Ком'юніті-менеджмент: як бренду закохати в себе аудиторію

Жанна Дідик
Редактор блогу The Instapreneurs

Не контент-мейкер і не проджект — хто та птаха, яку називають ком'юніті-менеджер. The Instapreneurs розповість, чим особлива ця професія, які її сильні та слабкі сторони. Адже в підтримці бренду роль цього фахівця — мегаважлива. Проте його робота часто може бути непомітною, особливо коли вона виконана чудово. 

Дізнавайтеся про нові корисності та новини зі світу маркетингу завдяки розсилці від The Instapreneurs.  

Підпишись на розсилку

Наші email-followers першими дізнаються про знижки та отримують листи із корисними порадами від спікерів

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Unit people: що таке ком'юніті-менеджмент

Розгадка професії знаходиться в самому понятті «community», де з англійської зчитується «unit», тобто об'єднання.  Ком'юніті — це спільнота. Виникає вона навколо бренду і може як допомагати бізнесу, так і сигналізувати, що справи йдуть не ок. 

Навіщо бізнесу створювати спільноти довкола бренду

Ком’юніті-менеджмент — це майже як формування дружби з іншою людиною. Ті самі правила. Регулярне спілкування, довіра з обох сторін, вразливість та людяність, внутрякові жарти, наявність спільних цінностей та інтересів, проведення 
часу разом. — Яна Сибіга, CEO & founder Integral Studio

Щороку все більше організацій погоджуються з тим, що ком'юніті допомагає їм досягати своїх цілей. У дослідженні 2021 Community Industry Report 86% бізнесів сказали, що спільнота має вирішальне значення для їхньої місії, а 69% планують збільшити свої інвестиції для ком'юніті в наступному році.

Ось які переваги має ком'юніті-менеджмент для бренду: 

  • Отримувати відгуки та збирати ідеї через взаємодію з членами спільноти.
  • Швидко пропонувати допомогу та розв'язувати кризові ситуації з клієнтами.
  • Підвищувати впізнаваність бренду та продуктів серед вашої цільової аудиторії.
  • Дізнаватися про своїх клієнтів і про те, чого вони хочуть, очікують і потребують у контенті, продуктах, послугах і підтримці.
  • Підвищувати взаємодію з клієнтами, конверсію та продажі.
  • Надавати своїм клієнтам цінність, яка виходить за рамки продукту чи послуги.

Steb by step у створенні спільнот 

Кожна бренд-спільнота — унікальна. Та є свої закономірності для створення нових ком'юніті. 

Кроки для розвитку спільнот:

  1. Визначення мети. Це також відповідь на питання «Навіщо це вашому бренду?» Крім збільшення лояльності, бажано визначити свою візію. І зрештою перевести її в конкретні цілі та KPI. 
  2. Вибір платформи для спільноти. Це також стосується формату комунікації і всіх способів взаємодії. Ви спілкуєтеся офлайн чи онлайн? Маєте чат в Telegram чи знайомите всіх особисто? Як ви інтегруєте всі канали комунікації між собою? Відповіді на ці питання підштовхнуть до вибору найоптимальнішого простору для вашої спільноти. 
  3. Планування активностей. Уже після перегляду лекції про ком'юніті-менеджмент від The Instapreneurs зрозумієте, що це не просто контент-мейкінг. Тут будуть ексклюзивні послуги для прихильників бренду. 
  4. Розуміння онбордингу. Тобто механізму, за яким новий учасник зануриться у ваше ком'юніті. Перше знайомство часто стає визначальним для залученості людини. Як ви презентуєте спільноту та команду? Як передасте настрій і цінності свого бренду? 
  5. Постійний аналіз та розвиток. У цьому допоможуть збір зворотнього зв'язку та відстеження динаміки всередині спільноти. Якщо кількість прихильників бренду зростає разом із задоволеністю —  попередні кроки виконані добре. 

Ком'юніті-тренди 2023 

Спільноти мають свої тенденції. Так міжнародна платформа Ugenie віднесла до трендів 2023 року:

  • гейміфікацію;
  • залучення штучного інтелекту для автоматизації;
  • нішевість спільнот;
  • відеоконтент як популярний формат взаємодії тощо. 

