У сучасному світі бізнесу, де зміни відбуваються зі швидкістю світла, роль керівника набуває надзвичайної важливості. Від компетенцій керівника компанії чи відділу, залежить успіх чи провал компанії.
Керівник, як диригент, відповідальний за кінцевий результат, за діяльність команди, як та куди вони витрачають свій час та фокус. Недосвідчений керівник або той у якого мало навичок, може так і не привести вашу команду до бажаних цілей. Якщо ви самі керуєте компанією або обираєте людину на керівні ролі в компанії, придивіться до компетенцій та оцініть наскільки готові ви чи співробітник до такої ролі, та що ще треба розвивати.
Про те, які якості та компетенції необхідно розвивати керівникам, розповіла Марічка Герман — бізнес-консультант. Марічка допомагає власникам-ремісникам перейти від ручного управління компанією до системного. Внаслідок чого, власник отримує свободу та впевненість, для розвитку та масштабування бізнесу.
Сучасний керівник має володіти 5 ключовими компетенціями: лідерська, менеджерська, менторська, коучингова та фасилітатора.
Це одна з ключових якостей керівника, яка допомагає якісно впливати на команду, мотивувати співробітників на досягання цілей та загалом ефективно керувати процесами всередині колективу. Лідер має створювати атмосферу співпраці, де кожен член команди відчуває свою значущість та готовий працювати на спільний результат.
Ця компетенція містить такі функції 👇
Нещодавно у блозі The Instapreneurs розповідали про життєвий цикл співробітника від першого контакту і до звільнення. Дізнайтеся більше в матеріалі «Employee lifecycle: аудит життєвого циклу співробітника».
Менеджерські компетенції — це знання, вміння, навички, особистісні характеристики, які допомагають керівникам ефективно організовувати роботу команди та забезпечувати виконання певних завдань. В цій компетенції ключове наступне: плани та факти виконання їх, вміння аналізувати показники та звіти, на основі них приймати рішення. Ось, що сюди входить👇
Для керівника вкрай важливо володіти не лише лідерськими якостями та стратегічним мисленням, а й менторськими та коучинговими компетенціями. Ці навички дозволяють не лише ефективно керувати командою, а й сприяти її постійному розвитку та зростанню. Розвиваючи їх, керівник інвестує не лише у своїх співробітників, а й у майбутнє своєї компанії. Отже, детальніше про менторство та коучинг👇
Ментор допомагає співробітникам ставити амбітні цілі та підтримує їх на шляху до їх досягнення. Тут важливо: передача власного досвіду та знань допомагає молодим спеціалістам уникати помилок та швидше розвиватися.
Консультації та поради від ментора дозволяють співробітникам знайти найкращі рішення в складних ситуаціях. Також можна використовувати навчання як самостійні, так і з залученням експертів зовнішніх, задля покращення компетенцій ваших співробітників та пришвидшення виконання завдань.
Аби краще розуміти про можливі когнітивні упередження всередині команди, радимо прочитати колонку психотерапевтів Mentoly — «Від ефекту страуса до синдрому самозванця: пастки когнітивних упереджень в роботі».
Вміння керувати командною роботою та вести продуктивні дискусії є однією з найважливіших навичок лідера. Саме завдяки компетенції фасилітації керівник може об'єднати команду, спрямувати її зусилля на досягнення спільної мети та створити атмосферу, де кожен голос буде почутим.
Всі ці компетенції разом утворюють портрет сучасного керівника, який здатний не лише результативно керувати командою, але й надихати її на нові досягнення, підтримувати розвиток кожного співробітника та забезпечувати сталий розвиток компанії.
Хочете отримати доступ до конкретних інструментів управління, які можна впроваджувати в роботу вже сьогодні? Радимо лекцію про менеджмент команд від The Instapreneurs. Спікерка Юлія Кудіна — HR/кар’єрна консультантка з досвідом роботи 11 років в people operations в IT сфері. Ex-VP of People в компанії Reface. Одна з подкасту льоші і юлі, People First Podcast.
Підпишіться на бібліотеку лекцій The Instapreneurs і отримуйте не лише цю лекцію за вигідною ціною, але й безліч інших корисних матеріалів. Виберіть тариф, який підходить саме вам — $29.99 за один місяць, $59,97 за три місяці або $89.94 за пів року, і розширюйте свої знання у сфері PR та маркетингу.