Плануєте створити телеграм-канал, але не знаєте з чого почати? Окей, ми тут заради цього — допомогти вам розібратися, що робити в першу чергу. Редакція The Instapreneurs запросила на інтерв'ю експерта з розвитку телеграм-каналів Юрія Воскобойника.
У Юрія мережа каналів про історію українських міст — Київ Історичний та Одеса Історична. Ми запитали експерта, як правильно обрати тему для першого телеграм-каналу, аби отримати високу залученість аудиторії та стати привабливим каналом для рекламодавців. Let's read it!
В першу чергу до вибору тематики каналу в телеграмі потрібно підходити як до бізнес-проєкту. Від цього вибору залежить монетизація каналу, термін окупності каналу та рекламодавці, яким буде цікаво брати у вас рекламу.
Важливо, щоб ваш канал був цікавий для зовнішніх рекламодавців (будь-які бізнеси або бренди) — це клієнти з вищим чеком за рекламу, і працювати з ними комфортніше.
Умовно весь ринок телеграм-каналів в Україні можна розділити на 4 категорії:
Пройдемося за кожною категорією окремо. Отже, тематичні канали є ідеальним стартом для новачків. Вони потребують доволі невеликих фінансових вкладень на старті, орієнтовно 3-5 000 доларів. Проте можна розпочати й з меншої суми, реінвестуючи весь заробіток з перших проданих реклам в розвиток.
Важливо при створенні тематичних каналів відразу зрозуміти, чи цікавий він для зовнішніх рекламодавців, оскільки це найбільш платоспроможна аудиторія, а канали з зовнішньою рекламою окуповуються швидше.
Про те, як набрати перших 1000 підписників, дізнайтеся у статті Юрія Воскобойника в блозі The Instapreneurs.
Криптоканали вважаються найдорожчими для розвитку. Але якщо ви тільки починаєте свій шлях в телеграм і не маєте досвіду, то в розвиток такого каналу вкладатися не варто. По-перше, тут дуже дорогий підписник, орієнтовно 2-4 долари. По-друге, це одна з найдорожчих тематик, тому для новачка є велика ймовірність просто злити бюджет.
Такий канал можна створювати, коли ви вже маєте досвід та розумієте всі тонкощі розвитку у Telegram. Наприклад, як правильно розвивати телеграм-канали на хайпі, коли всі розмови лише про біткоїн та крипту.
Бізнесові канали теж не найдешевша історія. Бюджети для розвитку тут значні, орієнтовно від 10 000 доларів. Але не маючи досвіду теж є ризик просто злити бюджет, розчаруватися та більше ніколи не повернутися в Telegram.
Новинні канали так само потребують значних інвестицій та навіть залучення команди задля оперативних публікацій. У цій тематиці є свої тонкощі та деталі для розвитку. Наприклад, новинні канали активно розвиваються, коли в інформаційному полі відбувається якась гучна подія, так би мовити, хайп. Під час хайпу підписник йде дешево. А от якщо розвивати канал, просто закуповуючи рекламу на прямий пост, то підписник виходить дорого, а загальні інвестиції в канал будуть значними.
Є декілька тематик, з якими точно не варто заходити у світ телеграм. Вони мають ряд величезних мінусів, починаючи з відсутності рекламодавців, і завершуючи блокуванням без права поновлення. Отже, ловіть 3 stop тематики:
Якщо у вас невеликі бюджети, то тематичний канал буде ідеальним вибором. В першу чергу потрібно проаналізувати, які взагалі є тематичні канали: маркетинг, UGC, SMM, психологія, кулінарія, traveling тощо. Будьте обачними: якщо каналів за вашою тематикою багато — це не означає, що ніша зайнята. В Telegram все навпаки: якщо ніхто не пише на якусь тематику — вона просто нецікава аудиторії, а отже і рекламу там не купуватимуть. Проаналізувати кількість таких каналів можна через сервіси аналітики, наприклад TG Stat.
Зетс інтрестінг: обирайте тематику, з якою вже працюють інші канали. Сприймайте їх не як конкурентів, а як партнерів, бо саме у них ви зможете купувати рекламу, а вони так само у вас.
Телеграм-канал може стати додатковим джерелом для підвищення упізнаваності для експертів та бізнесу. Найкращі експертні канали такі, що висвітлюють унікальний досвід експерта. Юзерам подобається спілкуватися та читати про особистостей, а не шаблонні історії. Авторські канали круто «заходять» в телеграмі та мають чудову залученість аудиторії. Окрім реклами, експерти можуть легко продавати на своїх каналах курси, менторство, продукти.
Як щодо бізнесів в Telegram? Канали окремих компаній поки не є настільки популярними. Зазвичай бренди «заходять» в телеграм як рекламодавці, промотуючи послуги та товари. Проте цей канал дає можливість сильно підвищити лояльність та взаємодію зі своїми клієнтами, тому однозначно варто тестувати.
Про інші способи залучення клієнтів та утримання аудиторії читайте у статті «Ком'юніті-менеджмент: як бренду закохати в себе аудиторію».
Якщо ви давно хотіли розвивати свій канал, проте відкладали — it’s your sign! Дивіться лекцію «Як робити маркетинг телеграм-каналів» в бібліотеці продуктів The Instapreneurs. Спікерка Мар'яна Янко — бренд-стратег для особистих брендів та бренд-дизайнер для комерційних брендів, засновниця журналу September.
Купуйте одну лекцію за посиланням або оформіть підписку та отримайте доступ до всіх лекцій платформи The Instapreneurs. З підпискою ви економите 95% — спробуйте вже зараз!