Можна робити багато комунікаційних активностей, організовувати івенти та різні кампейни, але, попри це, не приносити компанії бажаного результату. У чому тут справа? У відсутності PR-стратегії. Читайте статтю від The Instapreneurs, з якої ви дізнаєтеся, що це таке, для чого вона потрібна та як її створити.
Підпишіться на нашу email-розсилку — й отримуйте порцію корисних порад та інсайтів від The Instapreneurs кожного тижня! Розвивайтеся та зростайте разом з нами.
Якщо розглядаєте для себе професію піарника, стаття «Хто такий PR-менеджер: перспективи професії та як її опанувати» стане вам в пригоді.
Згідно з визначенням PRSA (Public Relations Society of America), PR-стратегія — це комплексний план, який визначає підхід організації до керування стосунками з громадськістю.
Стратегія комунікацій з аудиторією дозволяє компанії (отже й відповідальним за цю роботу працівникам) уникнути розпорошування активностей та бюджету на зайві заходи, публікації тощо. Натомість вона концентрує зусилля у напрямку досягнення потрібного результату.
Базова складова цього документу — визначення цілей. Мета комунікаційної діяльності завжди виходить із цілей бізнесу. Сенс в тому, щоб допомогти компанії досягти їх. Тільки в цьому випадку піар-активності можна вважати успішними та виправданими.
У наявності PR-стратегії зацікавлене перш за все керівництво компанії — це його орієнтир для оцінки ефективності використання ресурсів та дій піар-менеджера. За відсутності такого плану варто запропонувати його скласти. Бо й самому піарнику це значно полегшує роботу.
Наявність PR-стратегії дає можливість:
Як вимірювати результати роботи PR-відділу? Найчастіше користуються цією системою:
Основними методами підрахунку KPI у Public relations є збір даних з інтернету, медіамоніторинг та опитування.
Залежно від цілей бізнесу та завдань, які треба вирішити PR-спеціалісту для їх досягнення, загальний PR-план може включати такі типи стратегій:
Наразі найчастіше компанії в Україні використовують стратегію внутрішніх комунікацій, продуктову комунікаційну стратегію та комунікаційну стратегію для розвитку бренду роботодавця.
Ці кроки допоможуть створити зв'язану й ефективну PR-стратегію, яка підтримуватиме довгострокові бізнес-цілі компанії.
Визначаючи комунікаційні цілі, треба поставити питання: що ми можемо зробити зі свого боку, щоб посприяти досягненню бізнес-цілі? Кінцева мета може звучати так:
Комунікаційними цілями можуть бути підвищення обізнаності про бренд, покращення репутації або залучення нових клієнтів.
Портрет цільової аудиторії, а також зацікавлених осіб, які можуть впливати на сприйняття вашого бізнесу — це друге, на що спирається PR-стратегія. Приклад: якщо компанія виробляє органічні продукти, її ключовими стейкхолдерами можуть бути фермери, екологічні організації та споживачі, які підтримують здоровий спосіб життя. Розробіть стратегію спілкування, яка відповідає їхнім потребам та інтересам.
Що ви хочете сказати вашій аудиторії? Ці ключові повідомлення повинні бути ясні, переконливі та такі, що просліджуються через усі ваші комунікації, відображаючи цілі та цінності бренду. Наприклад, для освітньої установи вони можуть звучати так: «Ми надаємо студентам не тільки знання, але й реальні навички, які затребувані на сучасному ринку праці»; «Глобальна спільнота наших випускників є свідченням якості нашої освіти».
Визначте, через які канали ви будете комунікувати з вашою аудиторією. Це можуть бути соціальні медіа, пресрелізи, блоги, івенти тощо. Вибір залежить від того, де ваша аудиторія найактивніша. Наприклад, якщо ви хочете залучити молодих споживачів, активне використання Instagram або TikTok може бути ефективним способом просування вашого бренду.
Оцініть, скільки часу, людських та фінансових ресурсів вам потрібно для реалізації вашої стратегії. Можливо, вам доведеться найняти нових співробітників або збільшити бюджет для окремих заходів.
Додатково (за бажанням та необхідності) можна розробити антикризовий план з урахуванням можливих ризиків реалізації PR-стратегії. Він дозволить швидко та правильно реагувати на негативні події або складні ситуації - такі як, наприклад, потрапляння у центр суспільного скандалу. Ви будете точно знати, що робити, чого уникати та до кого звертатися за консультацією.
PR-стратегія — це важливий документ, який дозволяє піар-відділу працювати сфокусовано та ефективно, а бізнесу — досягати поставлених цілей.
Знайти ефективні інструменти для реалізації комунікаційної стратегії допоможе наша стаття «Тренди маркетингу у 2024 році: UGC-контент, ШІ, візуал та інше».
Якщо вас цікавить навчання PR — вам точно варто подивитися лекцію The Instapreneurs «Як створити PR-стратегію» від Валерії Саліванчук. Ви отримаєте ключові інструменти й професійні поради, які допоможуть побудувати успішну комунікаційну стратегію та ефективно просувати ваш бренд.
Валерія має 7-річний досвід роботи у комунікаціях та 4-річний — в міжнародному PR в технологічних проєктах. Очолювала бренд- та PR-напрямок в додатку Nebula. Наразі займається міжнародним PR в SET University і надає консультації.
Підпишіться на бібліотеку лекцій The Instapreneurs і отримуйте не лише цю лекцію за вигідною ціною, але й безліч інших корисних матеріалів. Виберіть тариф, який підходить саме вам — $29.99 за один місяць, $59,97 за три місяці або $89.94 за пів року, і розширюйте свої знання у сфері PR та маркетингу.