Існує безліч аналітичних інструментів для оцінки особистості, команди чи бізнесу. Більшість із них легко адаптуються до оцінки проєктів. Один із таких — SWOT–аналіз.
Редакція The Instapreneurs підготувала гайд, як самостійно проаналізувати свої проєкт або ідею. Обрати правильну стратегію допоможе СВОТ–аналіз. До речі, інші корисні гайди з маркетингу та саморозвитку надсилаємо через e-mail. Підписуйтеся, щоб отримувати матеріали на пошту.
SWOT–аналіз — це термін, який з економіки перейшов майже на всі сфери життя. Уперше модель запропонували 4 вчені Гарвардського університету для оцінки стратегії бізнесу. Зародився спосіб ще в 60-х роках 20 ст. Спершу він мав іншу назву — LCAG — з перших літер імен професорів. Але така абревіатура програла у своїй практичності. Так виник відомий нам SWOT–аналіз.
Зрозуміти його можна за розшифровкою абревіатури:
4 параметри можна розглядати з різних ракурсів:
Радимо подивитися лекцію від Вероніки Сенькіної «Як робити маркетинг-аналітику». Цей матеріал стане в пригоді підприємцям, маркетологам та digital-фахівцям. Спікерка детально розглядає тему маркетинг-аналізу та інструментів для його проведення. Завдяки лекції ви навчитеся досліджувати конкурентів, розуміти роботу Google Ads, зможете відстежувати продажі з різних маркетинг-каналів.
Хоча історично метод використовують менш як сто років, його унікальність збирає навколо себе мільйони маркетологів та бізнесменів. Усе тому, що СВОТ–аналіз легко проявляє сильні та слабкі сторони будь-якого проєкту чи цілого бізнесу. Його методологія — проста. Втілити самостійно може менеджер або підприємець, навіть без залучення фасилітаторів чи коучів.
При цьому він комплексно оцінює додаткові загрози та можливості. Це свіжий погляд на ідею або процес, щоб на основі результатів створити правильну стратегію роботи. Інші аналітичні інструменти Instapreneurs розповідали у матеріалі про сервіси для маркетингової аналітики.
Let’s practice. Для того, щоб провести SWOT–аналіз, оберіть бізнес або проєкт, який треба оцінити. І далі дайте відповіді на ряд запитань. Щоразу відповідаючи, тримайте фокус на конкретному проєкті або ідеї. Спочатку йде оцінка внутрішнього життя проєкту: його переваги та недоліки.
Щоб оцінити сильні сторони, опишіть:
Далі перейдіть до слабких сторін. Для цього зрозумійте:
Наступний крок в моделі SWOT — оцінка зовнішніх факторів. Тут бажано дивитися глобально, не оцінюючи реалістичність в моменті. Це відкриє стратегічно-широкий погляд. Почніть із можливостей на ринку. Питання для оцінки:
Спробуйте відстежити всі закономірності, які об'єктивно вже є навколо вашого бізнесу. Далі перейдіть до оцінки ризиків, пов'язаних з такими тенденціями. Опишіть:
Максимальна відвертість у відповідях і фокус на одній цілі допоможуть якісно оцінити бізнес або проєкт.
Нещодавно редакція The Instapreneurs розповідала про 5 трендів в маркетингу у 2023 році. Матеріал може допомогти з оцінкою зовнішніх факторів.
Щоб наочно зрозуміти, як виглядає модель в роботі, проілюструємо СВОТ–аналіз через приклади. Ось таким чином може виглядати SWOT-аналіз кав'ярні у Києві.
Такий аналіз використовують у бізнесі, хоч ця інформація часто залишається конфіденційно. Та є компанії, які показують свій приклад іншим. Також можна знайти онлайн-шаблони для заповнення або звірити, як роблять SWOT–аналіз міжнародні команди. В Україні приклади є ще у вишах, під час вивчення підприємництва та економіки.
Це лише підтверджує, наскільки SWOT–аналіз — універсальний. Але пам'ятайте, що поряд із цією моделлю є багато інших інструментів, які використовують для оцінки.
The Instapreneurs — освітня платформа з no-bullshit контентом про маркетинг, блогінг та саморозвиток. Тут зібрані лекції та диджитал-матеріали від спікерів із різних ніш. З нами ви дізнаєтесь:
Хороша новина у тому, що відтепер The Instapreneurs — підписка.
Як це працює? Після оформлення підписки ви отримуєте доступ до всього контенту платформи — лекції + диджитал-продукти. До того ж всі оновлення відразу з'являються у вашому особистому кабінеті відразу після лончу.
Чи можна придбати одну лекцію? Так, ви можете придбати лекції окремо. Проте не забувайте, що вартість усіх лекцій складає понад 10 200 гривень. А завдяки підписці їх можна отримати за 555 гривень.
Як оформити підписку? Це можна зробити сторінці будь-якої лекції під час оплати або на головній сторінці сайту за цим посиланням.