Соціальні мережі на «ти» з тими, хто обирає комплексний підхід. А йому потрібні не лише стратегія та планування, а ще й періодичний аудит. Редакція The Instapreneurs розповість, як самостійна перевірка акаунту в Інстаграм виявляє сильні та слабкі місця сторінки, а ще додає інсайтів для роботи. Цей матеріал корисний для тих, хто розпочинає працювати над новим проєктом, адже аудит сторінки — перший крок у роботі smm-менеджера.
До речі, ми регулярно ділимося тезами з лекцій та різними usefull things для роботи з контентом. Залишайте свою пошту та отримуйте їх через нашу email розсилку.
Аудит профілю в Інстаграм — це процес роботи з аналітикою, яку зрештою оформлюють у документ або ж презентацію. По суті, це комплексний аналіз, що демонструє рівень залученості аудиторії, сприйняття бренду, а також показники взаємодії з акаунтом. Його можна робити як для свого профілю, так і для інших брендів. Зазвичай аудит акаунту виконують як перший крок напочатку роботи з smm-проєктом.
Для покращення профілю оцінюють його загальний вигляд, якість контенту та статистику, де є природні охоплення, взаємодії, органічний приріст аудиторії тощо. Сторонні акаунти брендів слід перевіряти, приймаючи рішення про рекламну співпрацю.
Важливі задачі, які виконує аудит в Instagram:
Аудит акаунту має бути регулярним. Його можна зробити самостійно та за допомогою різних сервісів, якими The Instapreneurs поділиться далі.
Аналізують акаунти спеціалісти з соціальних мереж — SMM-менеджери. Це перша задача перед початком комплексної роботи, на основі отриманих даних будується подальша стратегія розвитку сторінки. Про специфіку роботи сммником читайте в нашому блозі. Пояснюємо, хто такий SMM-менеджер і які скіли потрібні, щоб розвиватися в цій сфері.
Отже, якщо вам потрібно зробити аудит інста-акаунту, читайте матеріал далі.
Слід від початку тримати фокус на меті, з якою ви робите аудит сторінки в Інстаграм. Зокрема, покращення активності, унікальність на фоні конкурентів, очищення від накручених акаунтів тощо. Так окремо оцінюють:
Акаунт в соціальних мережах є диджитальною візитівкою. А перше враження клієнтів стає базою для всіх майбутніх комунікацій. Ось елементи, які оцінюють під час аудиту профілю:
Назва та юзернейм. Назва профілю повинна бути зрозумілою для вашої аудиторії. Не занадто довгою чи короткою, але підлаштованою під ЦА.
Опис — біо профілю. Це самопрезентація, на яку користувач зазвичай витрачає приблизно 3-4 секунди своєї уваги. Отже, потрібно створити такий опис, аби за цей час користувач зрозумів про вас усі головні поїнти. Використовуйте відповіді на питання «Яку користь ми даємо/Що користувач знайде цінного на нашій сторінці?».
Питання для оцінки: Чи легко читається біо? Наскільки текст зрозумілий новій аудиторії? Які посилання, заклики до дії використовуються? Чим ви вирізняєтеся з-поміж інших конкурентів?
Лайфхак: додавайте в опис пошукові запити — ключі, за якими вас зможуть знайти. Якщо це особистий бренд, то обов'язково пишіть ім'я, прізвище та сферу діяльності. Так само і з бізнесами. Якщо це локальний бізнес, наприклад кафе в Києві, додавайте геолокацію.
До прикладу — інстаграм-сторінка матча-магазину Matchaer. Назва профілю відразу показує, що це магазин, який продає матча. В назві вони використали відразу 2 мови, аби їх можна було легко знайти під час пошуку. А в біо вказали про свій основний продукт, можливість співпраці з Horeca та доставку в інші країни.
Аватар. Якщо це бізнес, то легко можна ставити ваше лого. Пам'ятайте, що текст на картинці повинен легко читатися та привертати увагу. Якщо це особистий бренд — обирайте фото обличчя, а не у повний зріст. Ми бачимо лише маленьку фотографію, а значить на ній потрібно вмістити найголовніше.
Питання для оцінки: Як виглядає ваш акаунт на тлі інших в пошуковій стрічці? Вирізняється чи зливається? Якщо привертає увагу, то чи спонукає зайти? Обране фото добре виглядає у зменшеному розмірі?
Ось приклади аватарів для бізнесу — б'юті-простор MeNow та бренд одягу Kachorovska. MeNow обрали свій логотип із назвою салону білими буквами на яскраво-помаранчевому фоні. Kachorovska також поставили на аватарку своє впізнаване лого — буква «К» чорним кольором на білому фоні. Такі аватарки впізнавані, яскраво виділяються серед конкурентів, їх легко помітити у стрічці.
Щодо особистих брендів візьмемо класні фото профілю Мар'яни Янко, редакторки журналу September, та Яни Сибіги, CEO фітнес-студії Integral. Інфлюенсерки обрали якісні портрети, де вони посміхаються. Це створює приємний вайб відразу, як користувач заходить на їхні сторінки. До того ж обидві аватарки контрастні, впізнавані, добре підходять до загального стилю їхніх профілів.
