«Головні челенджі — не втратити віру та наполегливість»: інтерв'ю з Head of Communications Nebula

Жанна Дідик
Редактор блогу The Instapreneurs

PR у tech здається чимось далеким та неосяжним? Намагаємось заземлитися та розібратися у паблік релейшнс разом із нашою гостею. 

Лєра — Head of Communications в компанії OBRIO, що входить до екосистеми Genesis. Разом з командою вона займається розвитком бренду Nebula — багатоканальної астрологічної платформи з основним ринком у США. Мобільний застосунок Nebula має понад 20 млн завантажень і є одним із найпопулярніших у своїй ніші у світі.

Редакція The Instapreneurs взяла інтерв’ю у Head of Communications Лєри Саліванчук. Поговорили про Global PR, метрики, маркетинг-активності та навіть астрологію.

Підпишись на розсилку

Наші email-followers першими дізнаються про знижки та отримують листи із корисними порадами від спікерів

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

«Ми з роботою в комунікаціях йшли на зустріч одна одній»: про початок шляху в PR

Як ти прийшла в PR?

Я думаю, що ми з роботою в комунікаціях йшли на зустріч одна одній. Я навчалася на літературознавця і вирішила спробувати себе в роботі за фахом. Тож на 3-му курсі пішла на стажування у видавництво «Основи». 

Під час стажування мої завдання були пов’язані із роботою з медіа, соціальними мережами та організацією зйомок. У мене досить добре виходило, і мені запропонували залишитися після стажування в команді на позиції Junior PR спеціаліста. 

Лєра Саліванчук — Head of Communications Nebula

До цього ще з 11 класу я займалася проєктами, що пов’язані із роботою в медіа, писала статті, стажувалася на різних каналах. Я вже мала розуміння, як працює саме media relations, любила соц.мережі, якісний візуал і працювати з текстами.

У тебе специфічна ніша — астрологічний додаток. А чи віриш ти сама в астрологію?

Я думаю, що ми неправильно ставимо запитання, адже астрологія — це не релігія. Це певне вчення, система, інструмент, тож я не впевнена, чи взагалі варто говорити саме про віру. 

Я переконана, що вплив цього вчення залежить від того, як до нього ставитися. За аналогією до різних інструментів, що приносять різну користь залежно від того, як ним користуватися. 

Особисто я вважаю астрологію корисною. Вона допомагає людям краще пізнати себе, прийняти себе та інших у вашій комплексності, повірити у себе та свій потенціал. До речі, натальна карта якраз про те, що всі люди комплексні, як сукупність різних якостей. Не можна обрати лише щось хороше, і закрити очі на те, що не дуже подобається. 

Nebula — астрододаток та вебплатформа для онлайн-консультацій з експертами. Доступно на Android та IOS.

«Надзвичайно важливо вірити у свій продукт, інакше вийде нещиро»: про челенджі, метрики та AI в PR

Ти Head of Communications. Які челенджі стоять перед тобою?

Хочу поговорити про виклики перед людьми, які працюють із міжнародними комунікаціями. На мою думку, головний виклик — бути терплячим і не втрачати віру в себе та свої ідеї. 

На відміну від performance маркетингу, брендовий маркетинг і комунікації мають накопичувальний ефект. Тут результати виміряти значно складніше, а тестування ідей та їхня реалізація займають значно більше ресурсу. У роботі з міжнародним ринком це все варто помножити, оскільки чим більший масштаб ринку, тим більше часу займає отримання певних досягнень. 

Я знаю багато випадків, коли піарники по кілька місяців своєї роботи могли не отримати жодної публікації, а потім в них неслися заголовки у світових Tier-1 виданнях. Також були випадки, коли спеціалісти витрачали місяці, щоб довести стейкхолдерам важливість інвестування в певні ідеї. Їм вдавалося, а ці ідеї потім приносили супер результат. 

Думаю, що головні челенджі в роботі з Global PR — це не втрачати терпіння, наполегливість та віру.  

А в мене, як в керівника напрямку, досить очевидний головний челендж — знаходити максимально ефективні рішення з точки зору витрати ресурсів на виконання цілей. Це стосується і бюджету, і ресурсів команди.

Дивіться лекцію від The Instapreneurs «Як робити PR самостійно». Спікер Юра Нога розповідає про те, як почати кар’єру у паблік релейшнс, як будувати PR-стратегію, які інструменти використовувати та багато іншого.

Назви green та red flags у спеціалісті?

Давай тут буду говорити про софти, тому що хард скіли залежать від конкретної позиції. При наймі завжди звертаю увагу на наступне.

Green flags:

  • Стратегічне та бізнес-орієнтоване мислення. Спеціаліст повинен вміти оцінювати, який вплив будуть мати певні активності на бренд. У нього має бути відповідь на запитання «Щоб що?» і розуміння, як кожна конкретна активність допомагає реалізовувати цілі бізнесу;
  • Ініціативність;
  • Відповідальність;
  • Креативність та розуміння трендів;
  • Орієнтованість на результат;
  • Чесність та вміння визнавати помилки.

