Попри пандемію COVID-19 у 2020 та повномасштабне вторгнення у 2022 році, IT-ринок в Україні залишається рушійною силою економіки. За даними Ukrainian IT Report 2022, у 2021 році ІТ-індустрія зросла на 36%, з $5 млрд до $6,8 млрд в експорті.
Зетс інтрестінг: кількість найманих працівників скоротилася лише на 13%. Про це кажуть Djinni у своєму репорті про IT-ринок. Починаючи з травня, кількість наймань щомісяця стабільна — 1000 на місяць. У 2022 році на Djinni найняли майже 12,8 тис. кандидатів, що на 13% менше, ніж торік. І це, зважаючи на війну, непоганий результат, адже могло бути набагато гірше.
Ми вирішили дізнатися, з якими упередженнями стикаються креатори та SMM-спеціалісти, які хочуть працювати в IT-сфері. Їх виявилося немало. Редакція The Instapreneurs запросила на інтерв'ю Вікторію Семенюк — Social Media & Content Marketing Manager at SoftServe. Спеціалістка розповіла, як це працювати SMM-ником в українській IT-компанії та розвінчала міфи про роботу в стартапах. Поговоримо про таке:
У контент-креаторів існує таке упередження, адже технології, розробка ПЗ чи навіть складних продуктів — це взагалі не про креатив. А тепер правда: компанії борються за увагу клієнтів та майбутніх працівників. Особливо стартапи на українському ринку.
Зараз не здивуєш айтівця бенефітами, а потенційного клієнта — кейсами. Тому потрібно мислити ширше та масштабніше.
Зі свого досвіду скажу, що останні 1,5 року роботи SMM-ницею в ІТ стали для мене можливістю реалізувати безліч креативних проєктів. Одна з основних моїх задач та задач команди — виділятися на фоні інших. Тому креатив в ІТ існує, а ще за ним активно полюють компанії.
А тепер пруфи. Берлінський дизайнер та стиліст Frank Wilde з початку війни щодня викладає «синьо-жовті» фото з ліфта на знак підтримки України. В одному з таких луків з'явився мерч Softserve.
Далі — історія з креативом під час всеукраїнського флешмобу #FreeTheLeopards. У Softserve підсилювали їхній талісман. Ним стала собака Муха, що живе на HQ-офісі. Муха була героїнею ситуативів, які набрали високу активність та залученість аудиторії.
Або ще приклад — активність на День вишиванки. Працівники Softserve боронять Україну у складі ЗСУ, перебувають на волонтерських засадах, возять авто для військових. Команда вирішила нагадати, що у вишиванці чи без — ці люди для них найбільші герої. Тому разом з ілюстраторкою Аліною Пономаренко символічно одягнули декого з них у традиційний одяг.
Цей міф виходить з першого, а ще різниться від компанії до компанії. Дійсно, в просуванні бренду ІТ-компанії чи стартапу є свої правила, як і всюди. Тут важливо багато говорити про корпоративну соціальну відповідальність, але при тому є набагато більше того, що можна показати. Наприклад, справжніх людей, які там працюють, їхні захоплення, стиль життя тощо.
Класну айтішку, навіть попри «корпоративність», точно можна круто та сміливо репрезентувати в соцмережах.
Наприклад, українська IT-компанія MacPaw. У своєму інстаграмі вони публікують скетчі на офісну тематику, інтерв'ю з командами, туторіали по роботі з їхніми застосунками. Або візьмемо до прикладу Roosh. Це українська компанія, що будує власну технологічну екосистему, фокусуючись на штучному інтелекті та машинному навчанні. Активно просуваються в соціальних мережах, зокрема й у TikTok — роблять це стильно та з гумором.
Ще один приклад — NiX. Ця компанія робить цікаві колаби та масштабні рекламні кампанії. Як от на минулий новий рік був кейс з їхнім «типовим кооперативом», який зробили спільно з Телебачення Торонто.
Не зовсім. У хорошого SMM-ника має бути супер скіл — обробка великих обсягів інформації. Якщо вона у вас є, то жодна сфера вас не лякатиме.
А стосовно складних технічних термінів та технологій, про які ви нічого не знаєте чи не чули, переживати не варто. Зазвичай в ІТ-компаніях різні стейкхолдери приходять з ввідною інформацією до вас, у них завжди можна уточнити все, що не зрозуміло. А якщо це представники певного комьюніті — вони будуть тільки раді вашим додатковим питанням, щоб пояснити все до дрібниць.
Цей міф можна підставити до будь-якої ніші та сфери бізнесу. Так, є частина сором'язливих розробників, які не люблять публічності, або менеджери, які відмовляються від фото та відео. Проте їх не більше, ніж в інших сферах. Люди — всюди люди.
Наша задача як маркетологів — знайти до них підхід та добре забріфувати.
Це теж залежить від місця роботи та команди. Я працювала в ІТ-компанії, де від ідеї до реалізації і постингу проходить всього кілька годин. Так само я працювала і з брендами одягу та косметики. Там ми не могли днями затвердити сториз для інстаграм.
Як на мене — найцікавіший міф. Але ось правда: гроші в ІТ є, але високі ЗП у маркетологів не є закономірністю. Все залежить від скілів, від самопрезентації та рівня самої компанії.
Про те, які скіли потрібні SMM-нику, розповідали у статті «Управління кар'єрою у 2023-2024 роках».Читайте та дізнайтеся, як підкорити хвилю охоплень, які софт та хард навички потрібно опанувати, аби мати попит як спеціаліст.
З досвіду скажу, що тут можна просити більше ЗП, ніж середня по ринку. Є хороші шанси її отримати, якщо зможете довести свою цінність. Теж певно, як і багато де.
Ми співпрацювали з дизайнерами, відомими локальними брендами, стендаперами, інфлюенсерами як українськими, так і закордонними. Як і згадувала раніше — тут безліч можливостей для креативних форм контенту і досвіду можна набратися на роки вперед.
Величезний плюс: частенько в IT-командах є хороші бюджети на реалізацію.
Зетс інтрестінг: за даними CNN 80% вакансій ніколи не рекламуються, а закриваються з допомогою нетворкінгу та рекомендацій співробітників. Коли компанія відкриває нову вакансію, HR спочатку переглядає свої знайомства. А також запитує команду, чи немає у них друзів та знайомих, які б підійшли на цю вакансію. HR в першу чергу розглядає цих кандидатів і може закрити вакансію, навіть не публікуючи її на джоб-сайтах.
Ловіть поради, які допоможуть розвивати зв'язки та підвищити шанси отримати омріяний job offer:
Раніше редакція The Instapreneurs розповідала у статті, як знайти роботу SMM-менеджеру. Читайте та дізнайтеся про телеграм-канали з SMM-вакансіями, сайти роботи та чати ком’юніті смм-фахівців. Ці джерела вакансій підходять як для джунів, так і для middle-спеціалістів.
Хочете дізнатися, як розвивати та планувати кар’єру, де шукати вакансії та як вчитись нетворкінгу для кар’єрного зростання? Дивіться лекцію The Instapreneurs «Управління кар'єрою» від спікерки Юлії Кудріної, кар’єрної консультантки, ex-VP of People Reface. Спікерка 11 років працює в people operations в IT сфері та одна з подкасту Льоші і Юлі.
Після лекції ви:
Ціна лекції 850 гривень, але з підпискою на The Instapreneurs ви отримуєте усі матеріали за 555 гривень на місяць. Оформлюйте підписку під будь-якою лекцією або у «Бібліотеці продуктів».