на ринку та зарплатами 

Хороший PR-менеджер, який експертно розуміється в ніші, завжди буде затребуваний. Але розповімо, який попит зараз на ринку та скільки компанії готові платити піарникам. 

За статистикою Work.ua, середній показник зарплат піарника в Україні — 20–25 тис. грн. Водночас можна працювати дистанційно, тому високі з/п є не лише у великих містах. Серед пропозицій ⅕ — зі ставкою понад 35-40 тис. грн. Це варіант для просунутих фахівців, які мають досвід та реальні кейси у портфоліо. 

Для роботи на міжнародному ринку слід вивчати менталітет та діловий етикет конкретної країни, в якій ви будуватимете кар'єру піарника. Для порівняння — статистика зарплат в американських компаніях. Виплати в 120 тис. доларів на рік показують перспективу, до якої можна рухатися, удосконалюючи свої скіли разом із вивченням англійською. Іф ю рілі вонт іт. 

Дякуємо! Ми надіслали файл на твою електронну скриньку 💌
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Де навчатися PR: бібліотека лекцій The Instapreneurs

Перейдемо до головного: як стати піарником? Для базових понять та знать щодо піар-індустрії достатньо якісно опрацювати бібліотеку лекцій від The Instapreneurs. Тут представлені лекції від топових спікерів, які працюють в українських та міжнародних компаніях: Genesis, FROLOV, Cultnaked, Gunia тощо.

Ви дізнаєтесь про таке:

  • як працювати з PR та створити лояльне до бренду ком'юніті; 
  • як долати комунікаційні кризи;
  • які індикатори аналізувати, щоб покращити ефективність PR;
  • як запускати колаборації та працювати з селебрітіс;
  • як писати аутріч;
  • як формувати winning message для бренду тощо. 

Що для цього треба? Оформити доступ до лекцій з підпискою за 555 грн на місяць. З підпискою доступні всі лекції на платформі The Instapreneurs.

Чи можна купувати лекції окремо? Єс, оф корс. Але в сумі всі лекції коштуватимуть понад 20 000 грн. Ідеальний спосіб заощадити й вибирати лекцію за настроєм — місячна підписка. Так за пів року можна пройти full навчання, водночас переглядаючи усі найновіші лекції, які далі з'являться у нашій бібліотеці.

Бібліотека The Instapreneurs — це можливість для прокачки своїх скілів в усьому, що стосується маркетингу, блогінгу та особистого розвитку.
Дякуємо! Ми надіслали бриф на твою електронну скриньку 💌
Oops! Something went wrong while submitting the form.