Використання електронної пошти для просування своїх товарів та послуг — це інструмент маркетингу, перевірений часом. Перша email-розсилка була надіслана у 1978 році. Саме тоді Гері Тюрк запустив комерційну електронну пошту, відправивши декілька сотень електронних листів. З того часу email-маркетинг і продажі йдуть пліч-о-пліч.
Розсилки й досі залишаються одним з найефективніших інструментів маркетингу. Через листи, які приходять на електронну пошту, клієнти можуть довідуватися про послуги та отримувати свіжу і корисну для себе інформацію. Як зверстати та відправити першу email-розсилку базі клієнтів? Розповідає Софія Юдіна, email-спеціалістка The Instapreneurs.
Згідно зі статистикою, яка була розміщена на oberlo.com у 2023 році, електронною поштою користується більша частина населення планети. Прогнозується, що 2024 році по всьому світі нараховуватиметься 4,48 млрд юзерів, що дає величезний потенціал для залучення клієнтів.
Однак маркетинг електронною поштою підійде не всім. Якщо ви власник невеликого магазинчика в Instagram та віддаєте перевагу спілкуванню з клієнтами через Direct, то навряд чи варто впроваджувати імейл-розсилку. Цей інструмент зокрема підійде для таких видів бізнесу:
Розсилки актуальні для великих та малих компаній, які прагнуть залучити клієнтів на свій сайт чи в додаток. Зазвичай налаштуванням такої кампанії займаються email-маркетологи. Проте невеликі бізнеси, які лише починають свій шлях в продажах, не завжди мають бюджет для наймання спеціаліста. Завдяки сучасним сервісам з цією задачею може впоратися і новачок. Якщо ви задумуєтесь над кар’єрою імейл-фахівця, читайтн статтю «Хто такий email-маркетолог: перспективи професії та як її опанувати» з блогу The Instapreneurs.
Підготовка до імейл-розсилки — це багатоетапний процес, який вимагає ретельної підготовки. Лише тоді ви можете розраховувати на успіх та високий оупен рейт. Ось шість кроків, які допоможуть вам налаштувати та відправити свою першу email-розсилку.
Навіщо вашому бізнесу потрібна email-кампанія? Можливо ви хочете сформувати нову базу контактів чи перевірити адреси електронної пошти, які вже у списку. Розсилка також ефективна для залучення неактивних підписників. Вона допоможе підвищити впізнаваність бренду. Це чудовий інструмент і для презентації нових товарів, послуг, акцій.
Зетс інтрестінг: Софія ділилася яскравими прикладами імейл-маркетингу, присвяченому Дню всіх закоханих 2024, від українських та міжнародних брендів, у блозі The Instapreneurs. Ознайомитися з матеріалом можна тут.
Сьогодні є багато сервісів, які допомагають створювати та відправляти листи до клієнтів. Серед популярних платформ можна виділити:
Зазвичай такі сервіси дають пробний період, який дозволяє познайомитися з їхніми основними функціями. Аби вибрати найзручнішу для себе платформу, спробуйте зареєструватися одразу на декількох.
Враховуйте можливість інтеграції служби електронного маркетингу із платформою, на якому розміщується ваш сайт. Це значно спростить роботу. Зокрема дозволить впроваджувати автоматичні сценарії, які працюватимуть без вашої безпосередньої участі. Вони присилатимуть імейли після певної дії користувача на сайті: перегляду товару, залишеного кошика чи оформлення замовлення.
Довідайтесь і про додаткові можливості: у функціоналі деяких сервісів передбачені SMS-розсилки, Push-повідомлення, SRM, чат-боти та інше.
Вибираючи сервіс також переконайтеся, що він відповідає потребам бізнесу. Зверніть увагу і на простоту користування ресурсом. Ще один важливий чинник — це тарифний план. Переконайтеся, що він впишеться у бюджет компанії.
Тут у вас є два шляхи. Перший — це HTML/CSS-верстання листа. У спеціальних редакторах прописується код імейла. Цей спосіб вимагає певної кваліфікації, але він дозволяє повністю контролювати створення та адаптивність під різні пристрої.
Другий шлях значно простіший і підійде новачкам. Платформи для створення розсилки доповнені великою кількістю шаблонів, які дозволяють створювати унікальні дизайни листів. Ви можете підібрати варіант, який відповідатиме вашому бренду. Зокрема, по кольорах, розміру та типу шрифтів. Ви можете визначати кількість блоків, а також їх розташування.
