Як створити PR-стратегію

Жанна Дідик
Редактор блогу The Instapreneurs

Можна робити багато комунікаційних активностей, організовувати івенти та різні кампейни, але, попри це, не приносити компанії бажаного результату. У чому тут справа? У відсутності PR-стратегії. Читайте статтю від The Instapreneurs, з якої ви дізнаєтеся, що це таке, для чого вона потрібна та як її створити.

Підпишіться на нашу email-розсилку — й отримуйте порцію корисних порад та інсайтів від The Instapreneurs кожного тижня! Розвивайтеся та зростайте разом з нами.

Якщо розглядаєте для себе професію піарника, стаття «Хто такий PR-менеджер: перспективи професії та як її опанувати» стане вам в пригоді.

who-is-pr-manager
Підпишись на розсилку

Наші email-followers першими дізнаються про знижки та отримують листи із корисними порадами від спікерів

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Кому та для чого потрібна PR-стратегія

Згідно з визначенням PRSA (Public Relations Society of America), PR-стратегія — це комплексний план, який визначає підхід організації до керування стосунками з громадськістю.

Стратегія комунікацій з аудиторією дозволяє компанії (отже й відповідальним за цю роботу працівникам) уникнути розпорошування активностей та бюджету на зайві заходи, публікації тощо. Натомість вона концентрує зусилля у напрямку досягнення потрібного результату.

Базова складова цього документу — визначення цілей. Мета комунікаційної діяльності завжди виходить із цілей бізнесу. Сенс в тому, щоб допомогти компанії досягти їх. Тільки в цьому випадку піар-активності можна вважати успішними та виправданими.

У наявності PR-стратегії зацікавлене перш за все керівництво компанії — це його орієнтир для оцінки ефективності використання ресурсів та дій піар-менеджера. За відсутності такого плану варто запропонувати його скласти. Бо й самому піарнику це значно полегшує роботу. 

Наявність PR-стратегії дає можливість:

  • виміряти результат й донести цінність до керівництва;
  • планувати роботу, отож й відпочинок; 
  • не відволікатися на зайве і концентруватися на важливому; 
  • знизити рівень тривоги PR-команди.

Як вимірювати результати роботи PR-відділу? Найчастіше користуються цією системою:

  • Impact. Верхньорівнева бізнесова ціль: збільшення продажів, зниження плинності кадрів тощо.
  • Outcome. Наслідок усіх піар-активностей для реалізації верхньорівневої цілі: ріст довіри та лояльності до бренду, зміна ставлення. 
  • Out-take. Те, що привело до показника outcome: ріст залучення, вищий рівень взаємодії з брендом та краще його розуміння. 
  • Output. Те, що привело до показника out-take: публікації, колаборації, активність в соцмережах, офлайн події та інше.
Основними методами підрахунку KPI у Public relations є збір даних з інтернету, медіамоніторинг та опитування.

Типи PR-стратегій

Залежно від цілей бізнесу та завдань, які треба вирішити PR-спеціалісту для їх досягнення, загальний PR-план може включати такі типи стратегій: 

  1. CSR комунікаційна стратегія. Це план дій, який допомагає компанії показати, як вона допомагає суспільству та дбає про довкілля. Мета такої стратегії — покращити імідж компанії в очах громадськості.
  2. Стратегія внутрішніх комунікацій. Це спосіб краще спілкуватися всередині компанії. Допомагає забезпечити, щоб усі працівники розуміли цілі компанії і почувалися частиною команди.
  3. Комунікаційна стратегія для стосунків з інвесторами. Це план, як тримати зв'язок з інвесторами, розповідати їм про успіхи та плани компанії, щоб вони продовжували підтримувати її.
  4. Продуктова комунікаційна стратегія. Зосереджена на розповсюдженні інформації про товари та послуги компанії. Мета — залучити увагу потенційних покупців і збільшити продажі.
  5. Комунікаційна стратегія для підтримки стосунків з урядом (лобіювання). Це спосіб вплинути на урядові рішення, які можуть впливати на діяльність компанії. За допомогою цієї стратегії компанія намагається забезпечити підтримку своїх інтересів на державному рівні. 
  6. Комунікаційна стратегія для розвитку бренду роботодавця. Це план, який допомагає компанії виглядати привабливіше в очах потенційних працівників. Мета такої стратегії — показати, що компанія — гарне місце для роботи.
Наразі найчастіше компанії в Україні використовують стратегію внутрішніх комунікацій, продуктову комунікаційну стратегію та комунікаційну стратегію для розвитку бренду роботодавця.

5 кроків для формування PR-стратегії

Ці кроки допоможуть створити зв'язану й ефективну PR-стратегію, яка підтримуватиме довгострокові бізнес-цілі компанії.

Постановка комунікаційних цілей

Визначаючи комунікаційні цілі, треба поставити питання: що ми можемо зробити зі свого боку, щоб посприяти досягненню бізнес-цілі? Кінцева мета може звучати так:

  • збільшити продажі в 2 рази;
  • закрити 30 вакансій;
  • підвищити рівень задоволення працівників від роботи в компанії на 3 пункти.

Комунікаційними цілями можуть бути підвищення обізнаності про бренд, покращення репутації або залучення нових клієнтів.

