Не контент-мейкер і не проджект — хто та птаха, яку називають ком'юніті-менеджер. The Instapreneurs розповість, чим особлива ця професія, які її сильні та слабкі сторони. Адже в підтримці бренду роль цього фахівця — мегаважлива. Проте його робота часто може бути непомітною, особливо коли вона виконана чудово.
Дізнавайтеся про нові корисності та новини зі світу маркетингу завдяки розсилці від The Instapreneurs.
Розгадка професії знаходиться в самому понятті «community», де з англійської зчитується «unit», тобто об'єднання. Ком'юніті — це спільнота. Виникає вона навколо бренду і може як допомагати бізнесу, так і сигналізувати, що справи йдуть не ок.
Ком’юніті-менеджмент — це майже як формування дружби з іншою людиною. Ті самі правила. Регулярне спілкування, довіра з обох сторін, вразливість та людяність, внутрякові жарти, наявність спільних цінностей та інтересів, проведення часу разом. — Яна Сибіга, CEO & founder Integral Studio
Щороку все більше організацій погоджуються з тим, що ком'юніті допомагає їм досягати своїх цілей. У дослідженні 2021 Community Industry Report 86% бізнесів сказали, що спільнота має вирішальне значення для їхньої місії, а 69% планують збільшити свої інвестиції для ком'юніті в наступному році.
Ось які переваги має ком'юніті-менеджмент для бренду:
Кожна бренд-спільнота — унікальна. Та є свої закономірності для створення нових ком'юніті.
Кроки для розвитку спільнот:
Спільноти мають свої тенденції. Так міжнародна платформа Ugenie віднесла до трендів 2023 року:
Бренди-лідери усвідомлюють значення власного ком'юніті. З ними бренд стає другом і порадником. Незалежно, чи це особистий бренд блогера чи потужна всеукраїнська компанія, чи то крафтовий виробник свічок. Такі спільноти — живі, близькі за духом. Так про бренд говорять позитивно, і хороша репутація лише міцнішає.
В Україні вже є кейси, на яких можна повчитися не лише створювати, а й монетизувати спільноти. Наприклад, ком'юніті жінок, які займаються саморозвитком — «Пошуршшимо». Тут вже понад 200 українок з різних куточків нашої країни та світу.
Вони ще є прикладом, як збільшити спільноту через іншу, близьку за цінностями. В цьому випадку — колаборація з брендом «TSE TOBI», в результаті якої народився новий продукт, а саме відривний календар.
Потужним прикладом ком'юніті менеджменту є Integral Studio. Студія фітнесу створила бот, який допомагає їхнім клієнтам знайомитись один з одним — Integral Buddy, і зробили максимально простим для використання. Спочатку треба приєднатися до Integral Chat в телеграмі та відкрити бот. Далі натискаєте /start і він автоматично метчить вас з рандомною людиною з чату.
Окрім цього Integral Studio часто проводить колаборації з українськими брендами — Norba, Matchaer, Perla Helsa та іншими.
Потужними прикладами бізнес-об'єднань є спільноти як Young Business Club або СЕО-club. Про те, як працює ком'юніті останньої, є окремий матеріал від Happy Monday.
Ком'юніті-менеджер управляє спільнотою, задає тон, створює атмосферу та настрій. Це головний сценарист і режисер активностей, в які задіяні всі прихильники бренду.
У диджитальному світі цю професію часто плутають з SMM або контент-менеджером. Хоча це зовсім різні ролі. Ком'юніті-менеджер дбає про інтерес нової аудиторії до спільноти, про знайомство та спілкування учасників між собою. А про роботу сммників та попит на ринку The Instapreneurs нещодавно розповіли в блозі.
Специфіка роботи вимагає від фахівця багатьох скілів: від емоційного інтелекту до організаторських здібностей. Часто на цю роль переходять з event-менеджменту, маркетингу чи реклами.
Ключові скіли професійного ком'юніті-менеджера:
Ці якості допомагають об'єднувати навколо бренду людей, які живуть однією ідеєю.
Часто спільнототворця уявляють говірким, із сотнями зв'язків у різних сферах. Чи може інтроверт спрацювати круто в ком'юніті? Звісно, що так. За умови реальної оцінки своїх спроможностей. А головне — вміння тримати war-life balance, відновлюючи ресурси на комунікацію з людьми.
Як підкреслила в інтерв'ю Лєра Саліванчук: «Головне не втратити віру та наполегливість». А вона знається в комунікаціях, працюючи Head of Communications в компанії OBRIO від екосистеми Genesis. До речі, надихнутися цим матеріалом від The Instapreneurs можна за посиланням.
Щоб краще зрозуміти сферу, дивіться лекцію про ком'юніті-менеджмент. У ній засновниця Integral Studio Яна Сибіга розповідає про реальні практики українських та міжнародних спільнот.
Лекція дає розуміння про:
Лекція в записі коштує 850 грн. А з підпискою від The Instapreneurs за 555 грн на місяць замість одного відео ви отримаєте доступ до всіх матеріалів на платформі. Можна за 2 хвилини оформити її за посиланням і вже сьогодні дивитися цю та інші лекції в записі.