Це другий випуск проєкту «Збираю вподобайки» від The Instapreneurs. Нагадаємо, що мета проєкту — показати, як працюють українські смм-спеціалісти та яку роль займають соціальні мережі в бізнесі. Перший випуск ми присвятили сммникам у ніші ювелірних прикрас, де взяли участь представники брендів Guzema Fine Jewelry, Gunia Project та Цвіте Терен.
Для другого випуску ми обрали нішу доглядової косметики. На інтерв’ю запросили смм-спеціалістів українських брендів натуральної косметики:
Кожен з брендів має міжнародну сертифікацію, не тестує засоби на тваринах та піклується про навколишнє середовище.
На мою думку, підписники стежать за нами перш за все через класний візуал. Зараз існує безліч брендів, особистих сторінок, контенту дуже-дуже багато.
Навіть при великому бажанні неможливо фоловити всіх. Доводиться обирати. Я, наприклад, ще до роботи з CRUMB, підписалася на бренд саме через візуал. При тому, що я сильно фільтрую свої підписки :)
Мені сподобались «невилизані» фото, справжність, яскравість, атмосферні reels. Ми й зараз майже не використовуємо контент з категорії «ось продукт, білий фон, знімаємо». Хіба для сайту так робимо.
У нас є принципова позиція: увесь візуал ми створюємо самостійно або залучаємо до співпраці контент-мейкерів.Тобто, зайти на пінтерест та завантажити фото — не наша історія.
Дівчата часто залишають теплі слова про візуал, а також дякують за зрозумілу подачу інформації. Я впевнена, що за нашим візуалом корисно і приємно стежити.
Також у контенті багато турботливих нагадувань, акційних пропозицій, експертного матеріалу — це теж, вочевидь, залишає красунь з нами :)
За Marie Fresh в інстаграм стежить приблизно 105 000 людей. Це наша велика родина, велике ком’юніті, яким ми пишаємося. Серед підписників, звичайно, переважають жінки. Вони абсолютно різного віку, кожна з яких унікальна та має свої особливості шкіри обличчя. Кожна приходить до нас з різними потребами та проблемами.
Наше завдання у соціальних мережах — навчити дівчат розуміти свій організм та розвивати б'юті-освіченість. І, звичайно, нашій аудиторії відкликається філософія бренду, яка звучить так: «Вам не потрібні тисяча та один засіб. Достатньо 3-4 засоби, які будуть ідеально підходити та покриють усі етапи догляду за шкірою».
А ще з минулого місяця ми почали робити крутий upgrade нашого контенту. Тому, можна сказати, що за Marie Fresh стежать, бо це цікаво, стильно та пізнавально.
Транслюйте свою філософію, цінності, розповідайте історії, створюйте асоціації. Так, це довго, не завжди легко, але набагато цікавіше, ніж просто «впарювати» щось.
Зараз є величезний вибір інших брендів, купа альтернатив, якщо у вас не супервузька ніша, звісно ж. Люди віддадуть свій лайк, увагу, гроші врешті-решт тим, з ким відчують той самий метч.
А метч не виникає на рівному місці. Тут важливо все: від швидкості відповіді у директі до кризових комунікацій.
Доступно і тепло розповісти про продукт. Допомогти клієнту уявити себе вже з ним. Далі справа за самим засобом.
Давайте скажу основні аспекти та поради, а потім ми трошки розберемо. Мої особисті поради: робіть персоналізований контент, спілкуєтеся зі своєю аудиторією, слідкуйте за відгуками покупців та підписників, додайте до контенту свою душу та креативний підхід до презентації продуктів, допомагайте клієнтам з вибором. Обов’язково аналізуйте, як можна більше (я це роблю кожного дня).
І зараз найцікавіше — все це між собою пов’язано. Персоналізований та креативний контент має бути спрямований на інтереси та потреби аудиторії.
Її потреби ми дізнаємось завдяки спілкуванню та отриманню зворотного зв’язку. А всі наші дії, експерименти та спілкування має в кінцевому результаті зводитись до аналізу. Ось так, на мою думку, відбувається match між брендом та підписником.