Highlights. Хайлайтс зазвичай виступають у ролі навігатора сторінкою. Тут можна презентувати ваш акаунт, послуги, товари чи додати якусь важливу інформацію. Ось приклади, що саме можна опублікувати в хайлайтс:
Ось так, наприклад, оформили свої хайлайтс в Integralist — платформа для розвитку та пізнання себе.
Ловіть питання для перевірки акаунту в розділі «Загальне оформлення»:
Якщо попередній блок робить зовнішню оцінку, то тут іде перевірка змісту сторінки. Тобто контенту в Інстаграм. Аналіз визначає, наскільки наповнення вашого профілю, зміст та якість публікацій задовольняє аудиторію.
Під час аудиту контенту оцініть:
Ваш візуал — це меджик, який створює сильне перше враження і переконує користувачів слідувати за вами. Зосередьтеся на зображенні свого профілю, обкладинках дописів, стилю в сториз. Перевірте, чи підходить візуал до вашого брендбуку, чи не обрізаються шрифти, чи всі фото мають однакову корекцію кольору тощо.
До прикладу візьмемо дві сторінки бренді косметики — Crumb та Sense Education. Візуал Crumb нагадує кадри із повсякденного життя: легкі фото без особливої обробки, лайфстайл контент, макрофотографування продуктів, багато фото людей. А от стрічка Sense Education виглядає стримано, тут використовують професійну зйомку, акцент роблять саме на засобах та їхній текстурі.
Візуали і Crumb, і Sense Education — абсолютно різні, унікальні та привабливі для їхньої аудиторії. Але один бренд використовує легкий лайфстайл з живими фото, а інший дотримується стриманого стилю «тихої розкоші».
Будь-який контент завжди відштовхується від цілей акаунту. Якщо це продаж консультацій, то необхідно показувати свою експертність, розповідати про свої кейси, давати круту корисну інформацію для потенційних клієнтів, показувати їхні відгуки та результати після консультацій. Якщо це продаж одягу — показуйте команду, яка виготовляє одяг, де та як ви обираєте матеріали, як ви підходите до створення колекцій тощо.
Візьмемо до прикладу український бренд ювелірних прикрас «Цвіте Терен» та їхній допис про нову колекцію. Ця публікація присвячена колекції [СКАРБ], де детально описаний весь шлях виробництва кожної окремої прикраси. У дописі можна побачити, як замішують порцеляну, надають їй форми, випалюють її та глазурують.
Ловіть питання для перевірки акаунту в розділі «Аудит контенту»:
Додатково слід оцінити кількість підписників та відсоток відписок. А ще — загальну аналітику, тобто охоплення дописів, показів у стрічці, взаємодії. Бажано вирахувати коефіцієнт залучення, тобто різні варіанти Engagement Rate — відсотку аудиторії, яка взаємодіє з контентом. І порівняти його динаміку.
Радимо перед роботою детально вивчити всі показники, з якими працюють сммники. Про це The Instapreneurs розповідали в матеріалі про найважливіші SMM-метрики для аналітики.
Цей пункт виходить з попереднього. Тут треба проаналізувати шляхи розвитку акаунту: таргетована реклама, зростання аудиторії, колаборації з брендами тощо. Ловіть питання для самоперевірки про статистику та розвиток акаунту:
Завершіть аудит короткими підсумками та рекомендаціями для покращення роботи. Складіть конкретний план дій для клієнта, аби він покроково впроваджував ці зміни.
Наприклад, якщо є задача покращити візуал сторінки — покажіть приклади акаунтів у цій ніші, складіть мудборд або колірну палітру та оберіть шрифти, знайдіть приклад дописів із надписами.
Якщо ви, як спеціаліст, бачите розбіжності в контенті — запропонуйте клієнту створити контент-план. Підберіть приклади тем в цій ніші, гострих питань, які будуть цікаві аудиторії тощо.
Є сервіси, здатні спростити збір аналітики. Деякі з них безкоштовні й працюють відразу після реєстрації. Більшість мають платний функціонал, проте з можливістю безоплатного тестування.
Через платформи можна зробити системний аудит, експортувати всі дані, а ще перевірити, чи є серед підписників боти або накручені акаунти. Більшість функцій оптимізують процес аудиту, щоб сммнику не зводити всі дані вручну.
3 дієвих сервісів для аудиту інстаграм:
Для покращення SMM-навичок радимо подивитися лекцію The Instapreneurs про контент-маркетинг. У ній SMM-експертка Євагрія Сергєєва розповідає про:
Як подивитися? Отримати доступ до однієї лекції можна за 850 грн. Але краще заощадити й водночас відкрити перегляд інших матеріалів на платформі. З підпискою від The Instapreneurs ви отримуєте доступ до всіх лекцій за 555 гривень на місяць.
The Instapreneurs — освітня платформа, яка збирає трендову диджитал-інформацію про маркетинг та комунікації. Це просто мегаінвестиції у свій розвиток. Оформити підписку можна за посиланням.