Для команди The Instapreneurs Міжнародний жіночий день — свято солідарності. День, коли ми говоримо про наші права, плани, перемоги та челенджі. Говоримо з жінками про силу жінок.
Цей матеріал присвячений всім girls з ком’юніті The Instapreneurs. Українкам з різним досвідом, історією та світобаченням. Проте нас об’єднує багато чого, і перш за все — маркетинг.
Наші героїні — Вероніка Сенькіна, Яна Сибіга, Дана Окоманюк та Вікторія Мамчук. Поговоримо з ними про бізнес, блогінг, особистий бренд та різні виклики.
Питання №1. У тебе 2 бізнеси та робота в PetCube. Дай три поради, як все встигати та не зловити вигорання.
1. Виставляти задачі по пріоритетності, прописувати estimate час на кожну задачу, планувати свій графік. У більшості з нас 8-годинний робочий день, тож розуміючи, скільки часу займе вирішення тієї чи іншої задачі, ви зможете реально спланувати свій день, а не “напхати” туди задач, на вирішення яких потрібно декілька днів
2. Делегувати, що особливо важливо для власників бізнесів. Не бійтесь наймати та передавати частину роботи. Хибна думка, на яку “хворіють” багато підприємців: краще за мене це ніхто не зробить. Це міф і якщо ви обернетесь навколо, то побачите, що жоден з успішних бізнесів не був побудований лише фаундерами. Успіх — заслуга команди. Адже як буде рости ваш бізнес, якщо ви одночасно і CEO, і кур’єр, і сторіз-мейкер, і кладовщик, і таргетолог. Ви маєте займатись стратегічно важливими питаннями в бізнесі, а не розбиратись, хто вкрав доместос у вашому кафе.
3. Всі задачі виписувати у нотатки або планер, а усі зустрічі одразу планувати в календарі. В моєму Google-календарі як усі робочі дзвінки, так і неробочі моменти: запис на брови чи манікюр, йога, заняття фортепіано, зустріч із подружками — мені дуже важливо розуміти свій план на день та тиждень, адже так я можу відслідкувати вільний час на роботу.
Питання №2. Команда The Instapreneurs стрімко зростає — у ній вже 7 працівниць. Ти принципово наймаєш тільки дівчат або ж це виходить спонтанно?
У мене немає дискримінації за статтю і я з радістю розгляну будь-яку кандидатуру. Але мені важливо, щоб команда розуміла цільову аудиторію проекту та була на одній хвилі. Наша основна ЦА — це молоді дівчата, що працюють у діджитал, часто — представники Джен Зі. У цього покоління є специфічний гумор, вайб, сленг, бачення світу, смаки та тренди. Тому, наприклад, мені дуже важко уявити в команді людей віком 40+, бо скоріше за все, через різницю поколінь людині буде важко влитись в команду, а це напряму впливає на роботу.
Інший фактор, який визначає процес найму - мій особистий бренд. Більшість вакансій анонсуються в акаунті The Instapreneurs або у мене в блозі, де жіночої аудиторії — більше 80%. Саме тому, серед кандидатів 99.9% — це дівчата 🥰
6 років Яна прожила в США, закінчила Northeastern University в Бостоні за спеціальністю маркетинг. Згодом проходила стажування у fashion піар агенції, регіональному офісі Ladureé та працювала з ecommerce брендом в Нью-Йорку.
Питання №1. Integral — осередок мотивації та саморозвитку. Розкажи, як з’явилася ідея створити Integralist.Club та де ти береш енергію на створення нових продуктів?
Integralist.Club концептуально був придуманий ще з самого початку студії. Ми стартували в розпал ковіду, і робити щось додатково онлайн стало нормою.
Але перші пів року після старту проєкту ринок був перевантажений — до 24 лютого аудиторія все ще користувалися російськими сервісами та платформами за схожою тематикою.
Після початку повномасштабної війни все змінилося. Більшість клієнтів виїхали за кордон, проте хотіли залишатися частиною спільноти Integral. Російські продукти вийшли з нашого життя, немов той корабель. Тож ніша була вільна — вона чекала на нас.
Ми робимо digital та фізичні продукти для підтримки себе фізично та ментально. Намагаємося показати людям, що треба мріяти, планувати, жити тут і зараз — не чекати часу «коли війна закінчиться». Енергія народжується в процесі, коли створюєш щось круте, нове, автентичне для ринку. А ще коли отримуєш фідбек від клієнтів — це змушує внутрішній моторчик крутитися сильніше.
