Хто такий SEO-спеціаліст: перспективи професії та як її опанувати

Жанна Дідик
Редактор блогу The Instapreneurs

SEO-спеціаліст, згідно з даними порталу Hostinger Tutorials, у 2023 році належить до топу 11 професій у сфері диджитал-маркетингу. Можна передбачити, що актуальність протягом наступних років не втратиться, адже найкращий результат роботи крутого сеошника — виведення сайту будь-якого бізнесу на перші позиції гугл.

Ви гуглите найкращу піцерію або бар в місті й одразу знаходите те, що треба. Вам потрібний класний інтернет-магазин хендмейд посуду — гугл на першій сторінці вже видає кілька релевантних варіантів. Отже, клієнт знаходить потрібні товари й послуги, а бізнес в цей час нарощує прибуток. Perfect match! 

Редакція The Instapreneurs розповість, які скіли потрібні для опанування процесії SEO, щоб спритно підкорювати алгоритми Google та виводити сайти на перші позиції.

Вже зараз ви можете залишити свій email, щоб регулярно отримувати no-bullshit та result-driven освітні матеріали від викладачів The Instapreneurs. Імейл-розсилка — крутий спосіб для ознайомлення з актуальними новинами у навчанні з маркетингу.

the_instapreneurs_lectures
Підпишись на розсилку

Наші email-followers першими дізнаються про знижки та отримують листи із корисними порадами від спікерів

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Чому SEO-просування важливе для бізнесу: позиції в пошукових системах, збільшення трафіку на сайт, зростання конверсії й продажів

Завдяки професійній старанній роботі SEO-спеціаліста будь-який вебсайт можна вивести на перші рядки видачі гугл. Проте є важливе уточнення: у топі сайт має бути лише для цільової аудиторії, яка шукає товари й послуги за допомогою конкретних пошукових запитів.

Попри особливості бізнесу, до будь-якої SEO-стратегії належить внутрішня оптимізація. Задачі SEO-спеціаліста на цьому етапі:

  • технічний аудит сайту;
  • створення SEO-стратегії та аналіз конкурентів;
  • формування семантичного ядра;
  • використання інструментарію платформ для SEO-оптимізації, наприклад, Serpstat, Ahrefs, Semrush;
  • створення метатегів;
  • перелінковка;
  • робота з мобільною версією сайту;
  • формування ТЗ для інших спеціалістів: копірайтерів, UX-дизайнерів, веброзробників тощо.

Ще одна невіддільна складова — зовнішня оптимізація. Які роботи виконує фахівець:

  • рівномірно нарощує масу активних посилань на сайт, розміщених на перевірених сторонніх ресурсах;
  • займається крауд-маркетингом, до якого належить розміщення активних посилань на сайт на форумах, у пабліках соціальних мереж тощо;
  • працює з відгуками клієнтів;
  • використовує PR-інструменти.

У 2023 році інструментарій SEO активно використовується бізнесом для просування своїх послуг. На міжнародному ринку, за даними порталу CLICKX, оптимізація вебсайтів демонструє найкращі результати в таких сферах як:

  • експертне консультування у галузі бухгалтерського обліку, фінансів, IT;
  • послуги ремонту;
  • приватна медицина;
  • онлайн-продажі товарів широкого вжитку;
  • ресторани;
  • pets-сервіси, наприклад, зооготелі, грумінг-салони, ветклініки тощо.

Аналогічна тенденція зберігається і в Україні станом на 2023 рік. Водночас українські експерти наголошують на важливості локал SEO, що дає змогу стати впізнаваним серед цільової аудиторії конкретного регіону, окремого міста або навіть його району.

Про тренди SEO-просування читайте в матеріалі The Instapreneurs — «Ефективне SEO-просування: як сподобатися Google».

seo_trends_2024

Hard and soft skills SEO-спеціаліста

Хард скіли — це конкретні професійні навички, володіння якими можна оцінити й виміряти. На думку експертів SEO-агенції Highervisibility (США), крутий сеошник має володіти такими скілами:

  • ґрунтовні знання алгоритмів ранжування гугл;
  • професійне використання розширень веббраузера для SEO-спеціалістів, а саме Spark SEO by seoClarity, SimilarWeb тощо;
  • володіння ключовими інструментами для SEO-фахівців: Google Analytics, Google Search Console, Ahrefs, SEMrush;
  • робота з семантикою;
  • вміння проводити технічний аудит сайту за різними показниками;
  • навички аутрічу та лінкбілдингу;
  • навички роботи з метатегами, XML-файлами, robots.txt, кодами помилок HTTP.

