Як обрати тематику для телеграм-каналу

Жанна Дідик
Редактор блогу The Instapreneurs

Плануєте створити телеграм-канал, але не знаєте з чого почати? Окей, ми тут заради цього — допомогти вам розібратися, що робити в першу чергу. Редакція The Instapreneurs запросила на інтерв'ю експерта з розвитку телеграм-каналів Юрія Воскобойника.

yurii-voskoboynik-telegram-expert

У Юрія мережа каналів про історію українських міст — Київ Історичний та Одеса Історична. Ми запитали експерта, як правильно обрати тему для першого телеграм-каналу, аби отримати високу залученість аудиторії та стати привабливим каналом для рекламодавців. Let's read it!

Підпишись на розсилку

Наші email-followers першими дізнаються про знижки та отримують листи із корисними порадами від спікерів

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

ТОП 4 теми для розвитку блогу в Telegram

В першу чергу до вибору тематики каналу в телеграмі потрібно підходити як до бізнес-проєкту. Від цього вибору залежить монетизація каналу, термін окупності каналу та рекламодавці, яким буде цікаво брати у вас рекламу.

Важливо, щоб ваш канал був цікавий для зовнішніх рекламодавців (будь-які бізнеси або бренди) — це клієнти з вищим чеком за рекламу, і працювати з ними комфортніше. 

Умовно весь ринок телеграм-каналів в Україні можна розділити на 4 категорії:

  • Тематичні. Це канали за вузькою тематикою, наприклад психологія, туризм, історія, кулінарія, блогінг тощо.
  • Новинні. Тут також все просто — канали про національні новини або новини конкретного міста, тобто регіональні.
  • Бізнесові — це канали про підприємництво. Сюди ж можна віднести також і канали про маркетинг, SMM, UGC тощо. 
  • Крипто — канали криптоекспертів або новин про криптоіндустрію. 

Тематичні чи бізнесові канали: яку тему обрати

Пройдемося за кожною категорією окремо. Отже, тематичні канали є ідеальним стартом для новачків. Вони потребують доволі невеликих фінансових вкладень на старті, орієнтовно 3-5 000 доларів. Проте можна розпочати й з меншої суми, реінвестуючи весь заробіток з перших проданих реклам в розвиток.

Важливо при створенні тематичних каналів відразу зрозуміти, чи цікавий він для зовнішніх рекламодавців, оскільки це найбільш платоспроможна аудиторія, а канали з зовнішньою рекламою окуповуються швидше.

Про те, як набрати перших 1000 підписників, дізнайтеся у статті Юрія Воскобойника в блозі The Instapreneurs.

how-to-get-1000-subscribers-on-telegram-channel

Криптоканали вважаються найдорожчими для розвитку. Але якщо ви тільки починаєте свій шлях в телеграм і не маєте досвіду, то в розвиток такого каналу вкладатися не варто. По-перше, тут дуже дорогий підписник, орієнтовно 2-4 долари. По-друге, це одна з найдорожчих тематик, тому для новачка є велика ймовірність просто злити бюджет.

Такий канал можна створювати, коли ви вже маєте досвід та розумієте всі тонкощі розвитку у Telegram. Наприклад, як правильно розвивати телеграм-канали на хайпі, коли всі розмови лише про біткоїн та крипту.

Бізнесові канали теж не найдешевша історія. Бюджети для розвитку тут значні, орієнтовно від 10 000 доларів. Але не маючи досвіду теж є ризик просто злити бюджет, розчаруватися та більше ніколи не повернутися в Telegram.

Новинні канали так само потребують значних інвестицій та навіть залучення команди задля оперативних публікацій. У цій тематиці є свої тонкощі та деталі для розвитку. Наприклад, новинні канали активно розвиваються, коли в інформаційному полі відбувається якась гучна подія, так би мовити, хайп. Під час хайпу підписник йде дешево. А от якщо розвивати канал, просто закуповуючи рекламу на прямий пост, то підписник виходить дорого, а загальні інвестиції в канал будуть значними.