План роботи з аудиторією та стейкхолдерами

Портрет цільової аудиторії, а також зацікавлених осіб, які можуть впливати на сприйняття вашого бізнесу — це друге, на що спирається PR-стратегія. Приклад: якщо компанія виробляє органічні продукти, її ключовими стейкхолдерами можуть бути фермери, екологічні організації та споживачі, які підтримують здоровий спосіб життя. Розробіть стратегію спілкування, яка відповідає їхнім потребам та інтересам.

Формулювання основних меседжів

Що ви хочете сказати вашій аудиторії? Ці ключові повідомлення повинні бути ясні, переконливі та такі, що просліджуються через усі ваші комунікації, відображаючи цілі та цінності бренду. Наприклад, для освітньої установи вони можуть звучати так: «Ми надаємо студентам не тільки знання, але й реальні навички, які затребувані на сучасному ринку праці»; «Глобальна спільнота наших випускників є свідченням якості нашої освіти».

Вибір каналів комунікації

Визначте, через які канали ви будете комунікувати з вашою аудиторією. Це можуть бути соціальні медіа, пресрелізи, блоги, івенти тощо. Вибір залежить від того, де ваша аудиторія найактивніша. Наприклад, якщо ви хочете залучити молодих споживачів, активне використання Instagram або TikTok може бути ефективним способом просування вашого бренду.

Визначення необхідних ресурсів

Оцініть, скільки часу, людських та фінансових ресурсів вам потрібно для реалізації вашої стратегії. Можливо, вам доведеться найняти нових співробітників або збільшити бюджет для окремих заходів.

Додатково (за бажанням та необхідності) можна розробити антикризовий план з урахуванням можливих ризиків реалізації PR-стратегії. Він дозволить швидко та правильно реагувати на негативні події або складні ситуації - такі як, наприклад, потрапляння у центр суспільного скандалу. Ви будете точно знати, що робити, чого уникати та до кого звертатися за консультацією.

PR-стратегія — це важливий документ, який дозволяє піар-відділу працювати сфокусовано та ефективно, а бізнесу — досягати поставлених цілей. 

Знайти ефективні інструменти для реалізації комунікаційної стратегії допоможе наша стаття «Тренди маркетингу у 2024 році: UGC-контент, ШІ, візуал та інше».

marketing-trends-2024
Дякуємо! Ми надіслали файл на твою електронну скриньку 💌
Oops! Something went wrong while submitting the form.

«Як створити PR-стратегію»: лекція від The Instapreneurs

Якщо вас цікавить навчання PR — вам точно варто подивитися лекцію The Instapreneurs «Як створити PR-стратегію» від Валерії Саліванчук. Ви отримаєте ключові інструменти й професійні поради, які допоможуть побудувати успішну комунікаційну стратегію та ефективно просувати ваш бренд. 

Валерія має 7-річний досвід роботи у комунікаціях та 4-річний — в міжнародному PR в технологічних проєктах. Очолювала бренд- та PR-напрямок в додатку Nebula. Наразі займається міжнародним PR в SET University і надає консультації.

Які знання надасть лекція про PR від The Instapreneurs

  • PR-стратегія: що це та кому потрібна. Ви дізнаєтеся, що таке піар-стратегія та для чого її створювати, як вона допомагає досягати бізнес-цілей та організувати успішну роботу PR-команди. 
  • Типи PR-стратегій. Мова піде про різні види стратегій та їхні цілі — від комунікаційного плану підтримки клієнтів та залучення інвесторів до розвитку до покращення образу компанії як роботодавця.
  • Як створити PR-стратегію. Ви отримаєте покроковий план побудови PR-стратегії. Навчитесь визначати комунікаційну ціль, аналізувати аудиторію і конкурентів, обирати правильні канали для розповіді про бренд або компанію та формулювати основні меседжі.
  • Карта ризиків та антикризовий план. З'ясуєте, навіщо потрібен антикризовий план комунікацій та як створювати карту ризиків. Дізнайтеся, як запобігати кризовим моментам та мінімізувати їх, а також як розробити алгоритм дій на випадок комунікаційної кризи.
how-to-pr-strategy

Кому буде корисно

  1. Маркетологам та PR-спеціалістам, які хочуть поглибити свої знання в області PR, ознайомитися з різними підходами та отримати практичні поради й інструменти для створення робочої PR-стратегії.
  2. Власникам бізнесу, які шукають способи ефективного просування свого продукту чи послуги та хочуть отримати глибше розуміння того, що таке PR-стратегія і як вона може сприяти цьому.
  3. Тим, хто хоче свічнутись в паблик рілейшнз. Лекція допоможе зрозуміти, що таке PR та як він працює, як правильно сформулювати комунікаційні цілі для бізнесу та самостійно розробити PR-стратегію.
Підпишіться на бібліотеку лекцій The Instapreneurs і отримуйте не лише цю лекцію за вигідною ціною, але й безліч інших корисних матеріалів. Виберіть тариф, який підходить саме вам — $29.99 за один місяць, $59,97 за три місяці або $89.94 за пів року, і розширюйте свої знання у сфері PR та маркетингу.
Дякуємо! Ми надіслали бриф на твою електронну скриньку 💌
Oops! Something went wrong while submitting the form.