Не слід забувати й про софт скіли, до переліку яких, на думку провідних американських SEO-спеціалістів, обов’язково належить:

  • вміння чути й аналізувати запити клієнта;
  • наполегливість попри можливі невдачі;
  • бажання постійно вчитися і самовдосконалюватися;
  • прокачані скіли тайм-менеджменту;
  • здатність аналітично мислити й робити висновки з попередніх помилок;
  • ділова хватка або business acumen;
  • комунікабельність і вміння чітко доносити свої вимоги до інших фахівців, які за сумісництвом працюють над SEO-просуванням в межах одного проєкту.
Безпосередньо робота вимагає терплячості, адже SEO-просування — це постійний процес, що до суттєвих результатів може тривати протягом 3 місяців або навіть пів року.

Попит на ринку і зарплата: порівняння міжнародних і українських реалій

Послуги SEO-спеціаліста будь-якого рівня не втрачають актуальності, адже сучасний бізнес більшості ніш працює в умовах жорсткої конкуренції. Правильне просування сайту дає змогу зайняти топові позиції в пошуковику, стабільно отримувати органічний трафік і розкрутити бренд. Тому попит на SEO-фахівців стабільно високий, особливо, на міжнародному ринку.

Рівень заробітної плати цікавить кожного, хто розглядає для себе перспективу здобувати навички популярної професії. Якщо оцінювати ринок заробітних плат США, тут, за даними ресурсу Builtin, спеціаліст з експіеренсом до 1 року може претендувати на щорічну зарплату обсягом 51 тис. доларів США. Фахівець, що працює понад рік, отримує в середньому 63 тис. доларів протягом аналогічного періоду.

seo_salary_usa

В Україні сео-спеціаліст, якщо аналізувати дані, розміщені на онлайн-сервісі з пошуку роботи Джин, може претендувати на щомісячну заробітну плату 1000–1600 доларів. Водночас джун може стартувати з 800 доларів.

seo_salary
Аналітичні дані з ресурсу Djinni

Проте за даними опитування, проведеного у 2023 році міжнародною компанією Zeeks, SEO-менеджер може розраховувати на як мінімум 35% збільшення щомісячного ревеню, якщо володіє англійською мовою на рівні B1–B2.

Дякуємо! Ми надіслали файл на твою електронну скриньку 💌
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Інструменти для SEO-спеціалістів

Сьогодні сеошники, незалежно від рівня прокачування скілів, використовують такі інструменти для роботи:

  • Google Analytics. Комплексний сервіс від Google для дослідження статистики, конверсії та інших базових показників відвідування сайту.
  • Google Search Console. Надійне рішення для оцінки трафіку, індексування й ефективності взаємодії сайту з пошуковим двіжком Google.
  • Semrush. Допоможе якісно проводити технічний аудит сайтів, в тому числі конкурентів, відстежувати беклінки, досліджувати ключі та виявляти технічні проблеми сайту.
  • Ahrefs. Надає доступ до об’ємної бази ключових слів для більш ніж 170 країн і 10 пошуковиків, а також дозволяє працювати зі зворотними посиланнями, ключами й проводити контентний аналіз.
  • Seranking. Ще одна крута платформа, де знайдеться майже все. Тут можна отримати аудит сайту, SEO-звіти, зробити аналіз конкурентів та зібрати семантику, перевірити семантику та вчасно відреагувати на зміни сайту.

Дякуємо! Ми надіслали бриф на твою електронну скриньку 💌
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Навчання для SEO-спеціалістів: лекція від The Instapreneurs

Якщо бажаєте опанувати трендову професію SEO-спеціаліста вже зараз, пропонуємо почати з вивчення основ. Дивіться лекцію «SEO-копірайтинг: як писати тексти, що сподобаються Google» від спікерки The Instapreneurs Поліни Медведєвої.

lecture_seo_copywriting

Ви дізнаєтесь

  • Все необхідне про основи SEO-копірайтингу;
  • Як розпізнавати і шукати релевантні ківорди;
  • Особливості вибору тем для контенту;
  • Як створювати круті статті, лонгріди, описи категорій, товарів, послуг, що допоможуть вивести сайт на ТОП позиції гугл;
  • Як складати брифінг до SEO-текстів;
  • Як писати E-E-A-T статті.

Кому стане в пригоді лекція

  • Маркетологам, які бажають самостійно опанувати основи SEO;
  • Власникам бізнесу, зацікавленим у посиленні позицій бренду;
  • Копірайтерам, які хочуть навчитися писати тексти, що допомагають сайту рухатися до топових позицій у Google;
  • Новачкам, зацікавленим у SEO як у напрямку перспективної діяльності.

Після лекції ви зможете поставити всі питання, що цікавлять, спікерці.

Лекція коштує 850 грн. Однак за підпискою ви можете всього за 555 грн на місяць отримати доступ до крутої бібліотеки навчальних матеріалів від експертів The Instapreneurs з диджитал-маркетингу.