Неактуальні тематики для заробітку в телеграмі

Є декілька тематик, з якими точно не варто заходити у світ телеграм. Вони мають ряд величезних мінусів, починаючи з відсутності рекламодавців, і завершуючи блокуванням без права поновлення. Отже, ловіть 3 stop тематики:

  • Канали з музикою. По-перше, таких каналів багато і вони просто нецікаві для рекламодавців. По-друге, це порушення авторських прав, за яке Telegram може заблокувати. Сюди ж відносяться канали з безкоштовними книгами, зливами курсів, кінофільмів та серіалів.
  • Треш. Це специфічний контент, а отже й рекламу тут беруть тільки подібні канали. В результаті маємо вузький ринок і невеликий заробіток в перспективі.
  • Канали 18+. Тут все просто — Telegram блокує такі канали, а власники назавжди втрачають до них доступ. 

Яку тему вибрати для першого Telegram-каналу

Якщо у вас невеликі бюджети, то тематичний канал буде ідеальним вибором. В першу чергу потрібно проаналізувати, які взагалі є тематичні канали: маркетинг, UGC, SMM, психологія, кулінарія, traveling тощо. Будьте обачними: якщо каналів за вашою тематикою багато — це не означає, що ніша зайнята. В Telegram все навпаки: якщо ніхто не пише на якусь тематику — вона просто нецікава аудиторії, а отже і рекламу там не купуватимуть. Проаналізувати кількість таких каналів можна через сервіси аналітики, наприклад TG Stat.

Зетс інтрестінг: обирайте тематику, з якою вже працюють інші канали. Сприймайте їх не як конкурентів, а як партнерів, бо саме у них ви зможете купувати рекламу, а вони так само у вас.

Telegram як інструмент для розвитку особистого бренду

Телеграм-канал може стати додатковим джерелом для підвищення упізнаваності для експертів та бізнесу. Найкращі експертні канали такі, що висвітлюють унікальний досвід експерта. Юзерам подобається спілкуватися та читати про особистостей, а не шаблонні історії. Авторські канали круто «заходять» в телеграмі та мають чудову залученість аудиторії. Окрім реклами, експерти можуть легко продавати на своїх каналах курси, менторство, продукти. 

Як щодо бізнесів в Telegram? Канали окремих компаній поки не є настільки популярними. Зазвичай бренди «заходять» в телеграм як рекламодавці, промотуючи послуги та товари. Проте цей канал дає можливість сильно підвищити лояльність та взаємодію зі своїми клієнтами, тому однозначно варто тестувати.

Про інші способи залучення клієнтів та утримання аудиторії читайте у статті «Ком'юніті-менеджмент: як бренду закохати в себе аудиторію».
community-managment
Дякуємо! Ми надіслали файл на твою електронну скриньку 💌
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Як просувати телеграм-канал | лекція The Instapreneurs

Якщо ви давно хотіли розвивати свій канал, проте відкладали — it’s your sign! Дивіться лекцію «Як робити маркетинг телеграм-каналів» в бібліотеці продуктів The Instapreneurs. Спікерка Мар'яна Янко — бренд-стратег для особистих брендів та бренд-дизайнер для комерційних брендів, засновниця журналу September.

how-to-telegram-lecture

Результат після лекції, який ви отримаєте

  1. Отримаєте покроковий план розвитку телеграм-каналу
  2. Дізнаєтесь, як визначити ціль вашого каналу;
  3. Пропишете позиціювання вашого каналу і дасте відповіді на головні питання перед початком роботи;
  4. Зрозумієте, який контент потрібно генерувати, щоб він «заходив» аудиторії;
  5. Пропишете стратегію залучення нової аудиторії;
  6. Зможете визначитися з каналами, які будуть релевантні для колаборацій.
Купуйте одну лекцію за посиланням або оформіть підписку та отримайте доступ до всіх лекцій платформи The Instapreneurs. З підпискою ви економите 95% — спробуйте вже зараз!
Дякуємо! Ми надіслали бриф на твою електронну скриньку 💌
Oops! Something went wrong while submitting the form.