SMM-менеджер на 50% складається з аналітики та постійного відстеження індикаторів. Це база для вдосконалення контент-планів та оптимізації. Редакція The Instapreneurs зібрала основні метрики, якими користується фаховий смм-спеціаліст.
Отримати додаткові гайди, новини, анонси та тіпси для роботи з контентом та покращення маркетингових скілів. Для цього підписуйтеся на email-розсилку.
Фундамент для роботи сммника — метрики та KPI. Соціальні мережі запрограмовані на активність. Тож автоматично відстежують контент, на який реагує аудиторія. Його підсилюють органічно, просуваючи в стрічці. Далі йде принцип снігової лавини: з кожним новим лайком, репостом чи коментарем популярність набирає обертів.
Тому вміння правильно аналізувати величезну кількість показників і фільтрувати ключові — важлива навичка смм-фахівця. З такою інформацією стратегія розвитку будь-якої сторінки в соцмережах підсилиться.
Якщо ви шукаєте роботу в SMM-сфері, радимо переглянути 10 сервісів від The Instapreneurs для ефективного пошуку.
Ця метрика буквально показує розміри вашої спільноти. Пам'ятайте, що якісне зростання аудиторії на сторінці — ефективніше, а от гівевеї часто мають зворотний ефект. Після швидкого напливу підписників іде відплив. Це сприймається програмою як зникнення інтересу. Тому окремий індикатор — відписки.
Різкі відписки також впливають на загальну статистику й алгоритми. Якщо від вас почнуть відписувати десятками й сотнями за короткий проміжок часу, то інстаграм буде вважати ваш контент не цікавим — всі показники падатимуть.
Anyway багато підписників не дорівнює високій залученості.
Охоплення — медійний показник, що позначає кількість унікальних користувачів, які побачили рекламне оголошення, допис чи сториз. Він добре спрацьовує для воронки взаємодій, бо дає стартову точку. А саме — скільки людей зустрілося з дописом. Тобто, якщо людина 20 разів зайде на допис, мережа додасть лише 1 одиницю до охоплення.
Охоплення бувають:
1,5-2 секунди стають визначальними. Людина миттєво приймає рішення, прогорнути далі чи переглянути більше. Часто це відбувається несвідомо. Контент, який вирізняється з потоку подібних, спонукає підписників зупинятися, дивитися його, поширювати друзям. Порівнювати профілі в різних нішах між собою — недоречно. У кожного бренду — своя історія взаємодії.
Нещодавно команди Guzema Fine Jewelry, Gunia Project та Цвіте Терен поділилися з редакцією The Instapreneurs специфікою SMM на ринку ювелірних прикрас.
Саме залученість вирізняє ядро активної аудиторії серед загальної кількості підписників. Немає значення, скільки у вас підписників, якщо аудиторія не цікавиться контентом, який ви публікуєте. Коментарі, лайки, шери та інші дії доводять, що ваш контент резонує з людьми, які його бачать. Високий рівень залученості допомагає блогу стати більш помітними на платформах соціальних мереж і виглядати більш надійним для тих, хто вперше заходить на профіль.
Engagement Rate — це відсоток ваших підписників, які взаємодіють з контентом. Для кожного акаунта ER різний, проте оптимально не менше 2%. Формула залученості така: ER = Total Engagement / Total Followers x 100%
Взаємодії, які рахуються у формулі — це лайки, збереження, шери, коментарі. Для оцінки динаміки є окремі коефіцієнти. Наприклад, ERR — Engagement Rate by Reach. Вираховують ERR за формулою: кількість взаємодій сумують і ділять на загальне охоплення. Отриману цифру множать на 100%.
Так з'являється індикатор, який покаже відсоток залученості вашої аудиторії. Нормальним ERR вважається 10-20% і більше.
ERR = total number of engagements per post / reach per post * 100
Ідентично можна розрахувати кількість переглядів та кліків на ваші публікації. Це ERI — Engagement rate by impressions. У формулу до охоплень ставлять не взаємодії (лайки, коментарі, репости, збереження), а перегляди.
ER impressions = Total engagements on a post / Total impressions *100
Нагадуємо, що різні соціальні мережі мають різні ключові метрики. Бажано розрахувати коефіцієнт за формулою для кожного каналу. Це можна зробити за аналітичною підбіркою від Emplifi.
RR Відповідає за те, скільки людина дивилася контент від моменту першого контакту. Тобто чи переросли 2 секунди в паузу і подальше читання або перегляд. Чим довше взаємодіє юзер з контентом, тим краще це для всіх показників.
Слід пам'ятати, що оцінка кожного з показників має здійснюватися в комплексі. Бажано — з розумінням загальних цілей стратегії. Це допоможе удосконалити рубрику або формат без поспішних рішень і ризикових ставок.
Відстежуючи кількість збережень ваших дописів, ви можете зрозуміти, який контент є зе мост юзфул та корисним для ваших підписників, що їх цікавить зараз. Використовуйте це для формування майбутньої стратегії.
Advice: створюйте контент, щоб ваші читачі зберігали та поверталися до нього: дописи з чеклістами, порадами, ресурсами в каруселі. Наприклад, як на інстаграм-сторінці The Instapreneurs.
Shares показують, скільки разів користувачі поділилися вашим контентом. Це важлива метрика, яка допомагає зрозуміти, який контент змушує підписників обговорювати вас із знайомими та друзями. Якщо ви розумієте це, то можете легко адаптувати свій контент-план так, щоб він був дійсно інтрестінг вашій аудиторії.
Ця метрика показує, скільки людей перейшли на ваш сайт через соціальні мережі. Вона особливо важлива для бізнесів, які переважно продають через сайт. Для відстежування трафіку потрібно під'єднати та використовувати Google Analytics на вебсайті.
Аби дізнатися, наскільки ефективно працюють ваші сториз, можна використовувати такі метрики:
Серед десятків аналітичних порталів кожен фахівець вибирає той, що задовольняє всі його запити. Іт кен бі:
Для прикладу у переліку від маркетингової агенції «Мавр» зібрали порівняння 40 інструментів, які можна задіяти в SMM-аналізі. Там є програми, якими користуються Disney, Channel, Coca-Cola, Panasonic та інші бренди зі світовим ім'ям.
Для початку радимо виписати власні критерії для SMM-аналізу. А далі досліджувати Socialinsider, Quintly, Emplifi чи Oktopost та інші портали для аналітики.
Для підсилення своїх аналітичних скілів дивіться лекцію The Instapreneurs від Вероніки Сенькіної. Вероніка — co-founder Matchaer, E-Commerce Marketing Manager в Petcube, ex-SMM Porsche, авторка курсу True SMM. Спікерка розклала на мікроелементи маркетинговий аналіз у поєднанні з Google Analytics.
Ви дізнаєтесь про таке:
The Instapreneurs — освітня платформа з no-bullshit контентом про маркетинг, блогінг та саморозвиток. Тут зібрані лекції та диджитал-матеріали від спікерів із різних ніш. Кул ньюз: The Instapreneurs — підписка.
Як це працює? Після оформлення підписки ви отримуєте доступ до всього контенту платформи — лекції + диджитал-продукти. До того ж всі оновлення відразу з'являються у вашому особистому кабінеті відразу після лончу.
Чи можна придбати одну лекцію? Так, ви можете придбати лекції окремо. Проте не забувайте, що вартість усіх лекцій складає понад 12 000 гривень. А завдяки підписці їх можна отримати за 555 гривень на місяць.
Як оформити підписку? Це можна зробити сторінці будь-якої лекції під час оплати або на головній сторінці сайту за цим посиланням.