Як за 1 день зробити аудит акаунту в Instagram

Жанна Дідик
Редактор блогу The Instapreneurs

Соціальні мережі на «ти» з тими, хто обирає комплексний підхід. А йому потрібні не лише стратегія та планування, а ще й періодичний аудит. Редакція The Instapreneurs розповість, як самостійна перевірка акаунту в Інстаграм виявляє сильні та слабкі місця сторінки, а ще додає інсайтів для роботи. Цей матеріал корисний для тих, хто розпочинає працювати над новим проєктом, адже аудит сторінки — перший крок у роботі smm-менеджера.

До речі, ми регулярно ділимося тезами з лекцій та різними usefull things для роботи з контентом. Залишайте свою пошту та отримуйте їх через нашу email розсилку. 

Підпишись на розсилку

Наші email-followers першими дізнаються про знижки та отримують листи із корисними порадами від спікерів

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Аудит акаунту: що це і навіщо він потрібний

Аудит профілю в Інстаграм — це процес роботи з аналітикою, яку зрештою оформлюють у документ або ж презентацію. По суті, це комплексний аналіз, що демонструє рівень залученості аудиторії, сприйняття бренду, а також показники взаємодії з акаунтом. Його можна робити як для свого профілю, так і для інших брендів. Зазвичай аудит акаунту виконують як перший крок напочатку роботи з smm-проєктом.

Для покращення профілю оцінюють його загальний вигляд, якість контенту та статистику, де є природні охоплення, взаємодії, органічний приріст аудиторії тощо. Сторонні акаунти брендів слід перевіряти, приймаючи рішення про рекламну співпрацю. 

Важливі задачі, які виконує аудит в Instagram:

  • допомагає встановити цілі та КРІ;
  • перевіряє ToV бренду;
  • дає розуміння сильних та слабких сторін контенту;
  • показує найбільш вдалі формати взаємодії;
  • деталізує інформацію про підписників тощо. 

Аудит акаунту має бути регулярним. Його можна зробити самостійно та за допомогою різних сервісів, якими The Instapreneurs поділиться далі. 

Аналізують акаунти спеціалісти з соціальних мереж — SMM-менеджери. Це перша задача перед початком комплексної роботи, на основі отриманих даних будується подальша стратегія розвитку сторінки. Про специфіку роботи сммником читайте в нашому блозі. Пояснюємо, хто такий SMM-менеджер і які скіли потрібні, щоб розвиватися в цій сфері. 

Отже, якщо вам потрібно зробити аудит інста-акаунту, читайте матеріал далі.

4 кроки: як зробити аудит профілю в Інстаграм

Слід від початку тримати фокус на меті, з якою ви робите аудит сторінки в Інстаграм. Зокрема, покращення активності, унікальність на фоні конкурентів, очищення від накручених акаунтів тощо. Так окремо оцінюють: 

  • загальний образ профілю;
  • опублікований контент;
  • аудиторію;
  • аналітику.

Перше — аудит сторінки в Інстаграм та її загальне оформлення

Акаунт в соціальних мережах є диджитальною візитівкою. А перше враження клієнтів стає базою для всіх майбутніх комунікацій. Ось елементи, які оцінюють під час аудиту профілю:

Назва та юзернейм. Назва профілю повинна бути зрозумілою для вашої аудиторії. Не занадто довгою чи короткою, але підлаштованою під ЦА.

Опис — біо профілю. Це самопрезентація, на яку користувач зазвичай витрачає приблизно 3-4 секунди своєї уваги. Отже, потрібно створити такий опис, аби за цей час користувач зрозумів про вас усі головні поїнти. Використовуйте відповіді на питання «Яку користь ми даємо/Що користувач знайде цінного на нашій сторінці?».

Питання для оцінки: Чи легко читається біо? Наскільки текст зрозумілий новій аудиторії? Які посилання, заклики до дії використовуються? Чим ви вирізняєтеся з-поміж інших конкурентів? 

