У 2023 році ми стали свідками, як стрімко штучний інтелект увірвався в повсякденне життя, надавши нам, з одного боку, magic-можливості, а з іншого — викликавши нові страхи. Маркетологи, копірайтери, SMM-спеціалісти отримали інструмент, про який можна було тільки мріяти. Він позбавляє від рутини, значно економить час і дає більший простір для творчості. Та чи будуть тепер потрібні такі спеціалісти?
Варто подивитися вперед разом з The Instapreneurs, щоб зрозуміти, як ШІ впливатиме на перспективи у роботі та навчанні. Про це наш матеріал «Chat GPT: тренди штучного інтелекту на 2024 рік».
Хочете бути в курсі сучасних тенденцій у сфері SMM та digital-маркетингу, щоб почуватися впевнено? Підписуйтеся на нашу email-розсилку та кожного тижня отримуйте листи з новинами й корисними порадами наших спікерів.
Словник Collins Dictionary визнав AI (Artificial intelligence) головним словом 2023 року. Але технології на основі ШІ з'явилися не минулого року, вони застосовувалися у різних сферах бізнесу щонайменше десятиліття. Новим у 2023 році стала феєрична поява генеративних інструментів штучного інтелекту — ChatGPT і Bard, які здатні на те, на що раніше був спроможний лише людський мозок.
У березні OpenAI презентувала нову версію свого чат-бота — GPT-4, яка вміє одночасно працювати як з текстами, так і з зображеннями. А у листопаді з'явилася більш потужна флагманська модель GPT-4 Turbo. Ще один відомий продукт компанії — нейромережа DALL-E (є вже друга і третя версії), яка перетворює текстовий запит в зображення.
Chat GPT — це чат-бот, який вміє відповідати на складні запитання користувачів миттєво і так, ніби жива людина. Ці здібності — наслідок навчання на винятковому обсязі текстових даних. У його «мозок» завантажені мільйони текстів з книг, записів у соцмережах, сторінок вебсайтів. Революційна технологія розроблена американською дослідницькою лабораторією OpenAI на базі GPT-3.
Ось тільки дещо з того, на що здатний Chat GPT-3:
Детальну інструкцію про використання Chat GPT-3 для написання текстів читайте тут.
Використання генеративного ШІ значно впливає на зайнятість і продуктивність у сфері маркетингу. У зв'язку з цим постає питання: які плани у керівників щодо застосування в роботі штучного інтелекту? Подивимося, яка ситуація на західному та українському ринках.
Згідно зі звітом Capgemini 54% керівників вважають Gen AI рушійною силою продажів, а 48% – маркетингу та комунікацій. Дослідження Statista 2023 фіксує: 73% маркетологів США заявили про використання застосунків Generative AI у своїх компаніях.
Опитування IBM у травні 2023 року показало, що 67% керівників відділу маркетингу (CMO) мають намір запровадити генеративний ШІ протягом наступного року, а 86% планують зробити це у наступні 24 місяці.
Тож, як свідчать дані, більшість власників підприємств на заході планують активно використовувати інструменти ШІ. Це сигнал для тих, хто планує шукати роботу за кордоном: без вміння працювати з інструментами ШІ шансів на успіх стає все менше.
В нашій країні ситуація трохи інша. У березні 2023 року освітня лабораторія Projector Al Lab опитала представників 150 українських компаній, щоб з'ясувати, чи користуються вони ШІ, якщо так, то як само. Згідно з результатами опитування, на 51% підприємствах пробували інструменти ШІ й зрідка їх використовують. 22% часто звертаються до нових застосунків, ще 20% роблять це інколи або взагалі обходяться без них.
Ширше за всіх використовують штучний інтелект дизайнери: 65% респондентів вказали, що в їхніх компаніях ці творчі спеціалісти вже перейшли на нові технології. Друге місце посідають копірайтери (52%), далі йдуть представники маркетингу й PR (49%), керівники команд (39%) й інженери-розробники (21%).
Бачимо, що в Україні штучний інтелект більшою мірою використовується у творчих сферах (дизайн, копірайтинг) та галузі маркетингу. Це говорить про бажаність володіння цим скілом для досягнення певних результатів.
Штучний інтелект задає тон на західних і українському ринках праці у сфері маркетингу, тож майбутнім фахівцям варто враховувати ці зміни для успішної кар'єри.
«Кожен, хто добре розбирається у використанні генеративних інструментів штучного інтелекту, тепер має значну перевагу над тими, хто цього не знає», — пише Ітан Крамп у статті «Генеративні тенденції штучного інтелекту для маркетологів і креативників у 2024 році».
Чи не найбільших змін у зв'язку з використанням штучного інтелекту зазнає в Україні сфера копірайтингу та контент-маркетингу. Саме ті, хто зможе опанувати нові технології та підвищити з їхньою допомогою продуктивність своєї праці, вийдуть уперед у конкурентній боротьбі.
SMM-фахівцям та маркетологам знадобиться вміння працювати з аналітикою ШІ. Розуміння даних, їх інтерпретація та використання для стратегічного планування стане суттєвим активом.
В цілому фахівцям важливо розвивати гнучкість та навички, які неможливо легко автоматизувати. Креативність, стратегічне мислення та вміння пристосовуватися до нових технологій стануть визначальними факторами для ефективного конкурування на ринку праці. Саме про це йдеться у статті Instapreneurs «Управління кар'єрою для SMM-спеціаліста: які навички треба опанувати у 2024 році».
Очікується, що у 2024 році штучний інтелект продовжить трансформувати сферу маркетингу, надаючи нові можливості та підвищуючи ефективність стратегій. Серед тенденцій виділяють такі:
2023 рік змінив життя та роботу digital-спеціалістів. Найбільших трансформацій зазнала професійна діяльність копірайтерів, сммників та маркетологів. Для них здатність працювати з інструментами ШІ набула неабиякої актуальності та викликала необхідність їх опанування. Разом з тим для побудови успішної кар'єри треба розвивати креативне, аналітичне та стратегічне мислення. Тенденції ШІ на 2024 рік ще більше посилюють ці вимоги.
Аналітика — невіднятна частина маркетингу. Без неї неможливі розробка успішної стратегії просування та ефективне використання бюджету. Хочете дізнатися про кращі інструменти та методи оцінки даних, отримати цінні поради для маркетингової діяльності й розвитку свого бізнесу? Дивіться лекцію «Як робити маркетингову аналітику» від спікерки Вероніки Сенькіної на платформі The Instapreneurs.
Що ви дізнаєтесь:
Також лекторка наведе реальні приклади аналізу трафіку конкурентів, дасть власні рекомендації та корисні поради. Якщо виникнуть питання, ви зможете їх задати письмово та отримати детальні відповіді від спікерки на свій імейл протягом тижня.
Лекція буде корисною для:
Не пропустіть можливість розібратися в маркетинговій аналітиці, покращити свою роботу, фаховий рівень та бізнес-показники!
Вартість лекції — 850 гривень, але з підпискою на The Instapreneurs усі матеріали доступні за ціною 555 гривень на місяць. Оформлюйте підписку під будь-якою лекцією або у «Бібліотеці продуктів».