Пройшли часи, коли смм-менеджери приймали замовлення накшталт «зробіть гарно/давайте так, щоб краще конкурентів/зробіть на свій розсуд, ви ж спеціаліст». Бриф врегулював ділові відносини між клієнтом та виконавцем.
Редакція The Instapreneurs підготувала матеріал про те, як створити свій ідеальний бриф для роботи з замовниками. А ще — шаблон брифу клієнта в Notion.
Бриф — це окремий документ, який заповнює замовник перед початком співпраці. Тут він залишає свої побажання, запити та всю важливу інформацію про проєкт. Чим краще створений і заповнений бриф, тим вищі шанси отримати влучні відповіді від клієнта.
Бриф як рятівне коло в креативній сфері. Він допомагає глибоко зрозуміти клієнта та його очікування. Його задача — синхронізувати бачення з поглядами клієнта, вказати напрям для роботи та площину побажань. Виглядає він як опитувальник.
Смм-менеджер може адаптувати шаблон під свою роботу. При цьому краще під кожного клієнта робити унікальну версію, додаючи запитання, що стосуються конкретної ніші. Це покаже максимальне занурення в тему та експертний підхід до роботи.
У роботі сммника бриф необхідний — це база, тільки після якої можна починати співпрацю. Не плутайте бриф із технічним завданням, бо останнє має чіткі характеристики, необхідні для точкової задачі. Бриф навпаки формує образ бренду.
Переваги брифування:
Додаткова перевага — під час заповнення замовник сам точніше усвідомлює свій запит. Якщо є пропущені запитання без відповіді — це сигнал, що їх треба додатково обговорити. Так можна зменшити час на додаткову комунікацію та непорозуміння.
Зафіксувати домовленості можна через підписання договору. Це формалізує співпрацю і додасть гарантій, підкріплених юридично.
Про те, як фрилансеру працювати з ФОП The Instapreneurs розповідали в блозі.
Бриф має бути лаконічним і чітким. Хоча він завжди матиме доволі багато запитань. Найоптимальніше ділити документ на блоки. Це покаже структуру і спростить роботу з запитаннями.
Якісний бриф містить такі блоки:
Це базові блоки, яких достатньо для початку співпраці. Можна ще додати асоціації бренду з фільмами, книгами чи знаменитостями. Це для відчуття настрою бренду, його архетипу. Також уточніть зручний час для спілкування, дедлайни, технічні особливості. Або ж залишіть окремий рядок для вільного висловлювання клієнта.
Технічно він може бути у вигляді Google-форми, відкритого pdf-файлу, презентації чи навіть документу. Запропонуйте клієнту заповнити бриф самостійно. Якщо з цим виникають складнощі або затримка, домовтеся про кол або зустріч, щоб допомогти клієнту у процесі замовлення, обговорюючи запитання.
Зовнішній вигляд брифу теж створює враження про вас як фахівця. Тому над візуалом треба ретельно попрацювати. Додати фірмових елементів, зображень та структурувати інформацію можна через сервіси:
Заодно перегляньте, чи використовуєте ви всі 10 сервісів для пошуку SMM-проєктів. Наша команда підготувала рекомендації, які спростять пошук роботи сммнику.
Ми — адепти Notion, тому і шаблон брифу створили саме тут. У ньому ви знайдете запитання для клієнта про:
Шаблон брифу універсальний та інтуїтивно-зрозумілий. Тут оптимальна кількість питань, яка допоможе вам заглибитися та зрозуміти проєкт. Залиште свій email отримайте шаблон брифу на пошту. Копіюйте його у свій Notion та відправляйте його клієнту.
Щоб закріпити успіх співпраці з новими клієнтами, дивіться лекцію про особистий бренд. У ній засновниця The Instapreneurs Вероніка Сенькіна розповідає, як через особистий бренд нарощувати власну репутацію і притягувати магнітом до себе замовників.
Після перегляду ви зрозумієте, як:
Доступ до лекції коштує 850 грн. Проте разом із підпискою від The Instapreneurs за 550 гривень на місяць можна подивитися всі лекції, які вже є в записі. А це понад 40 годин навчального інтенсиву від експертів.
The Instapreneurs — освітня платформа, яка дбає про твій саморозвиток, збираючи лише трендові та експертні матеріали. Мінімум зусиль та максимум ефекту в результаті. Оформлюйте підписку на наші матеріали за посиланням.