Все це можна перевірити, спираючись на досвід спеціаліста, або на результат виконання задач. Відповідно червоними прапорцями будуть протилежні риси.

Також я вважаю, що в роботі з комунікаціями надзвичайно важливо вірити у свій продукт, інакше вийде нещиро. А все, що нещиро, дуже помітно.

Які метрики важливо відстежувати PR-нику?

Мені близька методика вимірювання ефективності комунікацій, які запропонували AMEC в оновлених Барселонських принципах. Згідно з цією методикою PR варто вимірювати на 4-ох рівнях: Input, Outputs, Outcomes та Impact. 

  1. Inputs — активності, які закладаються для досягнення верхньорівневої цілі. Тут виходи в медіа, партнерства, спецпроєкти тощо.
  2. Outputs — що ми отримуємо від цих активностей на рівні охоплення. 
  3. Outcomes — що нам дає це охоплення саме на рівні бренду. Показник залежить від брендової цілі, може бути рівень знання бренду, лояльність, чи робота зі сприйняттям/асоціаціями про бренд. 
  4. Impact — верхньорівнева ціль. Який фінальний вплив комунікації мають на бізнес. Тут може бути зріст органіки або збільшення вартості бізнесу.

На своїй сторінці в Instagram докладніше розповідаю про це ось тут. 

Не можемо не запитати про AI. Розкажи, як ви використовуєте його в роботі?

Буду чесною, особисто я практично не використовувала ChatGPT та інші аішки. Частина моїх задач стратегічна, тут ці сервіси поки не надто сильні. 

За роки практики я навчилася дуже швидко друкувати та думати😅, тож самій сформувати якийсь лист швидше, ніж продумати запит і потім адаптувати відповідь. Що стосується ідей та створення меседжів, мені самій хочеться погратися зі словами — я не забираю в себе цю розкіш. Можливо, це скоро зміниться, але поки я не сильно залучаю до своєї роботи AI.

А от дівчата в команді активно використовують їх для створення контент-плану, генерації деякого контенту та навіть для написання текстів. Але все, що продукує AI, завжди потрібно додатково опрацьовувати.

Про те, як створювати контент-план раніше писали тут.

«Дуже вірю в потужність об’єднаних сил»: про партнерства, PR-інструменти та data-driven 

Чи є шанс PR-у бути data-driven?

PR цілком може бути data-driven. Так, вимірювання складніше, ніж у performance каналів, як от закупки трафіку через соц.мережі чи пошукові системи, роботи з імейлами тощо. Це потребує додаткових ресурсів на сервіси для оцінювання охоплення, соціального слухання та вимірювання брендових метрик. Але вплив комунікацій можна і потрібно вимірювати.

Які особливості PR в tech?

Ой, дуже складно відповісти ось так загально. Бо tech — це величезна ніша, в яку можуть входити і розважальні додатки, і фінтех, і медтех, і крипта, і ті ж AI.

Назви топ-3 улюблені PR-активності/інструменти

Я обожнюю партнерства з брендами та інфлюєнсерами, бо дуже вірю в потужність об’єднаних сил.

Особливо круто працює, коли ви партнеритеся з тими, хто наче б то є вашим конкурентом. Саме тому ми, наприклад, активно співпрацюємо з інфлюєнсерами-астрологами зі світовими іменами, у яких добре розвинені бренди. Ніхто не програє, всі лише отримують. І я думаю, що так це працює в більшості випадків. 

Також для бізнесу маст — це якісні соціальні мережі та вміння правильно комунікувати через медіа.

Що б ти порадила самій собі на початку кар’єри?

Вірити у себе ще більше. Не ускладнювати. І це стосується не лише кар’єри.

Лєра Саліванчук — Instagram-сторінка

Назви улюблені речі — книга, фільм, страва, пісня, локація. 

  • Книга: «Природа всіх речей» Елізабет Ґілберт та «Hold Me Tight: Seven Conversations For A Lifetime Of Love» від С’ю Джонсон. Остання — це книжка з психології стосунків, але там багато крутих порад і для роботи, бо все про комунікацію. Читайте про книги в матеріалі The Instapreneurs «ТОП 5 книг для копірайтерів».
  • Фільм: «Чоловік на ім'я Отто» — не улюблений, але дуже вразив. Я б точно хотіла передивитися ще. 
  • Страва: смажена картопля від мого хлопця.
  • Пісня: I Can, Nas
  • Локація: Голосіївський парк, Київ. 
Дякуємо! Ми надіслали файл на твою електронну скриньку 💌
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Дякуємо! Ми надіслали бриф на твою електронну скриньку 💌
Oops! Something went wrong while submitting the form.