Варто подбати й про текст для листа. Він має бути коротким та влучним. Важливо, щоб текстовий блок відповідав голосу бренду. Якщо це доречно, додайте характерні для вашого tone of voice слова, трохи гумору або влучні фрази. Подбайте про персоналізацію розсилки. Зокрема, можна звернутися до клієнта на ім’я. Зверніть увагу, чи замість імені одержувача не стоїть код.
Фінальна версія імейлу містить такі складові:
Ще один важливий нюанс — переконайтеся, що лист має однаково гарний вигляд на різних пристроях — смартфоні чи десктопі. Для цього відправте собі тестовий варіант та відкрийте його на різних девайсах. Також переконайтеся в естетичності листа у світлому та темному режимі перегляду. Зокрема, чи не губиться лого та інші блоки. Перед надсиланням обов’язково вичитайте текст.
Якщо ви плануєте масові розсилки електронних листів своїм клієнтам, то не обійтися без підтвердження корпоративної пошти. Саме з неї й надходитимуть всі імейли. Платформа для розсилки підкаже конкретний алгоритм дій.
Зокрема вас попросять ввести адресу пошти, скопіювати всі записи, які мають бути на сервісі. За покроковою інструкцією на платформі ви налаштуєте SPF (Sender Policy Framework) та DKIM (DomainKeys Identified Mail).
Для створення кампанії вам потрібен список контактів. Додайте на платформу електронні адреси клієнтів, які вони залишали під час реєстрації на сайті чи оформленні замовлення. Також отримати імейли клієнтів допоможе система винагород, перехресні розсилки з іншими брендами та опитування клієнтів.
Після створення списку, контакти варто сегментувати. Їх можна розділити за кількістю покупок, геолокацією та іншими даними. Це допоможе надсилати цільові листи, які зацікавлять клієнтів та збільшать продажі.
Платформи дозволяють налаштовувати й частоту надсилання листів. Ви можете протестувати декілька варіантів. У виборі часу допоможе дослідження аудиторії. Наприклад, можна визначити, коли вони були активними на вашому сайті. Цей час можна використовувати й для надсилання імейла, адже саме тоді клієнти налаштовані комунікувати з брендом.
Аби довідатись, чи компанія електронною поштою була успішною, маркетологи збирають деякі дані. Зазвичай відстежуються такі показники:
Також перевіряється, скільки email потрапило до розділу «Спам». Варто відстежувати й кількість відписок від розсилки. Завдяки додаванню UTM-міток, ви можете слідкувати й за трафіком сайту. Вони допоможуть дізнатися, скільки користувачів перейшло на ресурс через посилання с листа.
Докладніше про email-маркетинг, види розсилок та приклади листів від українських брендів, читайте в цьому матеріалі.
Хочете вже зараз довідатись про ефективність та технічну сторону створення кампанії електронною поштою? Перегляньте лекцію про email-маркетинг від Софії Юдіної, спеціаліста The Instapreneurs та FIZI. З неї ви довідаєтесь про таке:
Лекція буде цікава для маркетологів, власників бізнесу та новачків. Оформлюйте підписку The Instapreneurs від $14.99/місяць та отримайте 40+ лекцій на тему маркетингу, аналітики, SMM, PR, SEO та саморозвитку.
Правильно налаштована компанія електронною поштою допоможе вам збільшити конверсію інтернет-магазину чи іншого ресурсу. Завдяки розсилкам ви зможете комунікувати з клієнтами, розповідати про новинки, акції та використовувати тригерні сценарії.
Взаємодія з клієнтами через розсилку ефективна для брендів, які мають свій сайт. Зокрема розсилку можна використовувати для просування E-commerce, освітніх проєктів, благодійних фондів та NGO, B2B-компаній та інших представників бізнесу.
Сучасні сервіси дозволяють створювати та налаштовувати кампанії електронною поштою без залучення додаткових спеціалістів. Наприклад, ви можете скористатися такими платформами: SendPulse, eSputnik, MailChimp, Klaviyo, GetResponse, Privy. Пробний період дозволить спробувати функціонал декількох платформ. Дізнатися про тонкощі налаштування розсилки допоможе лекція про email-маркетинг від The Instapreneurs.
На платформі The Instapreneurs ви знайдете лекцію з налаштування ефективної розсилки електронною поштою. У підписку на бібліотеку лекцій входять 40+ лекцій від топових спікерів українських та міжнародних компаній на теми маркетингу, блогінгу та саморозвитку.