Дивіться лекцію від Яни Сибіги «Як побудувати сильне ком’юніті» та дізнайтеся:
• що таке ком’юніті-менеджмент та для якого бізнесу він актуальний,
• інструменти для будування та приклади якісного КМ,
• яка роль фаундера у формуванні КМ та багато іншого.
Питання №2. Чи стикалася ти або хтось із твоєї команди з бодішеймінгом? Дай поради, як чинити в такій ситуації тим, хто від цього постраждав.
Мені здається, кожна людина за своє життя отримувала непрохані коментарі про свій зовнішній вигляд від сторонніх людей, або навіть від родини. Я не виключення. Ба більше — сама для себе була довгий період часу найбільшим шеймером.
Моя порада: забити на хейтерів. Будьте fabulous на зло їм у тій фізичній формі, у якій комфортно бути саме вам. Собаки гавкають, караван їде.
Дана виросла в Канаді, а в Україні закінчила Київський національний університет ім. Тараса Шевченка. Останні 6 років живе в Токіо та здобуває магістерський ступінь в University of Glasgow. Наразі працює в Robert Walters Japan — передовій світовій компанії, яка займається консалтингом у сфері кадрів.
Питання №1. Goodjob з’явився під час повномасштабного вторгнення. Розкажи, чому саме в цей час, коли багато бізнесів закривались? Яка повинна бути ціль, аби не зупинятися та розвивати проєкт?
Війни, економічні та політичні кризи завжди несуть наслідки для звичайних людей. Багато українців почали життя з нуля — хтось втратив роботу, переїхав в інше місто або країну, змінив сферу праці тощо.
Ми хотіли допомогти таким людям впоратися з цими труднощами. Так з’явився Goodjob.
Ціль проєкту — це те, що надихає та розвиває його. Я вважаю, що кожен бізнес повинен починатися з визначення проблеми та шляхів для її вирішення.
В нашому випадку це було абсолютно очевидно. Ми допомагаємо людям з освітніми та кар'єрними можливостями, даємо доступ до інформаційних та фізичних ресурсів. Це і є наша ціль, що пушить та мотивує до розвитку проєкт Goodjob.
Питання №2. На які позиції найчастіше наймають українок? Поділися одним з крутих кейсів, коли за допомогою Goodjob стався метч між кандидатом та компанією.
Найчастіше українок наймають на digital позиції в онлайн-проєкти або стартапи. Вони можуть бути рекрутерками, проєктними менеджерками, маркетологами тощо. Також зараз з’являється тренд на жінок у tech-проєктах.
Що стосується кейсів — їх багато. Був випадок, коли наш ментор допоміг дівчині знайти роботу мрії. Готував її до інтерв’ю, створював релевантне резюме тощо. А потім законнектив дівчину з рекрутером компанії, куди вона й хотіла потрапити. Так стався метч кандидата та компанії.
Вікторія вже понад 6 років працює в IT. На її досвіді робота в Gameloft, SoftServe та PlugPlug — соціальна мережа для тревел блогерів. Наразі також займається блоггінгом та розвиває власні сторінки в Instagram, TikTok та YouTube.
Віка була однією з гостей в сториз-тейковер на сторінці The Instapreneurs. Підписуйтесь та переглядайте хайлайтс.
Питання №1. Як змінився твій блог під час війни? Як ти думаєш, чи доречно зараз просуватися та починати будувати особистий бренд?
Після 24 лютого в мене трішки змістився фокус саме з Instagram. Я почала дивитись на інші соціальні — наприклад, активно вести YouTube-канал та Telegram. Саме там я знайшла більш тематичний контент за темою кар’єри в tech.
Щодо доречності особистого бренду — так, точно доречно. Наша місія полягає в тому, щоб максимально витісняти з інфополя російських блогерів. До 24 лютого займали там велику частку.
Соціальні мережі — це величезна галузь, бо від людей є попит. Так чому вам там не бути?
Питання №2. Чи стикалася ти з якимись упередженнями або стереотипами, коли починала свій блог? Дай поради, як не боятися блогінгу.
Так, упередження трапляються. Наприклад, про те, що це несерйозна робота. Зокрема, чую таке від бабусі. Або ж банальні упередження та хейт в коментарях блогу.
Вірте в те, що ви робите. Не бійтеся людей, які вас критикують. Вони або необізнані у сфері, або просто переносять на вас свої негативні емоції.