Лайфхак: додавайте в опис пошукові запити — ключі, за якими вас зможуть знайти. Якщо це особистий бренд, то обов'язково пишіть ім'я, прізвище та сферу діяльності. Так само і з бізнесами. Якщо це локальний бізнес, наприклад кафе в Києві, додавайте геолокацію.

До прикладу — інстаграм-сторінка матча-магазину Matchaer. Назва профілю відразу показує, що це магазин, який продає матча. В назві вони використали відразу 2 мови, аби їх можна було легко знайти під час пошуку. А в біо вказали про свій основний продукт, можливість співпраці з Horeca та доставку в інші країни.

Аватар. Якщо це бізнес, то легко можна ставити ваше лого. Пам'ятайте, що текст на картинці повинен легко читатися та привертати увагу. Якщо це особистий бренд — обирайте фото обличчя, а не у повний зріст. Ми бачимо лише маленьку фотографію, а значить на ній потрібно вмістити найголовніше.

Питання для оцінки: Як виглядає ваш акаунт на тлі інших в пошуковій стрічці? Вирізняється чи зливається? Якщо привертає увагу, то чи спонукає зайти? Обране фото добре виглядає у зменшеному розмірі? 

Ось приклади аватарів для бізнесу — б'юті-простор MeNow та бренд одягу Kachorovska. MeNow обрали свій логотип із назвою салону білими буквами на яскраво-помаранчевому фоні. Kachorovska також поставили на аватарку своє впізнаване лого — буква «К» чорним кольором на білому фоні. Такі аватарки впізнавані, яскраво виділяються серед конкурентів, їх легко помітити у стрічці.

Щодо особистих брендів візьмемо класні фото профілю Мар'яни Янко, редакторки журналу September, та Яни Сибіги, CEO фітнес-студії Integral. Інфлюенсерки обрали якісні портрети, де вони посміхаються. Це створює приємний вайб відразу, як користувач заходить на їхні сторінки. До того ж обидві аватарки контрастні, впізнавані, добре підходять до загального стилю їхніх профілів.

Highlights. Хайлайтс зазвичай виступають у ролі навігатора сторінкою. Тут можна презентувати ваш акаунт, послуги, товари чи додати якусь важливу інформацію. Ось приклади, що саме можна опублікувати в хайлайтс:

  • опис послуг та товарів, ціни, умови доставки;
  • опис конкретних товарів-бестселерів, на які варто звернути увагу;
  • інформація про команду та фаундерів;
  • історія створення бренду, цінності;
  • сертифікати на продукцію;
  • місця, де вас можна знайти;
  • відгуки клієнтів тощо.

Ось так, наприклад, оформили свої хайлайтс в Integralist — платформа для розвитку та пізнання себе.

Ловіть питання для перевірки акаунту в розділі «Загальне оформлення»:

  1. Чи використовується ваш логотип, колірна палітра, іконки, шрифти чи інші елементи бренду послідовно у вашому профілі в Instagram?
  2. Чи збігається ваше ім'я користувача в Instagram з назвою компанії та чи однаково воно пишеться в інших соціальних мережах?
  3. Якщо ім'я користувача не є назвою вашої компанії, чи легко його знайти?
  4. Чи містить поле «Ім'я» та біо профілю релевантні ключові слова для пошуку?
  5. Чи стисло пояснює ваше біо, чим займається бренд і для кого він призначений?
  6. Подумайте про слова, які описують голос вашого бренду — чи є ці дескриптори очевидними, коли ви дивитеся на ваш профіль, біо та контент?
  7. Чи є ваша цільова URL-адреса (посилання в біо) ефективною та актуальною?

Друге — аудит контенту в Інстаграм

Якщо попередній блок робить зовнішню оцінку, то тут іде перевірка змісту сторінки. Тобто контенту в Інстаграм. Аналіз визначає, наскільки наповнення вашого профілю, зміст та якість публікацій задовольняє аудиторію. 