Дякуємо! Ми надіслали файл на твою електронну скриньку 💌
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Приклади ком'юніті-менеджменту на українському ринку

Бренди-лідери усвідомлюють значення власного ком'юніті. З ними бренд стає другом і порадником. Незалежно, чи це особистий бренд блогера чи потужна всеукраїнська компанія, чи то крафтовий виробник свічок. Такі спільноти — живі, близькі за духом. Так про бренд говорять позитивно, і хороша репутація лише міцнішає.

В Україні вже є кейси, на яких можна повчитися не лише створювати, а й монетизувати спільноти. Наприклад, ком'юніті жінок, які займаються саморозвитком — «Пошуршшимо». Тут вже понад 200 українок з різних куточків нашої країни та світу.

Розклад зустрічей спільноти у серпні 2023 року (зображення зі сторінки Poshurshymo)

Вони ще є прикладом, як збільшити спільноту через іншу, близьку за цінностями. В цьому випадку — колаборація з брендом «TSE TOBI», в результаті якої народився новий продукт, а саме відривний календар.

Потужним прикладом ком'юніті менеджменту є Integral Studio. Студія фітнесу створила бот, який допомагає їхнім клієнтам знайомитись один з одним — Integral Buddy, і зробили максимально простим для використання. Спочатку треба приєднатися до Integral Chat в телеграмі та відкрити бот. Далі натискаєте /start і він автоматично метчить вас з рандомною людиною з чату.

Окрім цього Integral Studio часто проводить колаборації з українськими брендами — Norba, Matchaer, Perla Helsa та іншими.

Потужними прикладами бізнес-об'єднань є спільноти як Young Business Club або СЕО-club. Про те, як працює ком'юніті останньої, є окремий матеріал від Happy Monday.

Дякуємо! Ми надіслали бриф на твою електронну скриньку 💌
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Як перевірити, що ком'юніті-менеджмент — це твоє

Ком'юніті-менеджер управляє спільнотою, задає тон, створює атмосферу та настрій. Це головний сценарист і режисер активностей, в які задіяні всі прихильники бренду. 

У диджитальному світі цю професію часто плутають з SMM або контент-менеджером. Хоча це зовсім різні ролі. Ком'юніті-менеджер дбає про інтерес нової аудиторії до спільноти, про знайомство та спілкування учасників між собою. А про роботу сммників та попит на ринку The Instapreneurs нещодавно розповіли в блозі.

Специфіка роботи вимагає від фахівця багатьох скілів: від емоційного інтелекту до організаторських здібностей. Часто на цю роль переходять з event-менеджменту, маркетингу чи реклами. 

Ключові скіли професійного ком'юніті-менеджера:

  • вміння взаємодіяти з аудиторією, об'єднуючи її за світоглядом та цінностями;
  • адаптивність та стресостійкість;
  • високий рівень емпатії та управління емоціями;
  • організаторські навички для планування та координації активностей; 
  • аналітичне мислення;
  • управління проєктами і тайм-менеджмент. 

Ці якості допомагають об'єднувати навколо бренду людей, які живуть однією ідеєю. 

Часто спільнототворця уявляють говірким, із сотнями зв'язків у різних сферах. Чи може інтроверт спрацювати круто в ком'юніті? Звісно, що так. За умови реальної оцінки своїх спроможностей. А головне — вміння тримати war-life balance, відновлюючи ресурси на комунікацію з людьми. 

Як підкреслила в інтерв'ю Лєра Саліванчук: «Головне не втратити віру та наполегливість». А вона знається в комунікаціях, працюючи Head of Communications в компанії OBRIO від екосистеми Genesis. До речі, надихнутися цим матеріалом від The Instapreneurs можна за посиланням

Як стати ком'юніті-менеджером: лекція The Instapreneurs

Щоб краще зрозуміти сферу, дивіться лекцію про ком'юніті-менеджмент. У ній засновниця Integral Studio Яна Сибіга розповідає про реальні практики українських та міжнародних спільнот. 

Лекція дає розуміння про:

  • специфіку роботи ком'юніті-менеджера;
  • дійсно перевірені інструменти;
  • реальні кейси топових бізнесів;
  • значення особистого бренду для власників;
  • покроковий алгоритм дій для старту роботи.

Лекція в записі коштує 850 грн. А з підпискою від The Instapreneurs за 555 грн на місяць замість одного відео ви отримаєте доступ до всіх матеріалів на платформі. Можна за 2 хвилини оформити її за посиланням і вже сьогодні дивитися цю та інші лекції в записі.