Тік-так. Робочий день вже добігає кінця, а ви ще не зробили навіть половини запланованих справ? Тоді радимо прочитати новий матеріал та дізнатися, що таке тайм-менеджмент та як ефективно користуватися його техніками. Редакція The Instapreneurs допоможе опанувати навички керування часом — розповімо про найвідоміші й найбільш ефективні техніки тайм-менеджменту та наведемо приклад розкладу робочого дня для смм-спеціаліста.
Kind reminder: підпишіться на імейл розсилку, аби щотижня отримувати на пошту анонси цікавих заходів від команди освітньої платформи та useful поради у сфері маркетингу.
У середньому працівники компаній щодня витрачають лише 2 години 48 хвилин на важливі завдання. Решта часу йде на прокрастинацію, нейтральні заняття або такі, що відривають їх від основної діяльності. Про це кажуть Gitnux у звіті Time Management Statistics 2023: Facts & Trends.
Тайм-менеджмент — це планування продуктивної роботи з розставляння пріоритетів. Це мистецтво виконувати усі справи, що потрібно, та при цьому не відчувати стресу.
Мета тайм-менеджменту доволі проста, але критично важлива — встигати більше за менший час.
Ті, хто знають його основи, зможуть:
Більшість успішних та впливових людей, від бізнесменів до селебриті, дбають про керування часом так, щоб використовувати його з користю. Алгоритмів розподілу часу дуже багато, тож, знайти той, який підходить саме вам, нескладно.
Для цього можна юзати блог To-do list. Там ви знайдете тест, що допомагає обрати техніку керування часу, яка підійде вам за професією, навантаженням та вподобанням. Нижче розглянемо суть найвідоміших та найбільш ефективних методик керування часом. Let's go!
У дослідженні, опублікованому в журналі Cognition, про природу людської уваги виявили, що невеликі перерви під час монотонної та довготривалої роботи допомагають підвищити ефективність. Така ж ідея закладена й у методі тайм-менеджменту Pomodoro — «pomodori» з італійської перекладається як «томат, помідор».
Його засновник впевнений, що він допомагає фокусуватися на одній задачі, не відриваючись на інші тригери, як от нотифікейшни, новини, соцмережі. А короткі перерви здатні перезавантажити мозок та покращити увагу.
Суть техніки проста та складається з таких кроків:
Ще одним методом планування часу є тайм-блокінг — помічник власника Twitter та СЕО Tesla, Ілона Маска. За даними Timewatch, блокування часу є найпоширенішою системою тайм-менеджменту (5 %). Далі йде метод швидкого планування (3 %) і матриця Ейзенхауера (2 %).
Спробуйте запровадити в життя цю методику timeblocking наступним чином:
Ця техніка метчиться із творчими людьми, які звикли працювати за покликом серця. Складіть список справ на день у довільному порядку. Уважно його перечитайте і починайте роботу з того пункту, на якому автоматично затримався погляд.
Якщо впоралися, викреслюйте та переходьте до наступного завдання, обраного так само інтуїтивно. Якщо ні — переносьте в кінець списку і повертайтеся до нього згодом, коли відчуєте, що the time has come.
Ключовим моментом керування часом є чітке відокремлення термінових та важливих завдань від тих, що можуть почекати. Good example — пріоритетна матриця або матриця Ейзенхауера. Вона допомагає визначити пріоритетність та важливість задач, сфокусуватися на головних діях та уникнути марнотратства часу.
В основі матриці Ейзенхауера лежить розподілення задач на 4 категорії:
А цей метод підійде тим, хто працює з документами або електронною поштою. Його суть полягає в тому, що реальна або умовна папка «Вхідні» повинна завжди бути порожньою, аби справи не накопичувалися.
Розподіляйте отримані листи або папери за принципом: вирішити негайно — відкласти — передати комусь — видалити. Якщо ви звикли мислити глобально, крім щоденних технік використовуйте ще й піраміду Франкліна. Ця шестиступенева система постановки цілей допоможе підтримувати високий рівень мотивації throughout life.
Техніка дещо схожа на метод «з'їсти жабу». З початку дня зробіть якесь велике завдання, потім три нескладних, а потім ще п’ять найпростіших. Згадуємо про матрицю пріоритетів та шукаємо ієрархію задач там. Комбінувати цей принцип можна з методом «трьох справ». Якщо на роботі завал, виділіть лише три надважливі завдання та відкладіть усі інші, щоб не витрачати час.
Багатозадачність та зміна діяльності коштують 6 годин продуктивності щотижня. Про це кажуть у дослідженні про вплив багатозадачності на особисту продуктивність. Як сммнику ефективно розподілити робочий час та досягати кар'єрних цілей без стресу та тривог?
Розглянемо приклад розкладу дня SMM-спеціаліста:
Must done: щорічна відпустка для повного перезавантаження. Сидіти на пляжі або в горах з ноутом категорично заборонено.
Якщо хочете дізнатися про інструменти для ефективного керування часом, дивіться лекцію «Тайм-менеджмент, який працює» від спікерки The Instapreneurs Вероніки Сенькіної. На лекції ви дізнаєтесь:
Переходьте за посиланням та отримайте доступ до всіх лекцій платформи усього за 555 грн на місяць. Тут тільки no-bullshit контент, актуальний для сучасного ринку.