Під час аудиту контенту оцініть:

  • візуальне оформлення стрічки, а також окремо дописів і сториз;
  • тексти та їхнє потрапляння в ToV бренду;
  • дотримання технічних вимог платформи (чи не обрізається текст на обкладинці, не потрапляє в «сліпі зони» reels чи stories тощо);
  • частоту та графік публікацій (вона має відповідати запиту вашої ЦА);
  • авторські елементи (підписи, хештеги, рубрики) та інше.

Аналізуємо стрічку: візуал та естетика

Ваш візуал — це меджик, який створює сильне перше враження і переконує користувачів слідувати за вами. Зосередьтеся на зображенні свого профілю, обкладинках дописів, стилю в сториз. Перевірте, чи підходить візуал до вашого брендбуку, чи не обрізаються шрифти, чи всі фото мають однакову корекцію кольору тощо.

До прикладу візьмемо дві сторінки бренді косметики — Crumb та Sense Education. Візуал Crumb нагадує кадри із повсякденного життя: легкі фото без особливої обробки, лайфстайл контент, макрофотографування продуктів, багато фото людей. А от стрічка Sense Education виглядає стримано, тут використовують професійну зйомку, акцент роблять саме на засобах та їхній текстурі.

Візуали і Crumb, і Sense Education — абсолютно різні, унікальні та привабливі для їхньої аудиторії. Але один бренд використовує легкий лайфстайл з живими фото, а інший дотримується стриманого стилю «тихої розкоші».

Візуали акаунтів Crumb та Sense Education

Аналізуємо контент: цілі акаунту та користь для підписників

Будь-який контент завжди відштовхується від цілей акаунту. Якщо це продаж консультацій, то необхідно показувати свою експертність, розповідати про свої кейси, давати круту корисну інформацію для потенційних клієнтів, показувати їхні відгуки та результати після консультацій. Якщо це продаж одягу — показуйте команду, яка виготовляє одяг, де та як ви обираєте матеріали, як ви підходите до створення колекцій тощо.

Візьмемо до прикладу український бренд ювелірних прикрас «Цвіте Терен» та їхній допис про нову колекцію. Ця публікація присвячена колекції [СКАРБ], де детально описаний весь шлях виробництва кожної окремої прикраси. У дописі можна побачити, як замішують порцеляну, надають їй форми, випалюють її та глазурують.

Допис Цвіте Терен про нову колекцію прикрас

Ловіть питання для перевірки акаунту в розділі «Аудит контенту»:

  1. Чи має ваш контент послідовну колірну палітру?
  2. Чи має контент загальну тему, яка відповідає вашому бренду та TOV?
  3. Чи можна одразу ідентифікувати цю тему як приналежність до бренду?
  4. Чи очевидно, чим займається ваш бізнес, аналізуючи останні 9 дописів?
  5. Чи демонструєте ви різноманітний мікс контенту, наприклад, рекламний контент і користувацький?
  6. Чи використовуєте ви всі формати публікацій в Instagram (відео Reels, фото, каруселі)?
  7. Чи ділитеся ви контентом в сториз? Якщо так, то чи маєте чітку стратегію для вашого контенту, включно з цілями та KPI?
  8. Чи відповідають ваші сториз загальному стилю акаунту?

Третє — аудит статистики в Інстаграм

Додатково слід оцінити кількість підписників та відсоток відписок. А ще — загальну аналітику, тобто охоплення дописів, показів у стрічці, взаємодії. Бажано вирахувати коефіцієнт залучення, тобто різні варіанти Engagement Rate — відсотку аудиторії, яка взаємодіє з контентом. І порівняти його динаміку.

Радимо перед роботою детально вивчити всі показники, з якими працюють сммники. Про це The Instapreneurs розповідали в матеріалі про найважливіші SMM-метрики для аналітики.