Ми скоріше не працюємо, а дружимо з інфлюенсерами. У нас все взаємно, чесно та з повагою одне до одного. Якщо ми відправляємо комусь подарунок, то усвідомлюємо, що це — подарунок і людина нам нічого не винна. Буде мати час чи бажання — поділиться фідбеком, а якщо ні, то це абсолютно ок.
Ми любимо й слідкуємо за багатьма блогерами, медійниками, тож щиро радіємо, коли їм подобається наш продукт. А ще ми завжди прагнемо створити вау-ефект, тому використовуємо яскраві пакування і персоналізований підхід. Наприклад, пишемо листівки від руки або ж підбираємо особисті слова.
Якщо говорити про колаборації, то їх можна простежити за сарафанним радіо: якщо про колабу говорять добре (чи навіть погано), вона виконала свою місію.
Головне вміти слухати не тільки присутню, але й потенційну аудиторію.
Нам важливо, аби інфлюенсер розділяв наші погляди та транслював схожі цінності. А ще дуже часто співпрацюємо з тими, кого Sue Girls (команда Sue) читає та любить з особистих сторінок.
Так, співпрацюємо з інлюенсарами та ugc-кріейторами. Обираємо тих, хто розділяє філософію нашого бренду. З багатьма співпрацюємо вже декілька років поспіль, бо ми закохали їх у свою продукцію та вони стали нашими постійними клієнтами. А результати колаборацій відстежуємо за фінансовими результатами.
Наша команда стрімко виросла за останній час. Лише у відділі маркетингу нас 10 людей: Женя — співвласниця бренду та маркетинг-директорка, ще у нас є піарниця, маркетинг-менеджерка, таргетологиня, дизайнерка, декілька контент-мейкерів та я.
На виготовлення натуральної доглядової косметики від сировини до етикетки потрібно багато дівчат, багато Sue Girls :) Це 17 дівчат з різних куточків України та Європи. Серце Sue у Львові.
Маємо свої «внутрішні» назви відділів. Є, наприклад, вау-відділ — це пакувальниці. Є фей-відділ — це менеджерки директу. Я працюю у мур-відділі — це маркетинг. А ще у нас 4 круті технологині, і саме вони на виробництві творять найбільші чудеса.
В маркетинговому відділі зараз працює до 10 людей. CMO, SMМ, контент-кріейтор, два дизайнери, артдиректор та інші. За останні 5-6 місяців команда дуже розширилася. Тому ми масштабуємося, створюємо власний імідж у соцмережах та стаємо впізнаваними.
Вся команда, окрім мене, знаходиться в Києві, але ми постійно на зв'язку. Зазвичай я починаю тероризувати всіх з самого ранку у робочому чатику з приводу задач чи апруву майбутніх публікацій:)
Якщо треба — виходимо на кол у зумі, а так всю комунікацію ведемо в телеграмі. Відверто кажучи, я майже не користуюся ніякими сервісами, крім Notion. Там ми робимо контент-план та записуємо ідеї, сценарії, напрацювання, плануємо публікації. Свої робочі штуки фіксую у нотатках айфона.
Працюємо, як вже було згадано, відділами. Робота кипить в окремих телеграм чатах, також маємо чіткий графік онлайн-нарад. Задачки та проєкти ведемо у Notion.
Якщо щодо особистої організації, то кожного дня я встаю о 6 ранку. До роботи приступаю приблизно о 7:30. Це особливий вайб мати такий режим, тому рекомендую спробувати! Починаю із задач, які я структурувала собі з минулого вечора (в кінці кожного робочого дня я пишу план на наступний). Використовую для цього Notion.
Якщо ж говорити про задачі команді, все керування відбувається у Trello. Я достатньо організована людина, і для мене важливо нічого не забувати та дотримуватися дедлайнів. А оскільки кількість задач на день може бути дуже і дуже великою, щоб нічого не забути використовую цих помічників.
Звичайно, ми аналізуємо показники, бо без цього наша робота була б з пустого в порожнє.
Красивий контент — це прекрасно, але цифри мають бути ще красивішими.
Особисто я слідкую за кількістю підписок, охопленнями, переглядами сториз, чому вони падають, а чому ростуть, на що наша авдиторія класно реагує, а на що — ні. Це базові речі. Більш детальний моніторинг проводить наша таргетологиня.
