PR у tech здається чимось далеким та неосяжним? Намагаємось заземлитися та розібратися у паблік релейшнс разом із нашою гостею.
Лєра — Head of Communications в компанії OBRIO, що входить до екосистеми Genesis. Разом з командою вона займається розвитком бренду Nebula — багатоканальної астрологічної платформи з основним ринком у США. Мобільний застосунок Nebula має понад 20 млн завантажень і є одним із найпопулярніших у своїй ніші у світі.
Редакція The Instapreneurs взяла інтерв’ю у Head of Communications Лєри Саліванчук. Поговорили про Global PR, метрики, маркетинг-активності та навіть астрологію.
Як ти прийшла в PR?
Я думаю, що ми з роботою в комунікаціях йшли на зустріч одна одній. Я навчалася на літературознавця і вирішила спробувати себе в роботі за фахом. Тож на 3-му курсі пішла на стажування у видавництво «Основи».
Під час стажування мої завдання були пов’язані із роботою з медіа, соціальними мережами та організацією зйомок. У мене досить добре виходило, і мені запропонували залишитися після стажування в команді на позиції Junior PR спеціаліста.
До цього ще з 11 класу я займалася проєктами, що пов’язані із роботою в медіа, писала статті, стажувалася на різних каналах. Я вже мала розуміння, як працює саме media relations, любила соц.мережі, якісний візуал і працювати з текстами.
У тебе специфічна ніша — астрологічний додаток. А чи віриш ти сама в астрологію?
Я думаю, що ми неправильно ставимо запитання, адже астрологія — це не релігія. Це певне вчення, система, інструмент, тож я не впевнена, чи взагалі варто говорити саме про віру.
Я переконана, що вплив цього вчення залежить від того, як до нього ставитися. За аналогією до різних інструментів, що приносять різну користь залежно від того, як ним користуватися.
Особисто я вважаю астрологію корисною. Вона допомагає людям краще пізнати себе, прийняти себе та інших у вашій комплексності, повірити у себе та свій потенціал. До речі, натальна карта якраз про те, що всі люди комплексні, як сукупність різних якостей. Не можна обрати лише щось хороше, і закрити очі на те, що не дуже подобається.
Ти Head of Communications. Які челенджі стоять перед тобою?
Хочу поговорити про виклики перед людьми, які працюють із міжнародними комунікаціями. На мою думку, головний виклик — бути терплячим і не втрачати віру в себе та свої ідеї.
На відміну від performance маркетингу, брендовий маркетинг і комунікації мають накопичувальний ефект. Тут результати виміряти значно складніше, а тестування ідей та їхня реалізація займають значно більше ресурсу. У роботі з міжнародним ринком це все варто помножити, оскільки чим більший масштаб ринку, тим більше часу займає отримання певних досягнень.
Я знаю багато випадків, коли піарники по кілька місяців своєї роботи могли не отримати жодної публікації, а потім в них неслися заголовки у світових Tier-1 виданнях. Також були випадки, коли спеціалісти витрачали місяці, щоб довести стейкхолдерам важливість інвестування в певні ідеї. Їм вдавалося, а ці ідеї потім приносили супер результат.
Думаю, що головні челенджі в роботі з Global PR — це не втрачати терпіння, наполегливість та віру.
А в мене, як в керівника напрямку, досить очевидний головний челендж — знаходити максимально ефективні рішення з точки зору витрати ресурсів на виконання цілей. Це стосується і бюджету, і ресурсів команди.
Назви green та red flags у спеціалісті?
Давай тут буду говорити про софти, тому що хард скіли залежать від конкретної позиції. При наймі завжди звертаю увагу на наступне.
Green flags:
Все це можна перевірити, спираючись на досвід спеціаліста, або на результат виконання задач. Відповідно червоними прапорцями будуть протилежні риси.
Також я вважаю, що в роботі з комунікаціями надзвичайно важливо вірити у свій продукт, інакше вийде нещиро. А все, що нещиро, дуже помітно.
Які метрики важливо відстежувати PR-нику?
Мені близька методика вимірювання ефективності комунікацій, які запропонували AMEC в оновлених Барселонських принципах. Згідно з цією методикою PR варто вимірювати на 4-ох рівнях: Input, Outputs, Outcomes та Impact.
На своїй сторінці в Instagram докладніше розповідаю про це ось тут.
Не можемо не запитати про AI. Розкажи, як ви використовуєте його в роботі?
Буду чесною, особисто я практично не використовувала ChatGPT та інші аішки. Частина моїх задач стратегічна, тут ці сервіси поки не надто сильні.
За роки практики я навчилася дуже швидко друкувати та думати😅, тож самій сформувати якийсь лист швидше, ніж продумати запит і потім адаптувати відповідь. Що стосується ідей та створення меседжів, мені самій хочеться погратися зі словами — я не забираю в себе цю розкіш. Можливо, це скоро зміниться, але поки я не сильно залучаю до своєї роботи AI.
А от дівчата в команді активно використовують їх для створення контент-плану, генерації деякого контенту та навіть для написання текстів. Але все, що продукує AI, завжди потрібно додатково опрацьовувати.
Про те, як створювати контент-план раніше писали тут.
Чи є шанс PR-у бути data-driven?
PR цілком може бути data-driven. Так, вимірювання складніше, ніж у performance каналів, як от закупки трафіку через соц.мережі чи пошукові системи, роботи з імейлами тощо. Це потребує додаткових ресурсів на сервіси для оцінювання охоплення, соціального слухання та вимірювання брендових метрик. Але вплив комунікацій можна і потрібно вимірювати.
Які особливості PR в tech?
Ой, дуже складно відповісти ось так загально. Бо tech — це величезна ніша, в яку можуть входити і розважальні додатки, і фінтех, і медтех, і крипта, і ті ж AI.
Назви топ-3 улюблені PR-активності/інструменти
Я обожнюю партнерства з брендами та інфлюєнсерами, бо дуже вірю в потужність об’єднаних сил.
Особливо круто працює, коли ви партнеритеся з тими, хто наче б то є вашим конкурентом. Саме тому ми, наприклад, активно співпрацюємо з інфлюєнсерами-астрологами зі світовими іменами, у яких добре розвинені бренди. Ніхто не програє, всі лише отримують. І я думаю, що так це працює в більшості випадків.
Також для бізнесу маст — це якісні соціальні мережі та вміння правильно комунікувати через медіа.
Що б ти порадила самій собі на початку кар’єри?
Вірити у себе ще більше. Не ускладнювати. І це стосується не лише кар’єри.
Назви улюблені речі — книга, фільм, страва, пісня, локація.