Четверте — аудит розвитку акаунту

Цей пункт виходить з попереднього. Тут треба проаналізувати шляхи розвитку акаунту: таргетована реклама, зростання аудиторії, колаборації з брендами тощо. Ловіть питання для самоперевірки про статистику та розвиток акаунту:

  1. Чи співпрацюєте ви з інфлюенсерами для створення спонсорського контенту?
  2. Чи співпрацюєте ви з іншими брендами в Instagram для проведення маркетингових кампаній?
  3. Чи використовуєте ви хештеги та мітки місцеперебування у своїх сториз?
  4. Чи запускаєте ви рекламу в Instagram, щоб охопити більше користувачів?
  5. Чи містять ваші дописи заклики до дії?
  6. Чи є ваш контент релевантним для вашої аудиторії?
  7. Чи вчасно ви відповідаєте на коментарі та DM?
  8. Чи взаємодієте ви з дописами, на яких ви позначені? Чи репостите ви контент зі свого ком'юніті?

П'яте — висновки та поради

Завершіть аудит короткими підсумками та рекомендаціями для покращення роботи. Складіть конкретний план дій для клієнта, аби він покроково впроваджував ці зміни.

Наприклад, якщо є задача покращити візуал сторінки — покажіть приклади акаунтів у цій ніші, складіть мудборд або колірну палітру та оберіть шрифти, знайдіть приклад дописів із надписами.

Якщо ви, як спеціаліст, бачите розбіжності в контенті — запропонуйте клієнту створити контент-план. Підберіть приклади тем в цій ніші, гострих питань, які будуть цікаві аудиторії тощо.

Помічники сммника: які сервіси використати для перевірки акаунту

Є сервіси, здатні спростити збір аналітики. Деякі з них безкоштовні й працюють відразу після реєстрації. Більшість мають платний функціонал, проте з можливістю безоплатного тестування. 

Через платформи можна зробити системний аудит, експортувати всі дані, а ще перевірити, чи є серед підписників боти або накручені акаунти. Більшість функцій оптимізують процес аудиту, щоб сммнику не зводити всі дані вручну.  

3 дієвих сервісів для аудиту інстаграм:

  • trendHERO. Працює з особистими та публічними акаунтами. Оцінює аудиторію, контент, рівень взаємодії з ним. Допомагає з пошуком блогерів для реклами. Час на обробку інформації — від 15 хв до 3 годин (залежить від рівня запиту). Також допомагає вирахувати фейкові акаунти серед підписників.
  • Iconosquare. Сервіс — міжнародний. Має десктопну та мобільну версії. Портал запустили в офіційному партнерстві з Meta. Серед його клієнтів — відомі світові бренди як IKEA, Vogue, Mercedes та інші. Користування — платне, проте з 14-денною пробною версією.
  • KeyHole. Сервіс із великим функціоналом. Вираховує найбільш влучні теги, формати контенту. Працює зі світовими брендами та агенціями, як Spotify, Amazon, Billboard та інші
Дякуємо! Ми надіслали файл на твою електронну скриньку 💌
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Базовий контент-маркетинг — лекція The Instapreneurs

Для покращення SMM-навичок радимо подивитися лекцію The Instapreneurs про контент-маркетинг. У ній SMM-експертка Євагрія Сергєєва розповідає про:

  • базові підходи до контент-маркетингу;
  • UGС-контент для органічного просування проєктів;
  • створення унікального візуала, щоб відрізнятися від клієнтів;
  • різницю між контентом для D2C від B2B бізнесів тощо. 

Як подивитися? Отримати доступ до однієї лекції можна за 850 грн. Але краще заощадити й водночас відкрити перегляд інших матеріалів на платформі. З підпискою від The Instapreneurs ви отримуєте доступ до всіх лекцій за 555 гривень на місяць. 

The Instapreneurs — освітня платформа, яка збирає трендову диджитал-інформацію про маркетинг та комунікації. Це просто мегаінвестиції у свій розвиток. Оформити підписку можна за посиланням.

Дякуємо! Ми надіслали бриф на твою електронну скриньку 💌
Oops! Something went wrong while submitting the form.