Для підсилення своїх аналітичних скілів дивіться лекцію The Instapreneurs від Вероніки Сенькіної. Вероніка — co-founder Matchaer, E-Commerce Marketing Manager в Petcube, ex-SMM Porsche, авторка курсу True SMM. Спікерка розклала на мікроелементи маркетинговий аналіз у поєднанні з Google Analytics.
Ви дізнаєтесь про таке:
Так, ми працюємо із системою KPI. Керівники відділів переглядають метрики щомісяця залежно від цілей.
Так, ефективність роботи відстежується у виконанні фінансового плану. Адже з B2C соціальні мережі (Instagram, Telegram та Tik-Tok) — це наші єдині ресурси.
Особисто для мене найбільший виклик — постійно бути в русі та ресурсі. SMM — це ніби ти спускаєшся з крутої гори вниз на велосипеді й в тебе не працюють гальма. Тобто ти їдеш, їдеш, їдеш. Видаєш контент, щось придумуєш, знімаєш, пишеш, аналізуєш, тестуєш, помиляєшся, створюєш.
Тут немає такого: «О, дайте мені тиждень, я поїду в гори подумаю про це, порефлексую, а поки я не буду нічого робити». За тиждень все може кардинально змінитись. Але в цьому і фішка :)
Наприклад, я можу витратити 4 години на те, щоб зробити сториз для бренду, а потім все переробити. Мене ніхто не змушує витрачати стільки часу, але я розумію, що ці сториз — маленькі цеглинки загальної картинки, тож я хочу, щоб вони були топ.
Гарний смм-фахівець — це людина-мультитаскер. Це про різнопланову роботу, генерацію ідей, тайм-менеджмент, аналітику, комунікації та постійний «онлайн». SMM — це не бігати з телефоном по офісу, заважаючи працювати іншим своїми відосиками :)
Гадаю, у нас ще недооцінюють цю професію, а самі сммники часто демпінгують ринок — занижують цінник та не цінують свій час. Тому сам пошук роботи стає справжнім викликом.
Для мене надважливим є завжди знати першою про новини у диджитал, маркетингу тощо. Зазвичай, на це обмаль часу вдень. Тому кожного вечора я маю свій ритуал. Приблизно з 18:30 до 20 вечора я читаю інфоресурси. А якщо про найскладніше, це — реалізація всіх ідей. Бо їх багато, а часу зазвичай для реалізації завжди треба трошки більше. Проте, завдяки команді, яка стає все більшою, ми почали більше встигати.
Серед soft skills я б виділила такі:
Щодо hardskills, то я назву такі:
Серед хард скілів виділю володіння програмами та редакторами для роботи з візуалом. Буквально не уявляю, як мої колеги обходяться без Figma. А серед софт скілів, напевне, асертивність і усі ті навички з приставкою «само» :)
З хардів: розуміти специфіку бізнесу, вміння створювати ефективні рекламні кампанії та по закінченню робити аналіз, бути трошки дизайнером, трошки копірайтером, трошки кріейтором.
З софт: бути комунікативним, розвивати надивленність, підходити креативно до задач, швидко реагувати на інфоповоди, бути пунктуальним, бути уважним до всього (деталей на макетах та подій у світі), вміти просити про допомогу колег та бути вдячним.
The Instapreneurs — освітня платформа з no-bullshit контентом про маркетинг, блогінг та саморозвиток. Тут зібрані лекції та диджитал-матеріали від спікерів із різних ніш. З нами ви дізнаєтесь:
Хороша новина у тому, що відтепер The Instapreneurs — підписка.
Як це працює? Після оформлення підписки ви отримуєте доступ до всього контенту платформи — лекції + диджитал-продукти. До того ж всі оновлення відразу з'являються у вашому особистому кабінеті відразу після лончу.
Чи можна придбати одну лекцію? Так, ви можете придбати лекції окремо. Проте не забувайте, що вартість усіх лекцій складає понад 12 000 гривень. А завдяки підписці їх можна отримати за 555 гривень на місяць.
Як оформити підписку? Це можна зробити сторінці будь-якої лекції під час оплати або на головній сторінці сайту за цим посиланням.